8 میوه با پروتئین بالا که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

به گزارش وبلاگ تور چین، تأمین پروتئین مورد احتیاج بدن با میوه های پر از پروتئین گزینه ای ایده آل برای رزیم غذایی سالم است.

8 میوه با پروتئین بالا که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

بدن برای ترمیم سلول ها یا رشد آن ها به انواع مواد مغذی مانند پروتئین احتیاج دارد به همین دلیل در یک رژیم غذایی سالم، این ماده مغذی حضور برجسته ای دارد. طیف وسیعی از انواع خوراکی، حاوی پروتئین هستند. برای مثال از میان آن ها می توان به میوه، آجیل، حبوبات، مرغ و گوشت قرمز اشاره نمود. درست است میوه ها نسبت به حبوبات و مغزها پروتئین کمتری دارند اما میوه های با پروتئین بالا هم وجود دارند که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم.

فندق

فندق سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین است. قیمت انواع مغز فندق ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد. برای مثال قیمت فندق تازه و با پوست احتمالا با قیمت فندق شور متفاوت باشد. با خرید انواع فندق می توان میان وعده سالمی فراهم کرد. بعلاوه خرید آنلاین این مغز از سایت های معتبر می تواند به تجربه خرید اینترنتی خوب یاری کند.

در یک فنجان فندق حدود 17 گرم پروتئین وجود دارد. این آجیل علاوه بر پروتئین حاوی انواع ویتامین، فیبر، کلسیم، پتاسیم و غیره است. بعلاوه فندق، انعطاف پذیری بالایی دارد و با انواع بستنی، شکلات و موارد دیگری به خوبی ترکیب می گردد و به بهبود ارزش غذایی و بهتر شدن طعم خوراکی ها یاری می نماید.

پرتقال

پرتقال علاوه بر اینکه منبع غنی از ویتامین C است در گروه میوه های پر از پروتئین قرار می گیرد. یک عدد پرتقال حدود 1.2 گرم پروتئین دارد. بعلاوه گفته می گردد بهتر است این میوه به صورت اسلایس میل گردد تا پروتئین آن دریافت گردد و آب پرتغال، مواد مغذی کمی دارد.

این میوه با وجود مواد مغذی شاید کلسترول را پایین بیاورد تا احتمال وقوع بیماری های مرتبط با قلب و عروق کم گردد. فیبر موجود در پرتقال به بهتر شدن فرایند هضم یاری می نماید و گفته می گردد میل کردن این میوه می تواند به تقویت سیستم ایمنی یاری کند.

گیلاس

گیلاس سرشار از فیبر، کلسیم، منزیم، پتاسیم، مواد معدنی، ویتامین های مختلف و غیره است. این میوه خوش رنگ، کالری کمی دارد. بعلاوه گیلاس هم یکی دیگر از میوه های پر از پروتئین است. یک فنجان گیلاس حدود 1.6 گرم پروتئین دارد.

بعضی از مواد مغذی گیلاس می تواند از سلامت قلب محافظت نمایند. بعضی از تحقیقات نشان داده اند گیلاس می تواند به کاهش درد مفصل یا آرتریت یاری کند. بعلاوه بعضی از ترکیبات گیلاس شاید به بهبود خواب یاری نمایند.

کشمش

کشمش میوه خشک پرهواداری است و این میوه، منبع غنی از پروتئین است. انواع کشمش به صورت بسته بندی شده و فله ای موجود هستند. بعلاوه انواع میوه خشک مخلوط با قیمت مختلف در دسترس هستند و اگر برای خرید میوه خشک فله ای فروشگاهی را نمی شناسید می توانید از فروشگاه های آنلاین خرید کنید. به صورت کلی خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری می تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

گواوا

گواوا یک میوه استوایی و از لحاظ ظاهری کمی شبیه به گلابی است. مواد مغذی این میوه شامل ویتامین C، آهن، پتاسیم، فیبر و پروتئین می گردد. یک فنجان گواوا حاوی 4.2 گرم پروتئین است. ویتامین C موجود در این میوه به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید. فیبر فراوان این میوه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش یاری می نماید. گواوا به صورت خام و پخته سرو می گردد.

کیوی

کیوی منبع خوبی از فیبر، ویتامین و پروتئین است. برای مثال، یک فنجان کیوی حدود 2 گرم پروتئین دارد. این میوه می تواند به سلامت گوارش و به سلامت سیستم ایمنی بدن یاری کند. بعلاوه فیبر موجود در کیوی شاید به سلامت قلب و بعلاوه به تنظیم قند خون یاری کند. بعلاوه این میوه به علت داشتن مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E می تواند به بهتر شدن شرایط پوست یاری کند.

آووکادو

این میوه در کشورهای زیادی هوادار دارد. آووکادو، ارزش غذایی بالایی دارد و ترکیبات این میوه شامل فیبر، پتاسیم، منیزیوم، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین C و مواد مغذی دیگری می گردد. بعلاوه آووکادو، پروتئین زیادی هم دارد. یک عدد آووکادو میانه حدود 3 گرم پروتئین دارد. آووکادو را می توان به همراه بعضی از ادویه ها مثل نمک، پاپریکا و غیره سرو کرد.

هلو

هلو میوه بسیار خوشمزه و پرهوادار فصل تابستان است. این میوه می تواند برای سلامتی مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال هلو می تواند به فرایند هضم، تقویت شدن سیستم ایمنی و سایر عملکردهای مهم بدن یاری کند. هلو سرشار از پروتئین، ویتامین، پتاسیم، فیبر و مواد مغذی دیگر است. یک عدد هلوی بزرگ حدود 1.3 گرم پروتئین دارد. برای مشاهده بیشتر میوه های مفید برای سلامتی بدن این مطلب را نیز مطالعه کنید.

بدن به پروتئین احتیاج دارد. منابع مختلفی مثل مرغ، گوشت قرمز، حبوبات، آجیل و میوه حاوی پروتئین هستند. بیشتر میوه ها نسبت به حبوبات یا آجیل پروتئین کمی دارند اما بعضی از آن ها منبع غنی از این ماده مغذی هستند. برای مثال می توان به فندق، پرتقال، آووکادو و غیره اشاره نمود. این میوه ها علاوه بر پروتئین بالا حاوی مواد مغذی دیگر هم هستند و می توانند به حفظ سلامت بدن یاری نمایند. برای مثال ویتامین های موجود در کیوی به بهبود شرایط پوست یاری می نماید.

منبع: پیام دلتا

به "8 میوه با پروتئین بالا که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 میوه با پروتئین بالا که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید