آمریکا 8 فرد و شرکت خارجی را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، وزرات خزانه داری آمریکا گفت نام 2 شخصی حقیقی و 6 شرکت خارجی را به دلیل نقض تحریم های ثانویه علیه ایران به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم خود افزوده است.

آمریکا 8 فرد و شرکت خارجی را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور چین، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه گفت نام 2 شخص حقیقی و 6 شرکت خارجی به دلیل نقض تحریم های دولت آمریکا علیه ایران به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می رود، افزوده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ تور چین بخوانید. (کلیک کنید)

در بین افراد و نهادهای که وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم آنها خبر داده است نام 2 شهفرایند و 4 شرکت چینی و 2 شرکت به ثبت رسیده در هنگ کنگ به چشم می خورد.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ تور چین بخوانید. (کلیک کنید)

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

در ماه های اخیر سران چندین کشور و همچنین مقامات نهادهای بین المللی از دولت آمریکا خواسته اند دست کم بخشی تحریم های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با فرایند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می نمایند نه تنها تا به امروز هیچ واکنش مثبتی به این درخواست ها نشان نداده اند، بلکه تحریم های تازه ای را طی ماه های گذشته علیه ایران و افراد و شرکت هایی که به زعم آنها با ایران همکاری داشته اند، وضع نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمریکا 8 فرد و شرکت خارجی را در ارتباط با ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 8 فرد و شرکت خارجی را در ارتباط با ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید