روشی جالب برای ساخت عطر با هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ تور چین، فارس نوشت: دانشمندان توانستند با استفاده از هوش مصنوعی، روشی جالب برای ساخت عطر پیدا نمایند.

روشی جالب برای ساخت عطر با هوش مصنوعی

محققان توانستند ابزاری بر پایه هوش مصنوعی را طراحی نمایند که می تواند بر اساس ساختار یک مولکول بوی آن مولکول را پیش بینی کند. بر اساس مطالعات صورت گرفته این ابزار می تواند مولکول هایی که بوی یکسان با ظاهر متفاوت و یا مولکول های شبیه به هم با بوی متفاوت را شناسایی کند. در این تحقیقات از فناوری یادگیری ماشینی برای ایجاد نقشه بوها استفاده شده است که در فراوری صنایع عطرسازی و غذایی کاربرد دارد. این نقشه صرفا روی بوهای شناخته شده محدود نیست و بر طیف وسیعی از مولکول ها با ویژگی های مولکولی متفاوت کاربرد خواهد داشت.

در این تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا و آریزونا همکاری داشتند. شیوه استفاده از هوش مصنوعی در این ابزار نیز به این صورت است که ابتدا هوش مصنوعی را با داده های مورد نظر آموزش می دهند و سپس از هوش مصنوعی برای پیش بینی بوی یک ترکیب مولکولی تازه استفاده می نمایند. به این ترتیب فراوری نمایندگان می توانند به طیف بوی تازهی دست پیدا نمایند.

جین پارکریکی از محققان این پروژه می چ گوید: برای انجام تحقیقات روی طول موج یا فرکانس ابزارهایی وجود دارد اما برای معین شدن بو تا به امروز هیچ ابزاری در دسترس نبود و این دستاورد اولین ابزار کاربردی در این حوزه است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "روشی جالب برای ساخت عطر با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی جالب برای ساخت عطر با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید