هیچ وقت این کارها را در دانمارک انجام ندهید

به گزارش وبلاگ تور چین، کارهایی که در سفر به دانمارک نباید انجام داد

هر کشوری قوانین خاصی دارد و مرم هر کشوری هم ویژگی و خصوصیات خود را دارند. در مورد کشور دانمارک هم باید گفت که دانمارکی ها مردم سخت گیری نیستند و اصولا آرامش آن ها مثال زدنی است و چیزی نیست که به راحتی بتوان خراب کرد البته خوب است بدانید به هر کجای دنیا که سفر کنید، قوانین نانوشته ای وجود دارد که باید به آنها اجترام بگذارید و رعایت کنید در سفر به دانمارک هم همین روال هست یعنی باید نکات سفر به دانمارک را بدانید تا در زمان رفتن به این کشور مجذوب کننده اسکاندیناوی به مشکل احتمالی برنخورید:

هیچ وقت این کارها را در دانمارک انجام ندهید

راه رفتن خودسرانه در خیابان

وقتی در خیابان های دانمارک قدم می زنید اولین چیزی که توجهتان را جلب می کند مردمانی است که با آرامش در خیابان راه می فرایند و با صبر و حوصله منتظرند تا چراغ سبز شود و از خیابان رد شوند. شاید فکر کنید خوب کجای این موضوع عجیب است؟ درست است این موضوع چندان عجیب نیست تا وقتی ساعت 4 صبح خیابان های دانمارک را ببینید، در این ساعت ها تا جایی که چشم کار می کند خبری از ماشین نیست اما اگر عابری در حال رفت و آمد باشد باز هم همان آرامش صبری در هنگام رد شدن از خیابان در او دیده می شود که در زمان شلوغی شهر دیده می شود. دانمارکی ها آدم های عجولی نیستند و این موضوع در همان سنین کودکی به آن ها آموزش داده شده است. شاید این همه آرامش برای بقیه عجیب باشد… از طرفی آن ها می دانند که دارند در یکی از بهترین کشورهای دنیا زندگی می کنند و بنابراین به قوانین شان احترام می گذارند. علاوه بر این، تخطی از قوانینی و خودسرانه راه رفتن در خیابان برای افرادی که به آن عمل نکنند، 108 دلار جریمه دارد!

اول با قوانین آشنا شوید بعد سوار دوچرخه شوید

شاید بهترین راه گشت و گذار در دانمارک و دیدن جاذبه های آن و گوشه گوشه های شهرهای مختلفش، از طریق دوچرخه باشد اما بهتر است که قبل از سوار شدن به دوچرخه کمی با هنجارهای دانمارک بیشتر آشنا شوید. فرهنگ دوچرخه سواری به شدت در دانمارک بالاست و بسیاری از مردم آن صرف نظر از شغل و جایگاه و یا هر چیز دیگری که ممکن است در فکر ما مهم باشد، دوچرخه سوار می شوند. آن ها از سن پایین این کار را یاد می گیرند و حتی استفاده از دوچرخه به جای ماشین به اندازه ای در کپنهاگ اپیدمی شده است که در این شهر مسئله ای به نام ترافیک دوچرخه ای وجود دارد! بنابراین اگر به کپنهاگ رفتید و تصمیم گرفتید تا این شهر را با دوچرخه بگردید حتما قبل از آن اول دوچرخه سواری را در خیابان های خلوت و کوچک ترش انجام دهید تا کمی با علائم و چیزهایی که باید آشنا شوید و بعد سراغ خیابان های اصلی بروید.

در این منطقه اصلا عکس نگیرید

اگر به شهر کریستانیا در دانمارک بروید، در ورودی آن به تابلویی برمی خورید که تعدادی از قوانین شهر را نوشته است. دو نمونه از قوانین اصلی ورود به این شهر این است که اصلا در یکی از خیابان های آن به نام خیابان پوشر Pusher Street به هیچ نه بدوید و نه عکس بگیرید. دویدن باعث ایجاد دلهره و تنش می شود و مردم کریستانیا دوست ندارند از آن ها عکسی گرفته شود. بعد از عبور از این منطقه تا دلتان می خواد عکس بگیرید و بدوید!

مهارت های دانمارکی تان را به کار بگیرید!

تا حالا شده به جایی سفر کنید و سعی کنید مانند مردم آن شهر و منطقه حداقل چند کلمه ای صحبت کنید؟ اگر این کار را کرده اید و توانسته اید دست و پا شکسته چد کلمه را به مردم آن منطقه بفهمانید در مورد دانمارک عکس این است. یعنی حتی بعد از یاد گرفتن چند اصطلاح و لغت دانمارکی از طریق اینترنت و … به احتمال زیاد باز هم دانمارکی ها منظورتان را نمی فهمند. دانمارکی زبان راحتی نیست و خود مردم دانمارک هم این را می دانند. در هر صورت اگر این گونه با آن ها صحبت کنید احتمال زیاد جوابتان را به انگلیسی تحویل بگیرید! هر چند این موضوع نباید مانع ذوق شما شود! این هم یکی دیگر از نکات سفر به دانمارک .

احترام به حریم خصوصی را از قلم نیاندازید

یکی از قوانینی که اصلا در کشور دانمارک در مورد آن صحبت نمی شود وتقریبا هیچ بومی اهلی این کشور را نمی بینید که در مورد آن صحبت کند، حفظ حریم خصوصی افراد است چون این قانون به اندازه ای بدیهی است و از طریق مردم رعایت می شود که نیازی به گفتن آن نیست. وقتی در خیابان های این کشور راه می روید خانه هایی زیادی را می بینید که هم سطح خیابان ساخته شده اند به این معنی که هر کسی که در خیابان راه می رود می تواند دید کامل و شفافی را به داخل خانه و اتاق ها داشته باشد. معمولا توریستها و افراد خارجی وسوسه می شوند که نگاهی به داخل بیندازند و ببینند یک خانه دانمارکی چطوری است اما پیشنهاد می کنیم این نکته را از نکات سفر به دانمارک در فکرتان داشته باشید و از این کار اجتناب کنید.

دانمارکی ها را وایکینگ صدا نزنید

شاید تا حالا دانمارکی ها و یا به طور کلی مردم اسکاندیناویایی را دیده باشید که در مورد وایکینگ ها صحبت می کنند و حتی در بعضی از فستیوال ها کلاه های وایکینگ ها را بر سر می گذارند و خودشان را مانند آن ها درست می کنند. شاید آن ها به این نیاکانشان افتخار کنند اما اگر می خواهید با یکی از آن ها سر صحبت را باز کنید بهتر است به جای اینکه آن ها را وایکینگ خطاب کنید به فکر کلمه دیگر بیفتید.

منبع: الی گشت

به "هیچ وقت این کارها را در دانمارک انجام ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ وقت این کارها را در دانمارک انجام ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید