عکس ، غروب خورشید را از روی مریخ ببینید! ، تصویر حیرت انگیز هلیکوپتر نبوغ

به گزارش وبلاگ تور چین، هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) ناسا اخیرا عکسی جالب از غروب مریخ گرفته است.

عکس ، غروب خورشید را از روی مریخ ببینید! ، تصویر حیرت انگیز هلیکوپتر نبوغ

به گزارش وبلاگ تور چین و به نقل از اسپیس، هلیکوپتر نبوغ ناسا اخیرا برای چهل و پنجمین پرواز خود از سطح مریخ بلند شد، نزدیک به نیم کیلومتر را طی کرد و در این فرآیند عکسی زیبا از غروب سیاره سرخ گرفت.

هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) این عکس را در 22 فوریه در خلال چهل و پنجمین پرواز خود بر فراز سیاره سرخ گرفت

نبوغ همچنان در حال اجرا پروازهای کوتاه در اطراف دهانه جزرو (Jezero) مریخ است و به جمع آوری داده ها بسیار فراتر از طول عمر عملیاتی خود ادامه می دهد. نبوغ با مریخ نورد استقامت ناسا به سیاره سرخ رسید که در فوریه 2021 روی جزرو فرود آمد.

نبوغ برای اولین بار دو ماه بعد، در آوریل 2021 پرواز کرد و در ابتدا تنها چند پرواز آزمایشی برای اثبات فناوری پیشروی خود بر عهده داشت. با این حال، با فراتر از انتظارات ناسا، ماموریت نبوغ توسعه یافت تا به عنوان پیشاهنگی برای مریخ نورد استقامت، که در جستجوی نشانه هایی از حیات در مریخ و جمع آوری نمونه هایی برای بازگشت آینده به زمین است، خدمت کند. نبوغ اکنون در مجموع 46 بار با مسافت انباشته 10.1 کیلومتر پرواز نموده است.

بسته به موقعیت نسبی زمین و مریخ، انتقال اطلاعات بین این دو سیاره ممکن است بین 5 تا 20 دقیقه طول بکشد تا به مقصد برسد. به همین علت، نبوغ برای بلند شدن، پرواز و فرود به تنهایی طراحی شده است. کنترل نماینده های ماموریت هر پرواز را برنامه ریزی می نمایند، و بعد باید منتظر تایید داده هایی مبنی بر این باشند که نبوغ به سلامت فرود آمده است. دوربین های داخلی تصاویری را می گیرند که برای یاری به مشخص مراحل بعدی نبوغ و استقامت استفاده می شوند.

دوربین رنگی با وضوح بالای نبوغ 22 درجه زیر افق زاویه دارد. بنابراین، تصاویری که از هلی کوپتر 1.8 کیلوگرمی به ناسا ارسال شده است، در درجه اول روی سطح سیاره متمرکز شده و در پی ویژگی های زمین شناسی جالب و موانع احتمالی پیش رو است.

با این حال، گاهی اوقات، تکه ای از آسمان مریخ در یکی از عکس های نبوغ ظاهر می گردد. این هلیکوپتر در چهل و پنجمین پرواز خود تصویری با یک سوژه حتی نادرتر گرفت: خورشید.

بیشتر بخوانید:

  • تصویری عجیب و ترسناک از سطح مریخ که به وسیله مدارگرد به ثبت رسیده است

اینکه عکس غروب خورشید از سیاره ای دیگر می تواند ما را تا حد زیادی به یاد خودمان بیاندازد، حاشیه ناچیز بین زمین زنده ما و دیگر دنیا های بی جانی را که به دور خورشید ما و فراتر از آن می چرخند، برجسته می نماید. این نماد ماهیت جستجوی استقامت برای حیات باستانی روی مریخ است، و این سوال را مطرح می نماید که غروب های خورشید در دنیا های دیگر چگونه ممکن است به نظر برسند و آیا بشریت نیز روزی شاهد آن خواهد بود یا نه.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، غروب خورشید را از روی مریخ ببینید! ، تصویر حیرت انگیز هلیکوپتر نبوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، غروب خورشید را از روی مریخ ببینید! ، تصویر حیرت انگیز هلیکوپتر نبوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید