فناوری دوربین هایک ویژن چگونه کار می کند؟

به گزارش وبلاگ تور چین، به طور کلی ، دو نوع سیستم دوربین هایک ویژن امنیتی آنالوگ و IP (شبکه ، دیجیتال) وجود دارد. سیستم های نظارت آنالوگ، با اتصال دوربین آنالوگ استاندارد شما، به یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) از طریق کابل های انتقال کار می کنند.

فناوری دوربین هایک ویژن چگونه کار می کند؟

DVR ، ویدیو را از دوربین دریافت می کند، آن را فشرده می کند و سپس آن را برای مشاهده زنده یا بعداً روی هارد دیسک ذخیره می کند. این تنظیمات همچنین به شما امکان می دهد ویدیو را از طریق اینترنت برای مشاهده از راه دور منتقل کنید. قیمت دوربین مدار بسته ، برحسب ویژگی ها و آپشن هایی که دارد معین می شود. سیستم دوربین هایک ویژن ، جز محصولات با ارزش و بسیار کاربردی بوده و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. جهت خرید و نصب دوربین مداربسته هایک ویژن ، به کنندگی های معتبر این برند در سراسر کشور مراجعه نمایید. وب سایت hiktejarat.com ، به عنوان یکی از معتبرترین کنندگی های هایک ویژن می باشد.

تفاوت سیستم آنالوگ و IP در دوربین هایک ویژن

به طور خلاصه سیستم آنالوگ ، برای فشرده سازی ، تبدیل ، ذخیره و پخش ویدئو شارژ می شود. همچنین مسئول کنترل تمام قابلیت های داخلی دوربین از جمله تشخیص حرکت ، زمان بندی ، اعلان ها ، ورودی های آلارم و غیره است. سیستم های IP ، کمی بیشتر درگیر هستند و به همین دلیل گزینه گران تری هستند. در پیکربندی IP ، دوربین مسئولیت های DVR را بر عهده می گیرد ؛ از جمله فشرده سازی ، تبدیل و پخش ویدیو از طریق اتصال به اینترنت. با این تنظیمات ، دیگر سیستم DVR لازم نیست ؛ در عوض ، ویدیو را می توان مستقیماً به یک رایانه شخصی یا یک NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) پخش کرد. بنابراین وقتی تصمیم می گیرید که کدام سیستم امنیتی را برای نیاز های خود انتخاب کنید ؛ باید به فاکتور های مختلفی توجه نمایید. اگر در حال ساخت یک سیستم دوربین مدار بسته هستید ، دو مدل دوربین دارید ؛ پروتکل اینترنت (IP) یا آنالوگ. IP به دلیل سازگاری با بیشتر دستگاه ها معمولاً انتخاب ارجح است.

اجزا مختلف دوربین هایک ویژن

یک مانیتور ، مسلما مهمترین عملکرد یک دوربین امنیتی را تشکیل می دهد ، که شامل مشاهده تصاویر و فیلم های ضبط شده می باشد. قیمت دوربین مدار بسته ، به تعداد مانیتورهایی که نیاز دارید بستگی به این دارد که چه چیزی و کدام ناحیه را نظارت می کنید. اگر در یک مرکز بزرگ کار نمی کنید ، به بیش از سه تا پنج صفحه نمایش نیاز ندارید. توجه داشته باشید ، در صورتی که نیاز های شما تغییر کند ، می توانید به راحتی و در هر زمان که بخواهید مانیتورهایی را اضافه یا حذف کنید تا با سازگاری دوربین خود مطابقت داشته باشد. بسته به نوع سیستم نظارتی و دوربین هایی که انتخاب می کنید ، به فناوری های پشتیبانی مانند کابل ها و روترها نیاز دارید تا برای اتصال یکپارچه در سیستم ادغام شوند. به عنوان مثال ، سیستم های بی سیم به روتر نیاز دارند ؛ در حالی که نسخه های سیمی نیازی به روتر ندارند. بنابراین ، پس از انتخاب دوربین ؛ کابل ها و سیم ها و مانیتورها را با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

کیفیت سیستم امنیتی دوربین مداربسته به چه چیزی بستگی دارد ؟

کیفیت سیستم امنیتی دوربین مداربسته شما ، بستگی به هارد دیسک پشتیبان آن دارد. دستگاه ذخیره سازی یک سیستم دوربین امنیتی ، باید قادر به ضبط ، ذخیره و پخش مجدد ویدیوها بدون وقفه باشد. هارد دیسک های معمولی که در رایانه های شخصی و لپ تاپ ها استفاده می شوند ، برای رفع نیاز های ذخیره سازی دوربین مدار بسته مجهز نیستند. از این رو ، انتخاب یک سیستم ذخیره سازی قوی برای ذخیره سازی ایمن داده ها بسیار مهم است. هرچه سیستم ذخیر سازی داده سیستم شما قوی تر باشد ، قیمت دوربین مدار بسته نیز افزایش خواهد یافت. سیستم دوربین مدار بسته به یک ضرورت حیاتی در این دنیای مدرن تبدیل شده است. دوربین هایک ویژن ، یکی از برترین محصولات از نظر کیفیت ، کارایی و طول عمر نی باشد. هنگام انتخاب سیستم امنیتی مورد نظر ، پنج جزء ضروری که باید در هنگام نصب دوربین مداربسته به آنها اهمیت دهید عبارتند از ؛ دوربین ، مانیتور ، کابل ، ضبط کننده های ویدئو و ذخیره سازی داده.

تغییرات سیستم دوربین مدار بسته در طول زمان

اکنون که اجزای ضروری دوربین هایک ویژن را می شناسید ، می توانید محصولات باکیفیت را برای ایمنی خود و عزیزانتان انتخاب کنید. دوربین مدار بسته (CCTV) ، سیستمی است که در آن تمام عناصر ؛ از دوربین ها گرفته تا دستگاه های ضبط ، به طور مستقیم به هم متصل می شوند تا از پخش ویدئو از طریق امواج عمومی جلوگیری شده و تنها در یک مدار بسته این اتفاق بیفتد. از زمان توسعه این محصول در سال 1942 ، دوربین مدار بسته دستخوش تغییرات شدیدی شده است. در حالی که روزی روزگاری ، این فناوری فقط برای مشاهده فیلم زنده مورد استفاده قرار می گرفت ؛ به سرعت به یک سیستم ضبط تبدیل شد که به کاربران اجازه می داد هم داده ها را مشاهده و هم ضبط کنند. این ویژگی ها ، دوربین مدار بسته را به فناوری امنیتی نهایی امروزی تبدیل کرد. امروزه صاحبان املاک ، در همه جا از فناوری دوربین مداربسته جهت ارتقا ایمنی و آرامش خاطر خود استفاده می کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "فناوری دوربین هایک ویژن چگونه کار می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری دوربین هایک ویژن چگونه کار می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید