مورد انتظارترین بردگیم های سال 2024

به گزارش وبلاگ تور چین، بعد از چند سال که بحران همه گیری کووید 19 در عرضه گسترده محصولات اختلالاتی را ایجاد نموده بود، می توان گفت که سال 2023 تقریباً این مشکل را حل کرد یا حداقل آن را تا حد زیادی کاهش داد و اجازه می دهد تا برنامه عرضه شلوغ بردگیم ها به کار خودش ادامه دهد. چندی پیش مورد انتظارترین و برترین بازی های ویدئویی احتمالی سال 2024 را معرفی کردیم. اکنون با توجه بردگیم های هیجان انگیزی که قرار است در سال 2024 عرضه گردد، نوبت به آن رسیده که تعدادی از موردانتظارترین و برترین بردگیم های 2024 را به شما معرفی کنیم. در این مطلب به معرفی 8 بازی رومیزی می پردازیم که توجه ما را جلب نموده اند.

مورد انتظارترین بردگیم های سال 2024

لیست مورد انتظارترین بازی های رومیزی سال 2024 که در اینجا گردآوری نموده ایم، شامل بازی هایی با گستره بالا و فرق دارد. این بردگیم ها شامل تجربه های نوی براساس فرنچایزهای بسیار محبوب بازی های ویدئویی مانند متال گیر سالید و بعلاوه عناوین تاریخی است که روی لحظات منحصر به فردی از تاریخ بشر تمرکز خواهند کرد. یکی از نکات جالب در این لیست این است که سال 2024 شاهد اولین بازی بزرگ رومیزی خواهد بود که بر اساس ژانر محبوب روگ لایت در بازی های ویدئویی طراحی شده است. البته یک بازی رومیزی کلاسیک که یک دهه عمر دارد هم وجود دارد که با قدرتی دوباره در قالبی نو برمی گردد. در ادامه به تعدادی از برترین بردگیم های احتمالی سال 2024 می پردازیم.

Ironwood

فراورینماینده: Mindclash Games

دو جناح مختلف درگیر جنگ ابدی بر سر تکه ای از زمین بودند: این داستانی است به قدمت بشر. در بردگیم Ironwood، هر بازیکن در یک نبرد کارت به کارت، کنترل یک جنگ افزار فانتزی بسیار نامتقارن را در دست می گیرد. این بازی به صورت Uncharted اما با ارتش های کوچک به جای جنگجویان منحصر به فرد و یک سیزن پس قابل اعتماد عرضه می گردد. این بازی تاکتیکی برای 1 تا 2 نفر بازیکن طراحی شده و می تواند حدود 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.

جناح ایرونکلاد در پی پیدا کردن سنگرهایی در کوه های بیرونی است، در حالی که جناح ووداستارز کوشش می نماید تا توتم های گم شده مردم خود را پیدا کند. جناح بندی ها رنگارنگ و مجذوب نماینده هستند و حس غنی محیط را افزایش می دهند. این دو جناح در سبک بازی خود، عرشه ها و شرایط پیروزی کاملاً نامتقارن طراحی شده اند و حتی بخش هایی از نقشه که می توانند به آن دسترسی داشته باشند هم فرق دارد

نکته هیجان انگیز درباره بازی Ironwood این است که فراورینماینده آن شرکت Mindclash Games است. یک استودیوی طراحی که به خاطر تجربه های بزرگی چون Anachrony و بازی رومیزی پیچیده Voidfall شناخته می گردد. آیرون وود بسیار مهار شده است و نوید یک درگیری یک ساعته با قوانین در دسترس را می دهد، در حالی که هنوز درام و عمق را حفظ می نماید. آیرون وود بسیار کنترل شده تر است و نوید یک تجربه مجذوب نماینده یک ساعته با قوانین قابل لمس را ارائه می دهد که می توانند همچنان عمق و درام هم داشته باشد.

Dead Cells: The Rogue-Lite Board Game

فراورینماینده: Le Scorpion Masqué

بردگیم هایی که از بازی های ویدئویی اقتباس شده اند، یکی از ترندهایی بوده است که در سال های اخیر آن را بارها دیده ایم. در میان موردانتظارترین و برترین بردگیم های سال 2024 نام های بزرگی مثل کال آو دیوتی: برد گیم، ایپکس لجند: بردگیم و دِد سلز: روگ لایت بردگیم را می بینیم که بر اساس عناوین ساخته شده اند که در دنیای بازی های ویدئویی شناخته شده هستند. این بازی رومیزی پس از جمع آوری نزدیک به 1.1 میلیون دلار در کیک استارتر، آماده است تا در سال 2024 با هیاهوی زیادی ظاهر گردد.

این بازی همکاری مشترک دانجن کراولر به وسیله شرکت Le Scorpion Masqué فراوری شده است که همان گروه طراحی است که پشت عنوان پیروز Sky Team در سال 2023 بود. در این بازی رومیزی، همانند یک بازی ویدئویی روگ لایت، بازیکنان در حین ارتقا قدرت های شخصیت ها، سلاخی دشمنان و در نهایت مردن، یک قلعه همواره در حال تغییر را کشف خواهند کرد. مرگ در این بازی به سرانجام ماجراجویی ختم نمی گردد؛ بلکه سلول هایی فراوری می نماید که صرف خرید جهش های دائمی و رسیدن به قدرت بیشتر شما می شوند. سپس این فرایند تکرار می گردد. این بازی فوق العاده به نظر می رسد و نوید اولین تجربه بزرگ روگ لایت را در بازی های رومیزی می دهد.

Bretwalda

فراورینماینده: Phalanx

برتوالدا شما را به بریتانیا در اوایل قرون وسطی می برد. زمانی که قاره تحت محاصره دائمی وایکینگ ها بود و آشفتگی سیاسی داخلی در حال از هم پاشیدن پادشاهی ها بود. این دوران، دوران پر فراز و نشیبی از تاریخ بریتانیا است و در سریال کمتر شناخته شده اما بسیار شایسته آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) به تصویر کشیده شده است. این سریال در سال 2023 بردگیم خود را دریافت کرد که البته چندان دیده نشد اما به نظر می رسد این بازی رومیزی نو از سوی ناشری همانند Phalanx نوید یک بازی کنترل منطقه ای پیچیده تر و مجذوب نماینده تر را بدهد که برای 1 تا 4 نفر طراحی شده است.

هر یک از بازیکنان فرماندهی یکی از چهار پادشاهی وِسِکس، مرسیا، نورثامبریا و آنگلیای شرقی را بر عهده می گیرند و اقدامات محدود خود را صرف توسعه قلمرو خود، حمله به قلمرو دیگران و دستیابی به اهداف مخفی می نمایند. این بردگیم دارای درگیری های سیاسی و نظامی با یک سیستم مالی ساده و در عین حال جالب است. این بازی رومیزی همه آن عناصر مجذوب نمایندهی موردنظر ما را در خود دارد که آن را در لیست مورد انتظارترین بردگیم های 2024 قرار دهیم.

Spectral

فراورینماینده: Bitewing Games

افسانه ای وجود دارد که می گوید در نیمه شبی هنگام وقوع ماه سرخ - رویدادی که به ندرت بیش از یک بار در هر قرن رخ می دهد - عمارت رهاشده Spectral Manor به زندگی باز می گردد. درون این خانه شبح وار گنجی غیرقابل تصور نهفته است که انتظار می رود به وسیله افرادی تصاحب گردد. متأسفانه، این خانه بعلاوه نفرین های مرگبار و اشباح وحشتناکی را در خود جای داده است.

در بازی Spectral که به وسیله استودیو Bitewing پیشرفته است، بازیکنان گروه هایی از شکارچیان گنجینه را راهنمایی می نمایند که باید در این شب وارد عمارت شوند و از راز آن با خبر و گنج های آن را به دست آورند. در این بازی از مکانیک هایی مثل استنتاج، مناقصه و بلوف زدن برای کشف و بهره برداری از اسرار درون عمارت استفاده خواهد شد. این یک طراحی بسیار مجذوب نماینده با ظاهر خاص و نو است. این بازی که انتظار می رود در مدت زمان 30 دقیقه به سرانجام برسد، از آن دسته بازی هایی است که می تواند به صورت مداوم به وسیله بازیکنان تجربه گردد.

Metal Gear Solid: The Board Game

فراورینماینده: CMON

در حالی که بخش بزرگی از مجذوب نمایندهیت بازی رومیزی متال گیر سالید متعلق خود این اثر و مالکیت معنوی آن به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های ویدئویی است اما خود بازی هم به خاطر طراح آن یعنی امرسون ماتسوچی، بسیار جالب توجه است. او مهارت خود را در به تصویر کشیدن گیم پلی مخفی کاری با بردگیم استثنایی Specter Ops نشان داده و به راحتی می توان تصور کرد که در این اقتباس از بازی های ویدئویی هم کار خاصی انجام داده است.

این بازی رومیزی همکاری مشترک مینیاتوری خط داستانی مجموعه بازی متال گیر سالید را دنبال می نماید و آن را از همان بازی اول که در سال 1998 برای پلی استیشن عرضه شد، آغاز می نماید. بازیکنان در نقش شخصیت هایی همانند سالید اسنیک، مریل، دکتر هال اتاکان امریک و گری فاکس بازی می نمایند. شما باید با مخفی کاری و تکمیل اهداف و دستیابی به مأموریت های خود در کمپین های دارای چند سناریو کاری کنید که به وسیله دشمنان شناسایی نشوید. هر مأموریت امکان روینمودهای چندگانه و حل خلاقانه مسئله را فراهم می نماید، قابلیتی که به وسیله هوش مصنوعی بسیار پویا دشمن اثرگذاری بیشتری گذاشته است. اگر این بازی آن طور که به نظر می رسد خوب باشد، می تواند یکی از برترین بردگیم های سال 2024 باشد.

Hunt for Blackbeard

فراورینماینده: Fort Circle Games

شرکت Fort Circle Games یکی از برترین بازی های رومیزی 2023 یعنی Votes for Women را منتشر کرد. توجه ناشر به جزئیات و رویکرد به ثبت موضوعات غنی تاریخی، من را به شدت به بازی رومیزی Hunt for Blackbeard علاقه مند نموده است و من را وادار نموده آن را در میان مورد انتظارترین و برترین بردگیم های احتمالی سال 2024 قرار دهم.

این بازی دو نفره تقابل بین سارقان دریایی افسانه ای ریش سیاه و ستوان نیروی دریایی سلطنتی رابرت مینارد در سال 1718 میلادی را به تصویر می کشد. بازیکنان در پشت صفحه ای که برای آن ها قرار می گیرد، اقدامات خود را انجام می دهند و بین گزینه هایی مانند آماده شدن برای دفاع، قایق رانی، گشت زنی و برنامه ریزی برای سارقی دریایی انتخاب می نمایند. شکارچی سعی می نماید رد پای ریش سیاه را پیدا کند و آن ها را دنبال کند، در حالی که سارق دریایی در پی فرار از دست دشمنان و غارت آن ها است. بازی رومیزی شکار برای ریش سیاه یک بردگیم دراماتیک و به یاد ماندنی و یک شبیه سازی تاریخی هیجان انگیز به نظر می رسد.

Crossbows & Catapults: Castle Battle

فراورینماینده: Restoration Games

اگرچه این بازی به مقدار بردگیم Hunt for Blackbeard تاریخی نیست اما به هر حال جنبه های تاریخی قدرتمندی دارد. من هنوز هم یک نسخه نسبتاً کامل از دهه 80 میلادی دارم که در زیرزمین خانه پدر و مادرم قرار گرفته است؛ بنابراین برای بازسازی این بازی کلاسیک هیجان زده هستم و همین عاملی شده تا آن را در میان برترین بردگیم های احتمالی سال 2024 قرار دهم.

این بازنگری تازه در دستان شرکت Retoration Games قرار گرفته است که همان گروهی از توسعه دهندگان است که وظیفه بازسازی باکیفیت کارهایی مثل Return to Dark Tower و Thunder Road: Vendetta را بر عهده دارند. یکی از نگرانی های مورد توجه این است که این ایده قبلاً اجرا شده است. Catapult Kingdom در سال 2021 منتشر شد و از بازی کلاسیک Crossbows & Catapultsالهام گرفته بود اما فاقد گستره و منظره کلی که بردگیم Crossbows & Catapults: Castle Battle بود. این بازی نو که به وسیله Restoration Games پیشرفته است، از ویژگی های نوی بهره برده است و بعضی از ویژگی های بازی اصلی مثل سلاح های محاصره و … را اصلاح نموده است و بعلاوه گزینه های خلاقانه تری برای ساخت وساز برای شما ارائه می دهد. در نهایت، منتظر هستیم تا ببینیم نتیجه این کار چه خواهد شد و آیا می تواند در حد نام افسانه ای بازی اصلی عمل کند یا خیر.

Fateforge: Chronicles of Kaan

فراورینماینده: Mighty Boards

Fateforge: Chronicles of Kaan یک بازی همکاری مشترک فانتزی اکشن - ماجراجویی است که تا حد امکان ساده به نظر می رسد. این بازی با یک خط داستانی مجذوب نماینده ساخته شده که اپلیکیشن محور و غنی است اما با تکامل یک سیستم مبارزه فوق العاده مبتنی بر تاس که در عنوان قبلی شرکت Mighty Boards یعنی Vengeance هم دیده می شد، قدرت گرفته است. بازیکنان تاس را می غلتانند و سپس ترکیبی از نمادهای غلت خورده را برای انجام اقدام های قدرتمند صرف می نمایند.

این ترکیب که از یک موتور مبارزه روان و به خوبی طراحی و امتحان شده با داستانی پیچیده و فراگیر تشکیل شده است، مجذوب نمایندهیت بردگیم Fateforge است و آن را به یکی از موردانتظارترین و برترین بردگیم های سال 2024 تبدیل نموده است. طراح این بازی، گوردون کالیجا (Gordon Calleja) سال های زیادی است که در حال پالایش این بازی و مفاهیم آن است و امید می رود که این بازی به اثری واقعا باشکوه منجر گردد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "مورد انتظارترین بردگیم های سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد انتظارترین بردگیم های سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید