تبریز از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به صندلی موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز صندلی ویژه ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است که باید به نحو شایسته به جهان معرفی گردد.

تبریز از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است

سید عباس موسوی در جریان ملاقات با ایرج شهین باهر، شهردار تبریز اظهار کرد: حضور در تبریز و آشنایی بیشتر با این کلان شهر مهم ایران، یکی از افتخاراتی بود که امروز نصیب من شد. تبریز شهری است که صندلی ویژه ای در دل و جان همه ما ایرانی ها دارد.

وی اضافه کرد: طی صحبت هایی که با شهردار تبریز داشتم، از نزدیک با فعالیت های مختلف شهرداری کلان شهر تبریز آشنا شدم و از موزه شهر تبریز که واقعا تاثیرگذار بود، بازدید کردم.

موسوی با تاثیرگذار خواندن موزه تاریخی عمارت شهرداری تبریز، مطرح کرد: کسی که برای اولین بار به این موزه بیاید، قدمت این شهر تاریخی و فرهنگی را از نزدیک لمس می نماید و از آن تاثیر می پذیرد.

وی با اشاره به صندلی موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز صندلی ویژه ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است که باید به نحو شایسته به جهان معرفی گردد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در مورد پیشنهاد ایرج شهین باهر، شهردار تبریز مبنی بر ایجاد و احیای سرکنسولگری بعضی کشورها که سابق در تبریز دایر بود، گفت: تصمیم به ایجاد سرکنسولگری در شهرهای مختلف در حیطه اختیارات و وظایف حاکمیتی کشورهاست و درصورت دریافت پیشنهادی، قطعاً وزارت امور خارجه با نظر مثبت از آن استقبال می نماید و برای تحقق این مهم آماده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: این وظیفه ما به عنوان دستگاه دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارجه است که کوشش می کنیم تا با همت و یاری همه دست اندرکاران استان آذربایجان شرقی، ظرفیت های عمده و مهم و منحصر به فرد شهر تبریز را به ویژه از لحاظ فرهنگی و مالی به جهان معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تبریز از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به جهان برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید