اعلام تاریخ بازگشایی دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ تور چین، حسین قناعتی، ضمن بیان این مطلب به آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و زمان شروع آموزش حضوری اشاره و گفت: دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود دو هفته آینده کلاس های درس خود را شروع می نمایند و آموزش تمامی دانشجویان از اوایل آبان، با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

اعلام تاریخ بازگشایی دانشگاه ها

وی در ادامه با بیان اینکه بالای 80 درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران واکسینه شده اند، گفت: بسیاری از رشته های علوم پزشکی عمدتا مهارتی هستند و نمی توان مهارت را به صورت مجازی آموزش داد. به اسم مثال یکسری از رشته های علوم پزشکی نظیر آناتومی را نمی توان به صورت مجازی تشریح کرد؛ بعلاوه کلاس هایی مانند فیویولوژی، پاتولوژی و تماشا روش های جراحی و غیره نیازمند حضور دانشجویان در کلاس ها است.

آموزشی پزشکی از کرونا لطمه دیده است

قناعتی خاطر نشان کرد: متاسفانه به علت شیوع کرونا ویروس و مجازی شدن آموزش دانشجویان، آموزش پزشکی در همه جای جهان لطمه دیده است و کشورهایی که زودتر به آموزش حضوری برگشتند صدمات کمتری را شاهد بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد تاریخ بازگشایی دانشگاه ها توضیح داد: باید هرچه زودتر دانشگاه های ما به آموزش حضوری برگردند و معلم و شاگرد رو در روی هم فعالیت های آموزشی را پیش ببرند. از سوی دیگر کوشش می کنیم روش های هوشمندانه را ایجاد کنیم که صدمات ناشی از کرونا در آموزش های مجازی به حداقل برسد.

بازگشت آموزش پزشکی به آموزش عالی؟

وی در مورد احتمال تلفیق مجدد آموزش پزشکی و آموزش عالی هم گفت: در رشته های پزشکی آموزش، پژوهش و درمان با هم تلفیق شده اند و این رشته ها در واقع جامعه محور هستند و نیازمند فضای متفاوت، از سوی دیگر ما دنبال ایجاد سازمان های تازه نیستیم متاسفانه عادت بدی که بین ما وجود دارد این است که مدام می خواهیم چیزها را از نو اختراع کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در خاتمه تاکید نمود: من به اسم یک کارشناس مخالف بازگشت مجدد آموزش پزشکی به زیر مجموعه آموزش عالی هستم و به نظر من تفکیک آموزش پزشکی از آموزش دانشگاه های دیگر پیروز بوده است .

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در وبلاگ تور چین بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "اعلام تاریخ بازگشایی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تاریخ بازگشایی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید