نحوه درست استفاده از بالش مسافرتی ، چگونه بالش مسافرتی را بشوییم؟

به گزارش وبلاگ تور چین، یکی از لوازم سفر که برای خواب راحت در هواپیما یا خودرو مناسب است بالش سفری است. استفاده از این بالش ها سبب می گردد گردن هنگام خواب در خودرو آسیب نبیند.

نحوه درست استفاده از بالش مسافرتی ، چگونه بالش مسافرتی را بشوییم؟

وبلاگ تور چین - گروه زندگی: یک بالش مسافرتی خوب می تواند در سفرهای طولانی به راحت بودن شما در خودرو یاری کند. در حالت ایده آل، بالش یاری می نماید تا گردن یا بدن شما در موقعیت بهتری قرار بگیرد و بتوانید آرام بخوابید، حتی اگر جای شما تنگ و ناراحت نماینده باشد. بالشی را انتخاب کنید که مناسب سبک خواب شما باشد.

  • راهکارهایی برای برطرف کسالت در سفرهای جاده ای | با این 7 روش راحت در خودروی خود بخوابید | با این ترفندها مسیر طولانی جاده را کوتاه کنید

1. قبل از خرید بالش آن را روی گردن خود امتحان کنید.

بالش های گردن معمولاً در میزان های مختلف فراوری نمی شوند و سایزهای خیلی متفاوتی ندارد، بنابراین تنها راه برای دانستن اینکه آیا بالش های سفری روی گردن شما راحت هستند یا نه این است که آن را امتحان کنید. در صورت امکان، قبل از خرید بالش سفری گردن خود را روی آن بگذارید و قبل از سفر آن را امتحان کنید. شما باید بتوانید سر خود را روی آن قرار دهید بدون اینکه گردن خود را به طور ناراحت نماینده خم کنید.

2. در صورت لزوم بالش خود را باد کنید.

بالش های مسافرتی بادی برای سفر خیلی مناسب ترند، زیرا جای کمی را در کوله بار سفر شما می گیرند. اگر بالش شما بادی است، در لوله هوا باد کنید تا بالش گرد و سفت گردد. پس از اتمام کار نیز ورودی هوا را روی بالش ببندید. بالش های مسافرتی غیر بادی معمولاً با فوم یا ریزدانه ها پر می شوند و جاگیر هستند.

3. بالش خود را با یک تیشرت یا روسری بپوشانید تا نرم تر گردد.

بعضی از بالش های گردن، به ویژه بالش های بادی مقرون به صرفه قیمت، جنس شان پلاستیکی و ممکن است سطح چندان راحتی نداشته باشند. از یک لباس نازک و نرم مانند تیشرت یا روسری سبک برای پوشاندن بالش بهره ببرید تا راحت و نرم گردد. بعلاوه می توانید یک روکش برای بالش خود بدوزید. فقط قبل از خرید پارچه مطمئن شوید که مناسب بالش شما باشد.

4. بالش را دور گردن خود قرار دهید.

بیشتر بالش های گردن به شکل U هستند و در پشت گردن شما قرار می گیرند. اگر بالش شما U شکل نیست، ممکن است طوری طراحی گردد که بین شانه و سر شما قرار بگیرد. این نوع چندان مناسب نیست و برترین شکل برای بالش های سفری شکل U است.

5. به صندلی تکیه دهید.

بیشتر بالش های گردن طوری طراحی شده اند که وقتی سر شما به عقب یا به پهلو می افتد آن را حفظ نمایند. اگر کمر شما کمی خمیده باشد، شرایط راحت تری خواهید داشت. به آرامی صندلی خود را بخوابانید و مراقب باشید که اگر روی صندلی جلویی نشسته اید صندلی را خیلی به سمت مسافران پشت سر خود حرکت ندهید، تا زمانی که بتوانید راحت به عقب تکیه دهید.

6. چشمان خود را بپوشانید.

حتی در پروازهای شبانه، هواپیما پر از چراغ های الکترونیکی کوچک است که خوابیدن را سخت می نماید. ماسک های چشم تقریبا مقرون به صرفه هستند و اغلب در داروخانه ها فروخته می شوند.

7. بالش را در جهت های مختلف بچرخانید.

اگر یک بالش U شکل دارید، سعی کنید آن را بچرخانید تا ببینید در کدام حالت برای خواب مناسب تر است. اگر بالشی دارید که روی شانه شما قرار می گیرد، سعی کنید شانه ها را عوض کنید تا راحت ترین حالت را پیدا کنید.

8. اگر می خواهید برای خوابیدن به جلو خم شوید، بالش را به صندلی جلویی یا میز آن تکیه دهید.

اگر تمایل دارید به جلو خم شوید، سعی کنید بالش مسافرتی خود را روی میز صندلی جلویی و سر خود را بالای آن قرار دهید. بالش های U شکل برای این کار خیلی مناسب هستند، زیرا فضایی را برای قرار دادن صورت شما در حالی که پیشانی خود را مستقیماً روی بالش قرار می دهید، فراهم می نمایند. در غیر این صورت، باید صورت خود را به پهلو بچرخانید، که این کار زیاد راحت نیست.

شست وشوی بالش سفری

1. بالش را در یک ظرف پرآب قرار دهید.

یک ظرف را با آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شوینده پر کنید. یک سطل، وان یا سینک ظرفشویی پیدا کنید که به میزان کافی بزرگ باشد تا بالش مسافرتی شما در آن جا گردد. آن را تا نیمه با آب ولرم پر کنید. یک ماده شوینده ملایم اضافه کنید و آن را به آرامی در آب مخلوط کنید. ظرف باید پر از آب باشد که بالش مسافرتی شما به طور کامل زیر آب برود. هنگام شست و شوی مموری فوم همواره باید از مواد شوینده ملایم بهره ببرید تا به بالش آسیبی نرسانید. اگر اغلب از بالش مسافرتی خود استفاده می کنید، باید سالی دو بار آن را بشویید.

2. بالش خود را زیر آب نگه دارید و به آرامی آن را فشار دهید.

بالش مسافرتی خود را به طور کامل در زیر آب قرار دهید و آن را با دستان خود به داخل و خارج فشار دهید. بالش را نکشید یا مالش ندهید. بالش را 5 تا 10 بار فشار دهید تا کاملاً تمیز گردد. اگر لکه یا لکه ای روی بالش شما وجود دارد، هنگام فشار دادن به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

3. بالش را در آب خنک بشویید تا آب شفاف گردد.

ظرف آب را تخلیه کنید و بالش خود را به سینک یا وان ببرید. برای شست و شوی تمام مواد شوینده از بالش خود از آب خنک بهره ببرید. آبکشی را ادامه دهید تا زمانی که دیگر هیچ اثری از شوینده نباشد. باقی ماندن شوینده در داخل بالش می تواند در دراز مدت به آن آسیب برساند.

4. بگذارید بالش مسافرتی در آفتاب خشک گردد.

بالش مسافرتی خود را در مکانی خشک و خنک قرار دهید تا با نور خورشید خشک گردد. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، بالش خود را در داخل خانه جایی قرار دهید تا خشک گردد و رطوبت نداشته باشد.

5. اگر جنس بالش اجازه می دهد در ماشین لباسشویی بیندازید.

ابتدا باید ببینید بالش شما قابل شست وشو با ماشین لباسشویی است یا خیر. بعضی از بالش های مسافرتی را نمی توان در ماشین لباسشویی شست. به برچسب روی بالش موقع خرید نگاه کنید تا ببینید سازنده چه چیزی را توصیه می نماید.

6. اگر بالش روکش دارد راحت تر شسته می گردد.

در صورتی که بالش روبالشی دارد بردارید. بعضی از بالش های مسافرتی دارای روکش های قابل جابه جایی هستند که جدا می شوند. اگر بالش شما این مدلی است، روکش را با احتیاط بردارید و بالش را کنار بگذارید. روکش را جدا از بالش بشویید.

7. روکش را در آب سرد با زمان کم بشویید.

ماشین لباسشویی را روی زمان کم تنظیم کنید. بالش مسافرتی خود را با استفاده از مواد شوینده ملایم در آب سرد بشویید.

منبع: همشهری آنلاین

به "نحوه درست استفاده از بالش مسافرتی ، چگونه بالش مسافرتی را بشوییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه درست استفاده از بالش مسافرتی ، چگونه بالش مسافرتی را بشوییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید