تحصیل 269 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان

به گزارش وبلاگ تور چین، 269 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس استثنایی و عادی کردستان تحصیل می کنند.

تحصیل 269 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تبریک فرا رسیدن 30 سپتامبر (8 مهر) روزجهانی ناشنوایان، اظهارکرد: 269 دانش آموز آسیب دیده شنوایی در مدارس با نیاز های ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می باشند.

طالب محمدی گفت: از این تعداد 65 دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای ومتوسطه حرفه ای با نیاز های ویژه استان تحصیل می کنند.

او افزود: 204 دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا شدید در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

محمدی شرح داد: سال جاری روزجهانی ناشنوایان به شعار پیش به سوی جوامعی با مشارکت همه مزین شده است تا پیام برابری، مشارکت اجتماعی، برابر سازی فرصت های شغلی و اجتماعی برای افراد ناشنوا و کم شنوا را بیش از پیش تروج دهد.

او با بیان اینکه با تشخیص به موقع ومداخله بهنگام می توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، شرح داد: جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعداد ها و توانایی های او یاری رسان باشد.

محمدی با بیان اینکه جامعه نسبت به ناشنوایان ونوع معلولیتشان شناخت کمی دارد، تأکید کرد: کاهش یادگیری مهارت های اجتماعی، افت مهارت های شغلی و تحصیلی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مسائل عمده ای بیان نمود که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر هزینه های بالای توانبخشی با آن مواجهه می شود.

دوم تا هشتم مهر ماه هفته جهانی ناشنوایان است و که در کشور ما در سال جاری مصادف با هشتم مهر ماه است.

وبلاگ تور چین کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحصیل 269 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 269 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید