واکنش کارگران هپکو به اظهارات مدیرکل کار استان مرکزی ، صبر کردن فقط بدهی شرکت را سنگین تر نموده است

به گزارش وبلاگ تور چین، کارگران هپکو در واکنش به اظهارات مدیرکل کار استان مرکزی مبنی بر اینکه تجمع کارگران مسائل آنان را حل نمی کند، جوابیه ای صادر کردند.

واکنش کارگران هپکو به اظهارات مدیرکل کار استان مرکزی ، صبر کردن فقط بدهی شرکت را سنگین تر نموده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تور چین، کارگران هپکو این روز ها در حال گذراندن روز های سختی هستند؛ نبود کار در مجموعه این کارخانه و جوابگو نبودن مدیران شرکت به شرایط این روز های هپکو، مطالبه اصلی کارگران است.

اما محمدتقی آبایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از کارگران خواسته است تا تجمع نکنند. استدلال او این است که با تجمع کردن اتفاق خاصی نمی افتد.

آبایی از کارگران خواست تا با صبر و بردباری اجازه دهند تا موضوع واگذاری این کارخانه به سازمان تأمین اجتماعی انجام گیرد.

او همچنین وعده داد که حقوق خردادماه کارکنان هپکو به زودی و ظرف روز های آینده پرداخت گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی همچنین درواکنش به اعتراض کارگران مبنی بر نبود کار و توقف فراوری در این شرکت، اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت با حداقل ظرفیت فراوریی فعالیت می نماید و تا حدودی کار هست هرچند با میزان ظرفیت فراوری همخوانی و تناسب ندارد.

جمعی از کارکنان و کارگران هپکو در پاسخ به اظهارات آبایی بیانیه ای منتشر نموده اند.

در این بیانیه آمده است:

اخیرا مدیر کل محترم استان مرکزی در مصاحبه ای با عصر مرکزی در خصوص اعتراضات کارگران هپکو عنوان نموده اند که با تجمع کردن اتفاق خاصی نخواهد افتاد و ضمن حمایت از مدیران نالایق و بی تعهد فعلی وعده برخورد با کارگرانی که محل کار نامبردگان را سد نموده اند داده اند. گویی که تمام مسائل و معضلات هپکو به دلیل عملکرد ناصواب کارگران بوجود آمده است!

جناب آقای آبایی اتفاقا کارگران رنج کشیده شرکت هم هیچ علاقه ای به اعتراض و اعتصاب آن هم در شرایطی که امکان ابتلا به بیماری کرونا بیش از پیش شده، نداشته و ندارند. نگرانی از امنیتی شدن و صدور احکام قضایی با توجه به سوابق قبلی هم به این عدم علاقه افزوده است. اما از جنابعالی که طی سالیان گذشته با مصاحبه های ضد و نقیض عملا کمکی به برطرف مسائل هپکو نداشته اید درخواست می کنیم راه چاره مسائل هپکو را به ما هم نشان بدهید. فقط از شما استدعا داریم که از دادن آدرس قدیمی و نخ نما شده صبر در هپکو اجتناب کنید که سال هاست مسئولین مختلف آن را هزینه نموده اند و آنچه در هپکو عملا بجای مانده بدهی سنگین تر، بیکاری مطلق و سفره خالی کارگران است.

باید به اطلاع برسانیم که دغدغه اصلی کارگران شرکت پرداخت حقوق نیست بلکه مهمترین آن کلکسیون وعده های پوچ و توخالی مسئولین در خصوص برطرف مسائل شرکت است. اخیرا هم واگذاری هپکو بحران زده به تامین اجتماعی و جای بدهی دولت و نگرانی از چند پاره شدن سهام کنترلی و فروش آن، نگرانی ها را دوچندان نموده است.

از جنابعالی به عنوان متولی کار استان انتظار داریم به جای حمایت بی منطق از مدیران بی کفایت، نامرئی، نجومی بگیر و فاقد عملکردِ هپکو که به دنبال تعطیلی آن هستند، نگران وجود کار و رونق فراوری و آینده مبهم این نگین سابق استان و خاور میانه در سال جهش فراوری باشید. نباید فراموش کنید که تک تک ما درمورد بقای این شرکت مسئولیم و آیندگان و تاریخ در خصوص عملکرد ما قضاوت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش کارگران هپکو به اظهارات مدیرکل کار استان مرکزی ، صبر کردن فقط بدهی شرکت را سنگین تر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کارگران هپکو به اظهارات مدیرکل کار استان مرکزی ، صبر کردن فقط بدهی شرکت را سنگین تر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید