امکان تازه گوگل مپ برای گردشگران، هشدار به مسافر در صورت تغییر جهت تاکسی

به گزارش وبلاگ تور چین، امکان نو گوگل، بسیار مناسب حال گردشگران یا غریبه هایی است که به مکانی تازه می فرایند و بدون آشنایی با آنجا می خواهند تاکسی سوار شوند. بعضی رانندگان تاکسی با سوء استفاده از نابلد بودن مسافر سعی می نمایند به جای راستا مستقیم از راستا دورتری بفرایند تا کرایه بیشتری بگیرند.

امکان تازه گوگل مپ برای گردشگران، هشدار به مسافر در صورت تغییر جهت تاکسی

اکنون گوگل برای حل این مشکل به یاری مسافران غریبه آمده و می خواهد امکان هشدار را روی سامانه گوگل مپ نصب کند. بنا بر آنچه در سایت جامعه توسعه نرم افزارهای تلفن هوشمند یا توسعه دهندگان ایکس دی ای آمده، به محض این که راننده تاکسی 500 متر از جهت اصلی دور گردد، گوگل مپ پیغام هشداری روی تلفن هوشمند مسافر می فرستد و او را از این رویداد غیرعادی مطلع می نماید.

گوگل مپ هدف این امکان تازه را یک گزینه برای تأمین امنیت ذکر نموده است زیرا کاربر را از وجود مشکل کلاهبرداری یا آدم ربایی باخبر می نماید. کاربر این سامانه به محض آن که سوار تاکسی می گردد آدرس مقصد را به دستگاه داده و دکمه ایمن بمانید را روشن می نماید. او در صورت دریافت هشدار می تواند با فشار دگمه دیگری، موقعیت جغرافیایی خود را برای فرد آشنایی بفرستد و به این ترتیب از او یاری بخواهد.

بر اساس گزارش یورونیوز، هدف اصلی از ایجاد این گزینه هشدار دادن به مسافران تاکسی، به ویژه بانوان و هم برای گردشگران در مکان های ناآشناست. با این حال استفاده از آن در خودرو شخصی و حتی برای دوچرخه سواران و افراد پیاده هم سودمند خواهد بود.

گوگل مپ از چند هفته پیش چند امکان تازه از جمله محاسبه سرعت در زمان واقعی و اعلام وقوع طوفان و زلزله را هم به گزینه های دیگر خود افزوده است.

گزینه هشدار تاکسی گوگل مپ هم اکنون تنها در هند فعال شده است.

منبع: گردشبان

به "امکان تازه گوگل مپ برای گردشگران، هشدار به مسافر در صورت تغییر جهت تاکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تازه گوگل مپ برای گردشگران، هشدار به مسافر در صورت تغییر جهت تاکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید