تاندونیت آشیل چیست؟

به گزارش وبلاگ تور چین، یک متخصص ارتوپد گفت: تاندونیت آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب شده و باعث ایجاد درد می گردد.

تاندونیت آشیل چیست؟

بابک صابری در مصاحبه با ایسنا اظهار کرد: تاندونیت آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب شده و باعث ایجاد درد می گردد.

وی با اشاره به این که این آسیب رایج مربوط به ورزش است، اعلام کرد: اغلب این عارضه به علت استفاده بیش از حد و یا کشیدگی در تاندون رخ می دهد.

صابری ادامه داد: در پارگی تاندون آشیل، تاندونی که استخوان پاشنه پا را به ماهیچه ساق پا وصل می نماید، پاره شده و فیبر ها جدا می شوند که این عارضه بیشتر در افراد بین 30 تا 50 ساله رخ می دهد و معمولاً به علت فعالیت ورزشی ایجاد می گردد.

این متخصص ارتوپد اعلام کرد: اگر در حین راه رفتن و یا انجام حرکات ورزشی دچار درد، اسپاسم و گرفتگی ساق پا و تاندون پشت پای خود می شوید به احتمال زیاد دچار پارگی، التهاب و یا کشیدگی تاندون آشیل شده اید.

وی با اشاره به این که تاندون آشیل بزرگترین و قویترین تاندون در بدن انسان است، اضافه کرد: تاندون ها طناب های طولانی و سخت از بافت هایی هستند که ماهیچه را به استخوان وصل می نمایند.

صابری توضیح داد: تاندون آشیل در پشت پاشنه پا واقع شده است و استخوان پاشنه را به ماهیچه ساق پا متصل نموده و به شخص یاری می نماید تا راه برود، بدود و بپرد.

این متخصص ارتوپد با اشاره به این که تاندونیت آشیل به علت کشیدگی زیاد بر روی پا ها ایجاد می گردد و یک آسیب رایج ورزشی است، اعلام کرد: ازجمله عواملی که می توانند منجر به تاندونیت شوند می توان به فشار خیلی سریع و فوری بدن به سمت جلو، افزایش ناگهانی فعالیت، ورزش هایی که سریع آغاز و متوقف می شوند، کفش تنگ و نامناسب، آسیب به تاندون آشیل، دویدن یا ورزش کردن روی سطح ناهموار، دویدن در سر بالایی، عضلات سفت ساق پا و ... اشاره نمود.

منبع: فرارو

به "تاندونیت آشیل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاندونیت آشیل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید