زباله های شهری و لجن فاضلاب به محصولات با ارزش تبدیل می گردد!

به گزارش وبلاگ تور چین، با همکاری چند شرکت در حوزه نانومواد و تصفیه آب و با حمایت کمیسیون اروپا، تصفیه خانه زیستی طراحی و ساخته می گردد که زباله های شهری را به گرافن و مواد مفید دیگر تبدیل می نماید.

زباله های شهری و لجن فاضلاب به محصولات با ارزش تبدیل می گردد!

به گزارش گروه فناوری وبلاگ تور چین، شرکت گرافنا (Graphenea) در یک پروژه ویژه به نام CIRCULAR BIOCARBON حضور پیدا می نماید، پروژه ای که به تازگی آغاز شده و بیش از 23 میلیون یورو به آن تعلق گرفته است. هدف این پروژه، توسعه اولین تصفیه خانه زیستی در نوع خود است که برای تبدیل بخش آلی زباله های جامد شهری (OFMSW) و لجن فاضلاب (SS) طراحی شده است تا آن ها را به محصولات با ارزش افزوده، از قطعات متحرک مکانیکی گرفته تا دوربین ها و دستگاه های دید در شب برای ارتباطات از راه دور تبدیل کند.

این پروژه که تحت حمایت کمیسیون اروپا است، شامل 11 شریک از پنج کشور اروپایی (از جمله اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، فرانسه و آلمان) است و به علت مقیاس اجرای آن (سطح صنعتی) هم یک نقطه عطف برای کل اروپا است.

این تصفیه خانه زیستی یک مدل منحصر به فرد و یکپارچه برای خطوط OFSMW و SS است که در دو مکان مجزا، یعنی ساراگوسا (اسپانیا) و سستو سانجیوانی (ایتالیا) اجرا می گردد.

ساخت سایت در اسپانیا در سال 2022 در تاسیسات مرکز تحقیق و توسعه Alfonso Maíllo و در مرکز درمان پسماند های شهری ساراگوسا (CTRUZ)، متعلق به شهرداری ساراگوسا و واقع در پارک فناوری بازیافت (PTR) انجام می گردد. در سرانجام این پروژه، یک تصفیه خانه زیستی در مقیاس تجاری به منظور تصفیه کلیه پسماند های زیستی فراوری شده در یک شهر با مقدار میانه به بهره برداری می رسد.

اورباسر (Urbaser)، یک شرکت بین المللی برای مدیریت محیط زیست و شرکت سوکامکس (Socamex)، شاخه حوزه آب اورباسر، این پروژه پنج ساله را با همکاری هم اجرا می نمایند.

ادواردو فرناندز، مدیر I + D + i در اورباسر گفت: CIRCULAR BIOCARBON یک پروژه مالی است، جایی که اولین تصفیه خانه زیستی برای تصفیه مشترک زباله های جامد شهری و لجن فاضلاب در سطح صنعتی ساخته و بهره برداری می گردد. این تصفیه خانه زیستی با هدف استفاده از بخش آلی زباله های جامد شهری و لجن فاضلاب و تبدیل آن به ترکیبات مفید ساخته شده است.

آمایا زوروتوزا از شرکت گرافنا می گوید: تبدیل زباله های شهری به گرافن یک مزیت مضاعف دارد: کاهش تأثیرات زیست محیطی زباله ها و فراوری گرافن به صورت مقیاس پذیر و مالی. ما برای توسعه این فناوری و پیاده سازی آن در مقیاس صنعتی در تصفیه خانه زیستی نو با شرکاء صنعتی خود همکاری خواهیم کرد.

BIOCARBON CIRCULAR زمینه ای را برای نشان دادن امکان وجود تصفیه خانه زیستی به اسم مدل نو تصفیه پسماند برای شهر ها در سطح تجاری ایجاد خواهد نمود. این پروژه بودجه ای را به وسیله مرکز فعالیت مشترک صنایع مبتنی بر مواد زیستی (BBI JU) دریافت نموده است، مرکزی که در سال 2014 تاسیس شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زباله های شهری و لجن فاضلاب به محصولات با ارزش تبدیل می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های شهری و لجن فاضلاب به محصولات با ارزش تبدیل می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید