خطر شکستگی لگن در کمین زنان گیاهخوار

به گزارش وبلاگ تور چین، مطالعه ای در بریتانیا نشان می دهد زنانی که گوشت نمی خورند در سنین بالاتر بیشتر محتمل است که دچار شکستگی لگن بشوند.

خطر شکستگی لگن در کمین زنان گیاهخوار

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از سی تی وی، محققان دانشگاه لیدز 26000زن را طی 20 سال تحت نظر گرفتند که 28 درصد از آنها گیاهخوار بودند.

در انتها دوره مطالعه، محققان دریافتند 822 نفر از کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند (سه درصد) شکستگی لگن را تجربه کردند و افرادی که رژیم گیاهخواری داشتند، 33 درصد بیشتر از کسانی که به طور منظم گوشت می خوردند از شکستگی لگن رنج می برند.

این یافته ها روز پنجشنبه در مجله معتبر BMC Medicine منتشر شد.

با اینکه که این مطالعه به طور قطعی نگفت که چرا احتمال شکستگی لگن در زنان گیاهخوار بیشتر است، محققان دریافتند که بعضی از گیاهخواران ممکن است دارای مشکل کمبود مواد مغذی کافی برای سلامت استخوان و ماهیچه باشند که در احتمال بروز شکستگی نقش دارد.

با این حال، نویسندگان این مطالعه گفتند که این مساله لزوما به این معنا نیست که همه گیاهخواران باید رژیم غذایی شان را کنار بگذارند. در واقع، این مطالعه به شواهد قبلی اشاره می نماید که نشان می دهد رژیم گیاهخواری می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد. بعلاوه نقش کاهش مصرف جهانی گوشت و محصولات حیوانی در کوشش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را تصدیق می نماید.

به گفته آنها بعضی از مواد مغذی مرتبط با سلامت استخوان و عضلات، مانند پروتئین، کلسیم و سایر ریز مغذی ها، در گوشت و محصولات حیوانی فراوان تر هستند.

دریافت کم این مواد مغذی می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی گردد که می تواند افراد را در معرض خطر شکستگی لگن قرار دهد.

رژیم های گیاهخواری می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، اما این محققان می گویند زنان می توانند با تقویت رژیم غذایی خود با مواد مغذی کلیدی مانند B12 و اسیدهای چرب امگا 3، بعلاوه فعالیت بدنی و یاری به تقویت عضلات و استخوان ها خطر شکستگی را کاهش دهند و سلامت استخوان ها را حفظ نمایند.

تحقیقات آنها بعلاوه نشان داد که میانگین شاخص توده بدنی (BMI) در بین گیاهخواران در مقایسه با گوشت خواران معمولی پایین تر است و اشاره نمود که بین BMI پایین و خطر بالاتر شکستگی لگن ارتباط وجود دارد.

تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه آیا نتایج مشابهی در مردان وجود دارد یا خیر و برای آنالیز نقش وزن بدن و شناسایی دلایل نتایج متفاوت در گیاهخواران و گوشت خواران مورد احتیاج است.

منبع: خبرکانادا

به "خطر شکستگی لگن در کمین زنان گیاهخوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شکستگی لگن در کمین زنان گیاهخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید