خبرنگاران ایستگاه میانی پسماند بجنورد وارد مرحله اجرایی شد

به گزارش وبلاگ تور چین، بجنورد- خبرنگاران- ایجاد ایستگاه میانی پسماند شهری بجنورد، پس از کش و قوس ها برای تامین زمین، روز شنبه وارد مرحله اجرایی شد که تا 2 ماه دیگر محل انبار زباله های مرکز استان خراسان شمالی خواهد بود.

خبرنگاران ایستگاه میانی پسماند بجنورد وارد مرحله اجرایی شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی روز شنبه در این باره به خبرنگار وبلاگ تور چین گفت: محل کنونی ایستگاه میانی، در شمال بجنورد و در جهت گلستان شهر واقع است، که سبب گلایه مردم این منطقه شده است.

محسن محمدی گفت: با تامین زمینی به گستره 16 هزار مترمربع، ایجاد ایستگاه میانی، امروز در محل جدید کلنگ خورد که تا 2 ماه دیگر برای بهره برداری آماده می شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه میانی پسماند بجنورد، در شرق بجنورد و در 2 کیلومتری روستای ینگه قلعه، به فاصله 680 متر از کشتارگاه بجنورد وارد مرحله اجرایی شده است.

محمدی با انتقاد از تاخیر راه و شهرسازی استان در واگذاری زمین این ایستگاه، گفت: متاسفانه، راه و شهرسازی به خاطر منافع مالی خود در واگذاری زمین تعلل کرد و این در حالی بود که واگذاری این زمین در کارگروه مربوط مصوب شده بود.

وی گفت: با پیگیری اجرا شده، زمین واگذار شده و تلاش داریم تا دغدغه های مردم گلستان شهر برطرف شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد دفنگاه زباله نیز در مکانی جدید، در حال پیگیری است، گفت: همزمان با اجرای ایستگاه میانی پسماند، ایجاد دفنگاه برای انتقال زباله ها از محدوده کوه باباموسی هم پیگیری می شود.

براساس این گزارش، برای اجرای ایستگاه میانی پسماند بجنورد 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

به گزارش وبلاگ تور چین، پس از بروز مسائل اجتماعی برای فعالیت کارخانه کمپوست بجنورد و تعطیلی آن واحد تولیدی، مشکل زباله ها دوباره گریبانگیر بجنورد شد که این مساله ارتفاعات باباموسی در شمال شرق مرکز استان خراسان شمالی را به عرصه دپو و دفنگاه زباله ها تبدیل کرده است.

شهر بجنورد 210 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه 137 تن زباله در این شهر جمع آوری می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایستگاه میانی پسماند بجنورد وارد مرحله اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایستگاه میانی پسماند بجنورد وارد مرحله اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید