استیل؛ دستگاه تصفیه آب کاملا پایدار خورشیدی!

به گزارش وبلاگ تور چین، در شرایطی که حدود سه چهارم سطح سیاره زمین با آب پوشیده شده است، اما بخش اعظم آن آشامیدنی نیست. افرادی که در شهر ها و بعضی منطقه ها روستایی زندگی می نمایند، به آب آشامیدنی تصفیه شده دسترسی دارند، اما افراد بسیاری نیز کیلومتر ها دورتر از نزدیک ترین منبع آب طبیعی ساکن هستند.

استیل؛ دستگاه تصفیه آب کاملا پایدار خورشیدی!

به گزارش عصر ایران، انسان برای ادامه حیات خود به آب وابسته است، با این وجود، افراد بسیاری در منطقه ها دورافتاده دنیا مجبور به مصرف آب آلوده و مملو از باکتری هستند تا بتوانند زندگی خود را ادامه دهند. این می تواند ابتلا به بیماری های مختلف را در پی داشته باشد. استقرار دستگاه های تصفیه آب در این منطقه ها ممکن است ساده ترین راهکار به نظر برسد، اما بیشتر آن ها احتیاج به برق دارند که حتی با استفاده از ژنراتور های خورشیدی نیز به سختی می توان نیروی مورد احتیاج را تامین کرد.

اما یک طرح مفهومی تازه برای دستگاه تصفیه آب، نیروی خورشید را به روشی متفاوت به کار می گیرد و راهکاری پایدار برای دسترسی به آب آشامیدنی پاک ارائه می نماید.

استیل؛ دستگاه تصفیه آب دوستدار محیط زیست

دستگاه های تصفیه آب معمولی، حداقل آن هایی که مقدار ای کوچک داشته و در خانه ها استفاده می شوند، آب را با عبور از چند فیلتر مختلف تصفیه می نمایند. بعضی از فشاری که شیر آب ایجاد می نماید برای عبور آب استفاده می نمایند، در شرایطی که نمونه های دیگر از برق استفاده می نمایند.

هیچ کدام از این روش ها در منطقه ها دورافتاده که دسترسی به برق وجود ندارد، امکان پذیر نیستند. در شرایطی که می توان این قبیل تصفیه نماینده های آب را به یک ژنراتور خورشیدی متصل کرد، اما استفاده از باتری و وسایل الکترونیکی همچنان پایداری دستگاه تصفیه نماینده را محدود می نمایند.

در مقابل، دستگاه تصفیه نماینده آب استیل (Stil) از انرژی خورشیدی نه برای تامین نیروی مورد احتیاج دستگاه های الکترونیکی، بلکه برای پاکسازی تقریبا مستقیم آب استفاده می نماید. این دستگاه از روش قدیمی گرم کردن آب تا نقطه جوش و سپس جمع آوری آب پاک از بخار ایجاده شده استفاده می نماید. از آنجایی که هیچ برق یا دستگاه الکترونیکی در کار نیست، این نوع تصفیه نماینده آب می تواند در هر جایی با دسترسی به نور خورشید به کار گرفته گردد.

به همان مقدار که این فرایند ممکن است ساده به نظر برسد، طراحی دستگاه تصفیه آب استیل جالب توجه است. عدسی فرنل که نور خورشید را جمع آوری می نماید، گنبدی شکل است، از این رو، نور خورشید می تواند از همه جهات به آن برخورد کند. هسته فلزی دستگاه یک میله ضخیم است که با گرم شدن موجب جوشیدن یکنواخت آب می گردد. یک سوراخ سرریز سرپوشیده وجود دارد که از مخلوط شدن آب کثیف با آب تمیز جلوگیری می نماید. قطعات دستگاه نیز به گونه ای ساخته شده اند که برای پاکسازی به راحتی جدا می شوند.

نمای ظاهری دستگاه استیل از یک کامپوزیت مات بامبو شکل گرفته که از ابتدا تا خاتمه آن را به گزینه ای دوستدار محیط زیست تبدیل می نماید. نشانگر سطح آب کثیف یک نوار شفاف است، اما مخزن آب تمیز به طور کامل در معرض دید و شفاف است. جلوه بصری ایجاد شده بر تضاد بین آب کثیف و تمیز تاکید دارد.

دستگاه تصفیه آب استیل می تواند روی هر سطح صافی جای بگیرد یا روی پایه های فلزی محکم در وسط فضای باز قرار بگیرد تا بیشترین اثر را داشته باشد. بدون سیم کشی یا موتور های سنگین، دستگاه استیل می تواند به طور کامل روی تصفیه آب متمرکز گردد و تا 12 لیتر آب آشامیدنی پاک ارائه کند که برای ادامه حیات انسان عنصری کلیدی محسوب می گردد.

منبع: فرارو

به "استیل؛ دستگاه تصفیه آب کاملا پایدار خورشیدی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیل؛ دستگاه تصفیه آب کاملا پایدار خورشیدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید