ثبت 60 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و فوت 3 نفر

به گزارش وبلاگ تور چین، تسنیم نوشت: امین اسدی مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ثبت 60 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و فوت 3 نفر

وی اضافه نمود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری به وسیله سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشا های مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده است.

وی اضافه نمود: این بیماری به وسیله خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد احتیاج از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت 24 ساعت در دمای 2 تا 4 درجه سانتی گراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

اسدی گفت: ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می گردد.

وی در سرانجام گفت: تولیدنمایندگان و افرادی که در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی کار می نمایند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

منبع: فرارو

به "ثبت 60 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و فوت 3 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 60 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و فوت 3 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید