آفتاب سوختگی آکنه را بدتر می نماید؟

به گزارش وبلاگ تور چین، تقریبا همه ما هم از اهمیت استفاده از محصولات ضدآفتاب و بعلاوه استفاده مجدد از آنها در فواصل زمانی تعیین مطلع هستیم، اما کسانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، معمولا در استفاده از محصولات ضدآفتاب دارای SPF در قسمت هایی از پوست که دچار جوش های آکنه ای هستند، به مشکل برمی خورند و گاهی اوقات با مشکل آفتاب سوختگی برای جوش ها روبرو می شوند.

آفتاب سوختگی آکنه را بدتر می نماید؟

به گزارش وبلاگ تور چین، دکتر جاشوا زایکنر، متخصص پوست ومو درباره آفتاب سوختگی در ناحیه جوش های پوستی گفت: آفتاب سوختگی لزوما آکنه را بدتر نمی کند، اما می تواند در روندهای درمانی مخصوص آکنه تداخل ایجاد کند. آفتاب سوختگی به تحریکات پوستی و التهاب پوستی منتهی می گردد و همین اتفاق می تواند درمان آکنه را به کار سخت تری تبدیل کند. به علاوه، بسیاری از داروهای مخصوص آکنه برای پوست تحریک نماینده هستند و درنتیجه اگر کسی به آفتاب سوختگی مبتلا گردد، احتمالا نمی تواند از این داروهای ضدآکنه استفاده کند.

با آفتاب سوختگی در ناحیه جوش های آکنه ای چکار کنیم؟

دکتر زایکنر تاکید نمود: ابتدا باید با آفتاب سوختگی مقابله کنید. بنابراین یک پاک نماینده یا شوینده ملایم انتخاب کنید که لایه بیرونی را پوست را دچار اختلال نمی کند. استفاده از مرطوب نماینده باکیفیت برای ارتقای آبرسانی به پوست و یاری به تسکین التهابات پوستی هم لازم است.

وی اضافه نمود: در موارد آفتاب سوختگی شدید هم اساسا درمان آکنه باید به اولویت دوم تبدیل گردد. درواقع وقتی که کسی دچار آفتاب سوختگی می گردد، اولین هدف این است که به پوست یاری کنیم تا ابتدا مشکل سوختگی را رفع کند.

ضدآفتاب برای پوست مستعد آکنه

پیدا کردن یک ضدآفتاب باکیفیت برای پوست های مستعد آکنه می تواند در درجه اول به جلوگیری از آفتاب سوختگی یاری کند. پس اگر مبتلا به آکنه هستید، دنبال ضدآفتاب های بدون غیرروغنی و بدون چربی باشید که معمولا با اصطلاح غیرجوش زا یا non-comedogenic شناخته می شوند.

این ضدآفتاب ها اساسا قوام سبک تری دارند و اصطلاحا روی پوست سنگین نمی شوند. اصطلاح غیرجوش زا هم می گوید که فرمولاسیون محصول مورد نظر حاوی ترکیباتی است که روزنه های پوستی را مسدود نمی نمایند.

  • اس پی اف ضد آفتاب باید چند باشد؟ | بایدها و نبایدهای اس پی اف در محصولات ضد آفتاب

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین

به "آفتاب سوختگی آکنه را بدتر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفتاب سوختگی آکنه را بدتر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید