احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است

به گزارش وبلاگ تور چین، زنان دو سوم افراد مبتلا به آلزایمر را تشکیل می دهند و نظریه های متعددی درباره دلیل آن وجود دارد، بسیاری از این نظریه ها بر کاهش سطح استروژن که در دوران گذار یائسگی رخ می دهد، متمرکز شده اند. تحقیقات قبلی یکی از رایج ترین علائم یائسگی، یعنی گرگرفتگی را با عملکرد ضعیف حافظه و با تغییرات در ساختار، عملکرد و اتصال مغز مرتبط دانسته است با این حال، معین نیست که گرگرفتگی با نشانگرهای زیستی آلزایمر مرتبط است یا خیر.

احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است

نشانگرهای زیستی و تحقیق نو

پیشرفت های اخیر در ارزیابی آلزایمر شامل توسعه نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون برای بیماری آلزایمر است که به ویژه برای ارزیابی خطر، دهه ها قبل از ظهور زوال عقل آلزایمر مفید بوده است. این نشانگرهای زیستی به عنوان بخشی از یک تحقیق نو که شامل حدود 250 زن میانسال بود، استفاده شد. هدف از این تحقیق معین این مورد است که آیا گرگرفتگی ارزیابی شده به طور عینی با نیمرخ های نشانگر زیستی نامطلوب بیماری آلزایمر مرتبط است یا خیر.

یافته های پژوهش

دکتر ربکا تورستون، مدیر بهداشت زیستی رفتاری زنان در گروه روانپزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا و دکتر پائولین ماکی، پروفسور روانپزشکی در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، این تحقیق را رهبری کردند. بر اساس نتایج تحقیق، دکترتورستون و ماکی و گروه آنان به این نتیجه رسیدند که گرگرفتگی هنگام خواب ممکن است نشانگر زنان در معرض خطر زوال عقل و آلزایمر باشد. علاوه بر این، مقدار بیشتری از گرگرفتگی در خواب با افزایش احتمال آلزایمر همراه بود. این یافته ها پس از تطبیق بیشتر با استرادیول و ویژگی های خواب که با اکتیوگرافی(وسیله ای برای تشخیص بعضی از اختلالات خواب) ارزیابی شد، همچنان معنادار بودند. گرگرفتگی به طور عینی با استفاده از کنترل رسانایی الکتریکی پوست به طور سرپایی مقدار گیری شد.

دکتر تورستون می گوید: در میان چیزهای دیگر، این یافته ها نشان می دهد زنانی که گرگرفتگی های مکرر، به ویژه هنگام خواب را تجربه می نمایند، ممکن است احتیاجمند کوشش های کاهش خطر زوال عقل و آلزایمر باشند.

دکتر استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی اضافه کرد: با توجه به تاثیر نامطلوب بر کیفیت زندگی و بار مالی بیماری آلزایمر، مهم است که ما تا حد امکان در خصوص علل بالقوه و علائم هشدار دهنده اطلاعات کسب کنیم تا بتوانیم قبل از آغاز بیماری آلزایمر رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم. این تحقیق بر احتیاج به گفت وگوهای باز مستمر بین بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی تاکید می نماید تا هر گزینه درمانی را بتوان با دقت در نظر گرفت.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن یائسگی سال جاری به عنوان بخشی از ارائه با عنوان علائم وازوموتور یائسگی و نشانگرهای زیستی بیماری آلزایمر پلاسما ارائه خواهد شد.

منبع: گردشبان

به "احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید