عصر قانونمداری شرکت های فناوری در اروپا از امروز شروع شد

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از تک کرانچ، شرکت های بزرگ فناوری باید امروز را در تقویم خود علامت بزنند زیرا قانون بازارهای دیجیتال(DMA) اکنون به طور فنی قابل اجرا است. این قانون در حقیقت برنامه اتحادیه اروپا برای کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری است.

عصر قانونمداری شرکت های فناوری در اروپا از امروز شروع شد

نقطه عطف مهم در این فرایند چندماه دیگر و در اوایل پاییز اتفاق می افتد. هنگامیکه کمیسیون اتحادیه اروپا تایید می نماید کدامیک از شرکت های بزرگ فناوری باید از رژیم قانونی نو اتحادیه پیروی نمایند. اما شرکت های بزرگ فناوری تابستانی شلوغ را در پیش دارند و باید خود را برای ایجاد استراتژی پیروی از قوانین آماده نمایند.

البته باید توجه داشت قانون بازارهای دیجیتال شامل مجموعه ای از وظایف است که برای دروازه بانان اینترنتی با معینات خاصی وضع شده است. نخست آنکه شرکت های مشمول این قانون باید حداقل یک پلتفرم خدمت رسانی مرکزی داشته باشند. این نوع شرکت ها شامل موتورجستجوهای آنلاین، شبکه های اجتماعی ، فروشگاه های اپ، بعضی پیغام رسان ها، دستیارهای هوش مصنوعی، مرورگرهای وب، سیستم های عامل و سرویس های واسطه گری آنلاین می گردد.

در درجه دوم شرکت های مشمول DMA باید حجم وسیعی داشته باشند و موقعیت آنها در بازار تثبیت شده باشد. این بدان معناست که گزارش عایدی سالانه آنها در منطقه مالی اروپا در سه ماهه مالی آخر هر سال بیش از 7.5 میلیارد یورو باشد یا میانگین ارزش بازاری آنها در یک سال مالی گذشته حداقل 75 میلیون یورو باشد.

علاوه بر آن شرکت باید حداقل در 3 کشور عضو اتحادیه اروپا پلتفرم سرویس های مرکزی خود را ارائه کند.

دروازه بانان اینترنت بعلاوه باید دروازه مهمی برای کاربران تجاری به سوی مصرف نمایندگان نهایی باشند زیرا همانطور که کمیسیون اتحادیه اعلام نموده DMA مشمول شرکتهایی می گردد که ماهانه بیش از 45 میلیون کاربر فعال در اتحادیه اروپا داشته باشند. بعلاوه تعداد کاربران تجاری فعال آنها در سال گذشته باید بیش از 10 هزار مورد باشد.

در آخر در صورتی که شرکت سایر معیارها را در هر یک از سه سال مالی گذشته رعایت نموده باشد، موقعیت آن تثبیت شده و بادوام به شمار میرود. اگرچه کمیسیون ممکن است زیرمجموعه ای از قوانین DMA را برای شرکت هایی اعمال کند که احتمالا به زودی دروازه بان اینترنت می شوند.

به طور حتم شرکت های بزرگی مانند اپل ، آمازون، گوگل، متا و مایکروسافت دروازه بان اینترنتی به حساب می آیند. اما باید چند ماه دیگر منتظر ماند تا لیست کامل شرکت های مشمول قانون معین گردد.

در بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است: اکنون که DMA اجرا می گردد، دروازه بانان احتمالی اینترنت تا 3 جولای فرصت دارند خدمات پلتفرم اصلی خود را به کمیسیون اطلاع دهند. پس از آن کمیسیون 45 روز کاری (تا6 سپتامبر 2023) فرصت خواهد داشت تا تصمیم بگیرد که آیا شرکت شامل قانون می گردد یا خیر و در نهایت دروازه بانان اینترنتی را معین کند. پس از معین شرکت های مذکور، دروازه بانان شش ماه (یعنی تا 6 مارس 2024) فرصت خواهند داشت تا از الزامات DMA پیروی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عصر قانونمداری شرکت های فناوری در اروپا از امروز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصر قانونمداری شرکت های فناوری در اروپا از امروز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید