شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی تقویت شوند

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران/لرستان سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه رفع مسائل و چالش های کشور و استان، مستلزم تقویت و توسعه پژوهش ها، تحقیقات و فناوری های کاربردی و مسئله محور است، گفت: در حوزه های علوم انسانی نیز بایستی شرکت های دانش بنیان، فعال شوند.

شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی تقویت شوند

علی نظری امروز، 18 دی در دیدار با آرش فره وشی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان برگزار شد، با بیان اینکه تقویت شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری یکی از راه های شکل گیری اقتصاد نو مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان با حمایت نظام آموزش عالی کشور است، گفت: کارآمدترسازی شرکت های دانش بنیان و تبدیل ایده ها به کار و تولید از جمله اهداف تقویت و توسعه همکاری بین دانشگاه لرستان با صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان است.

وی اضافه نمود: در عین حال که بایستی همکاری های دوجانبه را افزایش داد اما صندوق های پژوهش و فناوری نیز بایستی راهکارهای نوی برای توانمندسازی بیشتر خود را تهیه کنند و البته رویکرد دولت هم حمایت از این صندوق ها براساس تلاش علمی برای رفع مسائل و مسائل جامعه است.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه یکی از راه های توانمندسازی صندوق های پژوهش و فناوری استان ها از جمله استان لرستان، استفاده از محققان، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و توجه به این نکته است که پژوهش ها و تحقیقات باید از نوع کاربردی و مسئله محور باشند، اضافه نمود: ایده ها، تحقیقات و پژوهش های کاربردی را باید در مسیری هدایت کرد که منجر به افزایش فعالیت شرکت های دانش بنیان شوند؛ زیرا هر چه قدر این شرکت ها توسعه یایند و قوی تر شوند، خود به خود، اشتغال و کارآفرینی نیز در جامعه افزایش خواهد یافت.

نظری با بیان اینکه رفع مسائل و چالش های کشور و استان، مستلزم تقویت و توسعه پژوهش ها، تحقیقات و فناوری های کاربردی و مسئله محور است و به همین علت، رویکرد دانشگاه لرستان نیز حمایت از این گونه فعالیت هاست، گفت: در حوزه های علوم انسانی نیز بایستی شرکت های دانش بنیان، فعال شوند؛ حتی شرکت های دانش بنیان در بخش فرهنگ نیز که یک بخش مغفول است بایستی، فعال و حمایت شوند.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه در مسائل حقوقی و روانشناسی متناسب با مسائل جامعه نیز از شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان در این حوزه ها، حمایت می کنیم، خواستار این شد که برای سرعت بخشی و سهولت بخشی به توسعه شرکت های دانش بنیان و ارتقای شاخص های اقتصاد دانش بنیان، برخی قوانین بالادستی نیز، تغییر کنند.

آرش فره وشی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد همکاری های دوجانبه بین صندوق و دانشگاه لرستان در راستای حمایت هرچه بیشتر و بهتر از پژوهش و فناوری در استان لرستان افزایش یابد.

وی گفت: همکاری های بین دانشگاه لرستان، صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان و پارک علم و فناوری استان لرستان را بایستی در جهت حمایت هرچه کیفی تر از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری های نوین، توسعه داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی تقویت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی تقویت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید