مولتی میلیاردر ایرانی رسانه های دنیا را شگفت زده کرد، دارا خسرو شاهی راننده اوبر شد، عکس
به گزارش وبلاگ تور چین، دارا خسروشاهی در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.
غزال زکمک- دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی تبار شرکت اوبر اخیرا اعلام کرده که در طول پاندمی کووید 19، چند ماهی را به صورت مخفی و تحت عنوان یک کمپین، در قالب راننده اوبر مشغول به کار شده تا تجربه رانندگان را شخصا لمس کند. البته این تجربه باعث شد تا او تک تک فرضیاتی که در فکر داشت را دوباره مورد آنالیز قرار دهد.
اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین در آمریکاست که با نصب اپلیکیشن آن در تلفن های هوشمند، می توان تاکسی دربست گرفت و به طور اتوماتیک، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط کرده و موقعیت مسافر را به راننده می فرستد.
آقای خسروشاهی در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.
او حالا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته: فکر می کنم در این صنعت به طور کلی، تا حدودی رانندگان دست کم گرفته می شوند. او از این تجربه که به عنوان یک راننده اوبر مسافران را جابجا می کرد، بهره برد تا تغییرات مهمی را در اپلیکیشن اوبر اعمال کند.
در طول مدتی که او به عنوان راننده اوبر مشغول فعالیت بود، به دلیل رد کردن درخواست برخی از مسافران و دریافت انعام از برخی از مشتریان از سوی اپلیکیشن تنبیه شد و در عین حال با چندین چالش دیگر نیز روبرو شد که به او کمک کرد تا مشکلاتی که راننده ها با آنها دست و پنجه نرم می کنند را از نزدیک لمس و درک کند.
بیشتر بخوانید:
- کدام فنجان اول پر می شود؟/ هوش خود را محک بزنید
-
دلیل شگفت انگیز کند بودن حلزون ها و لیسه ها
خسروشاهی با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش در طول آن دوره گفت که برای ثبت نام به عنوان راننده اوبر با مشکلاتی روبرو شده و به دلیل رد کردن درخواست برخی ازمسافران، از سوی اپلیکیشن تنبیه شده و در عین حال یادآوری کرد که بی ادبی برخی از مسافران اوبر، برایش سخت و غیرقابل تحمل بوده.
کمپین آقای خسرو شاهی که پروژه بومرنگ نام داشت، باعث شد تا یکی از بزرگترین تغییرات در کسب و کار اوبر از زمان آغاز به کار آنها در سال 2009 اعمال شود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مدیرعامل اوبر برای افزایش سود کمپانی از سوی سرمایه گذاران به شدت تحت فشار بود.
از سال 2021 و با بهبود شرایط مالی، اوبر با کمبود نیروی کار روبرو شد. مسئولان کمپانی دریافتند که باید تلاش هایی فراتر از ارائه پیشنهاد پاداش، برای جذب راننده انجام دهند و در عین حال با تغییرات سختی که رانندگان طلب می کردند کنار آمدند و در نهایت مزد این تلاش ها را گرفتند.
این تغییرات باعث شد تا درآمد سهم کمپانی اوبر در سال 2022 بیش از دو برابر شده و اولین سود تعدیل شده تمام سال خود از زمان تاسیس به بعد را به ثبت برساند. طبق آنالیز اجرا شده از طریق شرکت تحقیقات بازار YipitData، حالا 74% بازار شرکت های جابجایی مسافر آمریکا دراختیار اوبر است که این عدد در اوایل سال 2020، تنها 62% بود.
خسروشاهی ادامه داد: مجموعا تجربه خیلی بدی بود.
او تجربه اش به عنوان راننده اوبر را با یک خودروی تسلای دست دوم آغاز کرد و با این خودرو، مسافران را در سطح شهر جابجا می کرد. بعد از اتمام این ماجراجویی بود که آقای خسروشاهی تغییرات متعددی را در کمپانی اعمال کرد و البته طبق گفته خودش هنوز مسیری طولانی پیش روست.
منبع: ndtv
5858
منبع: خبرآنلاین