اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در شهرستان انار

به گزارش وبلاگ تور چین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در شهرستان انار صورت پذیرفت.

اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در شهرستان انار

محسن صالحی با بیان اینکه انار دروازه گردشگری استان کرمان به شمار می رود گفت: شهرستان انار در شمال استان کرمان واقع شده و دروازه ورودی این استان است. مسیر دسترسی بیش از 20 استان به مقصد استان های جنوبی و جنوب شرقی کشور از این شهرستان می گذرد و به همین علت انار در تعطیلات نوروز شاهد تردد شمار زیادی از مسافران نوروزی است.

او ادامه داد: از 25 اسفند 1402 تا 14 فروردین امسال 22 هزار و 176 مسافر نوروزی در اقامتگاه های شهرستان انار از جمله هتل، بومگردی ها، زائرسرا، مدارس، خوابگاه دانشگاه آزاد و...اسکان داده شدند که دست کم یک شب در این شهرستان ماندگاری داشتند.

فرماندار انار اضافه کرد: در این مدت 52 هزار و 100 مسافر نوروزی در مجتمع های رفاهی و پارک ها و بوستان های این شهرستان اسکان موقت و چند ساعته داشتند.

او با بیان اینکه آیین کهن آش شنبه سال در اولین شنبه سال نو در انار برگزار می شود، اظهار کرد: آیین کهن آش شنبه سال، عصر شنبه 4 فروردین 1403 در انار برگزار و آش بین مسافران نوروزی و شهروندان توزیع شد.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه از پوستر انار، دروازه گردشگری کرمان اواخر اسفند 1402 با حضور سید محمد علی گلاب زاده، رئیس مرکز کرمان شناسی رونمایی شد، گفت: تلاش می کنیم تا صنعت گردشگری در این شهرستان رونق پیدا کند و به همین علت قرار است سمینار انار شناسی با همکاری دستگاه های مختلف از جمله مرکز کرمان شناسی در انار برگزار شود.

منبع: همگردی

به "اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در شهرستان انار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت 74 هزار و 276 مسافر نوروزی در شهرستان انار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید