آیا اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان امنیت دارند؟

به گزارش وبلاگ تور چین، این روزها هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان نیز نفوذ و حضوری چشمگیر دارد اما یکی از پرسش های مهم در خصوص هوش مصنوعی این است که آیا هوش مصنوعی مرتبط با بهداشت و درمان امنیت دارد یا خیر.

آیا اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان امنیت دارند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به گفته کارشناسان، مقررات مربوط به هوش مصنوعی در حوزه پزشکی احتیاج به بعضی به روز رسانی ها دارد. درواقع این یک نکته مهم است که هوش مصنوعی می تواند در حوزه بهداشت و درمان نقشی مفید بازی کند اما هنوز هم در این حوزه احتیاج به بعضی باید و نبایدها وجود دارد.

محققان می گویند بدون مقررات معنی دار و استاندارد شده، ممکن است هوش مصنوعی با تعصب یا بعضی از مسائل سیستماتیک عمل کند.ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، یا ابزارهای دقیق یادگیری ماشینی که برای انتقال اطلاعات پزشکی آموزش دیده اند، در هر اتاق بیمارستان دیده می شوند، از دستگاه های مبتنی بر اشعه ایکس که در ICU وجود دارند تا دستگاه ها و ابزارهای مختلف تشخیصی که برای اسکن و آنالیز ناهنجاری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

شکی نیست که هوش مصنوعی بسیار مفید است و می تواند جان های بسیاری را نجات دهد. اما هوش مصنوعی برای موفقیت به استانداردهای نظارتی برای ارزیابی ایمنی و تاثیر الگوریتم های خود احتیاج دارد.

منبع: انتخاب

به "آیا اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان امنیت دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان امنیت دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید