خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: هیچ موضوعی مهمتر از کرونا نیست

به گزارش وبلاگ تور چین، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی ورود به موضوع پیشگیری و کنترل بیماری را از وظایف همه دستگاه ها عنوان نمود و گفت: در شرایط فعلی هیچ موضوعی از بیماری کرونا و راهکارهای مهار آن مهمتر نیست.

خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: هیچ موضوعی مهمتر از کرونا نیست

حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه نمود: با توجه به اینکه کرونا بر همه حوزه های مالی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی تاثیر گذاشته است، کنترل این بیماری بر همه چیز اولویت دارد.

وی بیان نمود: هدف اصلی از برگزاری مکرر جلسات ستاد کرونا، تاکید به مدیران برای اجرای مصوبات و اعمال محدودیت ها، رسیدن به استانی عاری از کروناست.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از واحدهای صنفی استان در رعایت ضوابط اعمال شده گفت: براساس آمار ارائه شده توسط کمیته نظارت و ارزیابی، تا انتها روز گذشته - شنبه 24 آبان ماه - 95 درصد واحدهای صنفی استان، پروتکل ها را رعایت نموده و ساعت 18 نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام نموده اند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا توضیح داد: در این جلسه بر بالا بردن سطح سواد سلامت مردم تاکید شد چرا که مردم باید بدانند هر اقدام و محدودیتی در راستای حفظ سلامت آنهاست.

ملانوری اضافه نمود: مردم باید به تصمیمات ستاد اعتماد نمایند و در اجرای کامل مصوبات همراهی داشته باشند.

وی تاکید نمود: مدیران دستگاه های اجرایی نیز در همه زمینه ها، برگزاری جلسات و نشست ها، خدمات دهی به جامعه هدف و اجرای رزمایش های یاری های مؤمنانه باید بر رعایت ضوابط بهداشتی دقت داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع گسترش خدمات در پهنه دولت الکترونیک اشاره نمود و گفت: باید ساز و کارها را به گونه ای طراحی کنیم که مردم بتوانند خدمات مورد نظر خود را در این قالب از دستگاه ها دریافت نمایند و نیازی به مراجعه به ادارات نداشته باشند.

وی گفت: معرفی این زیرساخت به همه اقشار و گروه ها، این فرصت را فراهم می نماید که بخش خصوصی در این قالب فعالیت کند و واحدهای صنفی در این شرایط به راحتی فعالیت نمایند.

ملانوری با اشاره به اعمال محدودیت ها برای ورود افراد به آرامستان ها در پنجشنبه و آدینه گذشته، تاکید نمود: محدودیت ها این هفته هم ادامه دارد.

وی گفت: شهرداران و دهیاران باید در اجرای کامل این محدودیت ها طی هفته های آینده جدیت داشته باشند و تجمع ها و ترددها را به حداقل برسانند تا ان شاء الله به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر ضمانت اجرایی دستورالعمل های ستاد کرونا گفت: فرایند اجرای این مصوبات باید به طور دقیق به وسیله کمیته نظارت و ارزیابی ستاد کرونا کنترل گردد.

وی بیماریابی و شناسایی مبتلایان به کرونا را نیز از نکاتی برشمرد که باید با همراهی همه حوزه ها با دانشگاه علوم پزشکی انجام گردد.

ملانوری به موضوع گلایه های رسیده از فعالیت دستفروشان اشاره نمود و گفت: شهرداری ها و دهیاری ها باید فعالیت این گروه را تحت نظارت داشته باشند و با فراهم آوردن ساز و کارهای لازم از فعالیت دستفروشان بعد از ساعت 18 ممانعت نمایند.

وی اضافه نمود: اداره کل ورزش و جوانان نیز باید بر فعالیت باشگاه ها نظارت کافی داشته باشد و پروتکل های بهداشتی لازم برای این گروه را تدوین نموده به منظور ارائه در جلسه بعد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همه باید کوشش کنیم که استان از ویروس کرونا پاک گردد، گفت: ستاد ملی کرونا از شنبه آینده اول آذر ماه، محدودیت های جدید را اعمال می نماید و ما هم به عنوان کارگزاران نظام باید از آنها تمکین کنیم.

وی متذکر شد: ما باید با لحاظ همه مسایل و ملاحظات فرهنگی و منطقه ای، صرفا ه جهت حفظ سلامت مردم، در راستای بومی سازی مصوبات اقدام کنیم.

ملانوری با بحرانی خواندن شرایط موجود گفت: ادارات و دستگاه ها مکلفند با ارائه راهکارهای لازم از تجمع جامعه هدف خود برای دریافت خدمات جلوگیری نمایند.

وی اضافه نمود: نحوه برخورد دستگاه ها با شرایط موجود و خدماتی که در این راستا ارائه می نمایند در ارزیابی های دوره ای مدیران تاثیر خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این نشست از فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند، خواسته شد با نظارت کامل بر فرایند اجرای پروتکل ها در ادارات، واحدهای صنفی و سطح جامعه به گونه ای اقدام نمایند که به زودی شاهد قطع زنجیره بیماری در استان باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: هیچ موضوعی مهمتر از کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: هیچ موضوعی مهمتر از کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید