پیغام تسلیت معاون میراث فرهنگی در پی درگذشت پیشکسوت باستان شناسی

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرگزاری خبرنگاران- معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور پیامی درگذشت احمد کبیری، پیشکسوت حوزه باستان شناسی و بازسازی و حفاظت را به جامعه بازسازی و میراث فرهنگی کشور تسلیت گفت.

پیغام تسلیت معاون میراث فرهنگی در پی درگذشت پیشکسوت باستان شناسی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تور چین به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در متن پیغام تسلیت آقای محمدحسن طالبیان آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و ناباوری بار دیگر جامعه میراث فرهنگی کشور در سوگ یکی دیگر از مفاخر علمی، بازسازیی و خدمتگزاران سخت کوش، دلسوز و نجیب و بی ادعای خود نشست.

خبر در گذشت زنده یاد احمد کبیری در پی سالی که جامعه میراث فرهنگی هنوز در سوگ عزیزان سفر نموده خود بود موجب تأثر و تأسف عمیق شد.

استاد پیشکسوت باستان شناسی و بازسازی، زنده یاد احمد کبیری از نیک مردان جامعه میراث فرهنگی بود که با حضور در سازمان میراث فرهنگی وقت و فعالیت در حوزه پژوهش های باستان شناسی، حفاظت و بازسازیِ محوطه و بنا های تاریخی و پس از بازنشستگی نیز بی وقفه در راه شناساندن و حفاظت و بازسازی از گنجینه های ارزشمند تاریخی این کشور کوشش کرد.

زنده یاد کبیری از نادر افرادی بود که فراتر از وظایف محوله به صورت شخصی در شناسایی بنا های در اختیار بخش خصوصی و عمومی گام بر می داشت و با دعوت از متخصصان و مشورت با صاحب نظران و مالکان با ایجاد جنبشی پرشور در راستای حفاظت و بازسازی اثر گام بر می داشت.

وی از همکاران و صاحب نظران به یادماندنی جامعه میراث فرهنگی است که بازسازی بنا های تاریخی جزیره کیش و محوطه باستانی شهر حریره، شناسایی و کاوش تپه میرک و دلازیان سمنان، آنالیز باستان شناسی سربند شهرستان شازند استان مرکزی، آنالیز و کاوش معبد آناهیتا کنگاور، کاوش و آنالیز های شهر سلطانیه، پژوهش و بازسازی کاروانسرای قصر بهرام و عین الرشید، پژوهش درباره آثار تخت جمشید، اقامتگاه های میان راهی شاهی اصفهان، فرح آباد ساری و ... را در کارنامه خود دارد.

ضایعه درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده ایشان، جامعه علمی و میراث فرهنگی کشور و همکاران وی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان، صبر و شکیبایی مسألت دارم.

نام و یاد و زحمات ارزنده همکار ارزشمند استاد فقید کبیری همیشه در ذهن های ما و حافظه فرهنگی این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند. روحش قرین آرامش.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیغام تسلیت معاون میراث فرهنگی در پی درگذشت پیشکسوت باستان شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تسلیت معاون میراث فرهنگی در پی درگذشت پیشکسوت باستان شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید