راهنمای خرید شال و روسری زنانه

به گزارش وبلاگ تور چین، شال و روسری دخترانه با پیشرفت صنعت در زمینه نساجی همگام با سایر صنایع، شال و روسری های مختلف و متفاوتی با جنس، طرح و رنگ، ابعاد متنوع به بازار عرضه می گردد.

راهنمای خرید شال و روسری زنانه

لباس زنانه این روزها به علت پیشرفت تکنولوژی در صنعت نساجی، خصوصاً شال زنانه و روسری زنانه تنوع بسیاری پیدا نموده تا جایی که برای اغلب بانوان، انتخاب و خرید نهایی را کمی سخت نموده است. شال و روسری نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه در سایر کشورها نیز هواداران خاص خود را دارد. این تنوع در جنس، طرح، رنگ و ابعاد روسری باعث سردرگمی خانم ها هنگام خرید شده و شاید بسیاری پس از خرید ناراضی باشند. ما در این مقاله نکات مهم خرید شال و روسری را گردآوری کردیم.

نکات مهم قبل از خرید شال و روسری

شال و روسری زنانه با تنوع بسیار، انتخاب را کمی سخت نموده است. اما پیش از آن که اقدام به خرید شال زنانه یا خرید روسری زنانه کنید، بهتر است کمی در خصوص این که شال زنانه و روسری زنانه چیست، اطلاعاتی داشته باشید. در این قسمت از مقاله شال و روسری زنانه را تعریف و سپس به سراغ بیان نکاتی لازم می رویم.

شال زنانه چیست؟

شال دخترانه و زنانه پارچه ای مستطیل شکل است که در گذشته برای بستن گردن و کمر استفاده می شد اما امروزه از شال برای پوشش سر استفاده می گردد. شال زنانه در انواع مختلف و مدل های گوناگون در بازار یافت می گردد. فروشگاه اینترنتی پرند عرضه کننده انواع شال و روسری با قیمت های متنوع است که شما می توانید برای مقایسه قیمت و خرید شال و روسری زنانه این فروشگاه با سایر فروشگاه ها، وارد سایت شوید.

روسری زنانه چیست؟

روسری زنانه پارچه ای است که به شکل مثلثی است اما برای این که شما در فرم بستن و مقدار بزرگی آن ابتکار عمل داشته باشید، روسری ها را به صورت مربعی فراوری می کنند و با تا کردن به صورت مثلثی می توان از آن استفاده کرد. روسری مانند شال در کشورهای اسلامی نوعی پوشش سر و مو محسوب می گردد.. روسری دارای مدل، طرح، رنگ و مقدار های مختلفی است.

نکات مهم در خرید اینترنتی شال و روسری

اگر شما اطلاعات لازم و کافی را نداشته باشید، ممکن است در نهایت از خرید خود ناراضی باشید. این نارضایتی بیشتر زمانی خود را نشان می دهد که برای خرید شال و روسری آن هم برای هدیه دادن، مدت ها جستجو نموده اید و در نهایت انتخاب شما مورد پسند طرف مقابل نبوده است. نکات مهم قبل از خرید شال و روسری مخصوصاً زمانی که می خواهید خرید اینترنتی شال و روسری زنانه انجام دهید، به یاری شما می آید و می توانید با افزایش آگاهی خود انتخاب و خریدی ایدئال داشته باشید.

جنس

شال و روسری زنانه با تنوع جنس بالا برای هر سبک و سلیقه ای فراوری و عرضه می گردد. انواع شال و روسری ساتن، حریر، ابریشم یا ساتن ابریشم برای مصارفی مانند مجالس رسمی و مهمانی ها و شال و روسری با جنس نخ، سوپر نخ، لینن و... بیشتر برای روزهای گرم سال و مصارف روزانه، بعلاوه شال و روسری با جنس ضخیم تر مانند پشمی، موهر یا کشمیر برای روزهای سرد سال استفاده می گردد.

خرید شال و روسری برای هدیه دادن به کسی که نمی دانید چه سلیقه ای دارد بسیار سخت است. اما بیشتر افراد در این زمان شال و روسری زنانه با جنس ابریشم یا ساتن را انتخاب می کنند. چرا که تقریباً تمامی بانوان در مجالس رسمی و مهمانی ها از شال و روسری ساتن یا ابریشم استفاده می کنند.

ابعاد

شال زنانه در گذشته با ابعاد استاندارد به عرض 70 و طول 180 سانتی متر فراوری و عرضه می شد. اما امروزه شال هایی با طول 2 متر و یا 3 متر که به شال هنرمندی معروف هستند به بازار عرضه می گردد. به عنوان مثال، شال 180 برای مصارف روزانه و مجلسی مناسب است. از شال های 2 و 3 متر می توانید برای تکمیل استایل خود در دورهمی های محبت آمیز بهره ببرید. روسری زنانه نیز مانند شال دارای ابعاد مختلفی است. روسری زنانه با قواره های 90، 100، 120 و 140 فراوری می شوند. اما روسری های قواره 90 و 100 بیشتر مورد مصرف افراد سن بالا و قواره 100 و 120 نیز مورد مصرف جوانان است. البته این روزها دیگر قواره های روسری را نمی توان مشمول سن و سال خاصی کرد.

اگر شما می خواهید برای یک شخص سن بالا به عنوان هدیه شال و روسری خریداری کنید، ترجیحاً از روسری به عنوان هدیه بهره ببرید. اما برای افراد جوان می توانید از شال هایی با جنس مجلسی و ابعاد 180 نیز بهره ببرید. در خصوص روسری نیز از روسری های قواره 120 و 140 ممکن است بیشتر لذت ببرند.

طرح

تنوع در طرح و مدل لباس زنانه ممکن است کمی کار انتخاب را سخت و در هنگام خرید شخص را مستأصل کند. شال و روسری زنانه با طرح های متنوعی همانند سنتی، مدرن، فانتزی، هندسی، گل گلی، بته جقه، ابر و بادی یا تک رنگ فراوری و عرضه می شوند. با توجه به سلیقه خود و لباسی که می خواهید برای آن شال یا روسری تهیه کنید، می توانید هرکدام از این طرح ها را انتخاب کنید. اما اصولاً شال و روسری طرح دار برای لباس های تک رنگ و شال و روسری تک رنگ نیز برای لباس های طرح دار مناسب هستند.

در خرید شال و روسری برای هدیه دادن، باید ابتدا سن و سال شخص را در نظر بگیرید. معمولاً در افراد سن بالا طرح های سنتی و یا طرح های گل گلی که در حاشیه روسری قرار دارند و افراد جوان تر طرح های مدرن و فانتزی بیشتر جذبشان می نماید.

رنگ

خرید شال و روسری زنانه، باید از میان طیف گسترده ای از رنگ ها صورت پذیرد. به عنوان مثال رنگ زرد، خانواده بزرگی شامل: لیمویی، موزی، کرمی، خورشیدی، شیری و... دارد. طرح و رنگ شال و روسری را باید براساس طرح و رنگ لباسی که می خواهید با آن ست کنید، انتخاب کنید. اگر لباس شما طرح دار است، یک شال یا روسری تک رنگ با همان رنگ غالب باید انتخاب گردد و اگر ساده و تک رنگ است، اصلی ترین رنگ لباستان یعنی رنگی که بیشتر به چشم می آید را انتخاب و براساس آن یک شال یا روسری طرح دار انتخاب کنید.

خرید شال و روسری برای هدیه دادن باید با در نظر گرفتن رنگ پوست شخص انجام گردد. به این صورت که اگر شخص پوستی روشن دارد، باید رنگ شال یا روسری تیره یا پررنگ باشد و اگر پوستی تیره دارد، بهتر است رنگ شال و روسری را از میان رنگ های روشن و یا ملایم انتخاب کنید.

جمع بندی

شال و روسری زنانه یکی از انواع پوشش هایی است که بانوان در کشورهای اسلامی مانند ایران ملزم به استفاده از آن هستند. پس بهتر است پیش از خرید شال زنانه یا خرید روسری زنانه آن هم به صورت اینترنتی با نکات اولیه شامل جنس، طرح، رنگ، ابعاد هرکدام آشنا شوید تا با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید. فروشگاه پرند اسکارف عرضه کننده انواع شال و روسری برای هر سبک و سلیقه ای است.

منبع: همشهری آنلاین

به "راهنمای خرید شال و روسری زنانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید شال و روسری زنانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید