5 دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

به گزارش وبلاگ تور چین، در بعضی موارد ممکن است بعد از اتمام چرخه شستشو در لباسشویی، آب از دستگاه خارج نگردد و در جاپودری باقی بماند. این مشکل می تواند دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی باشد و موجب بوی نامطبوع آن گردد. در این مقاله قصد داریم به پنج دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی بپردازیم و راهکار های مرتبط با آن را آنالیز کنیم.

5 دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

در صورتی که شما جهت برطرف ایرادات ماشین لباسشویی خود احتیاج به مشاوره و خدمات تخصصی دارید، سفارش خود را به وسیله سایت وبلاگ تور چین در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با کارشناسان به رایگان مشاوره نمایید.

بعلاوه یادآور می شویم که یکی از خدمات پرتکرار شرکت وبلاگ تور چین، سرویس نظافت منزل است که در سه سطح عادی، ویژه و لوکس ارائه می گردد. در صورت احتیاج به این خدمات می توانید در خواست خود را در بخش خدمات نظافت منزل ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • استفاده از میزان مناسبی از جاپودر، از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی جلوگیری می نماید.
  • علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، عدم تعویض به موقع فیلتر ماشین است.
  • تنظیمات درست ماشین لباسشویی، ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را کاهش می دهد.
  • برای برطرف علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت لباسشویی، حجم لباس ها را رعایت کنید.

آیا باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباس شویی مشکل بزرگی است؟

باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی مسئله ای بزرگ نیست، اما می تواند مسئله ای از نظر بهداشتی و عملکردی باشد. اگر آب در جاپودری ماشین لباسشویی بماند، ممکن است باعث گردد که لباس ها به شکل مناسبی شسته نشوند و بوی نامطبوعی به آن ها بدهد.

بعلاوه، باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث افزایش خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه گردد. به همین علت، بهتر است با رعایت چند راهکار ساده، مشکل باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را برطرف کنید و از شستشوی بهتر و موثرتر لباس های خود لذت ببرید.

علاوه بر این، در صورتی که باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی به صورت مداوم تکرار گردد، بهتر است دستگاه ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید.

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی و راهکار های مرتبط با آن

در ادامه مهم ترین علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی و راهکار های مرتبط با آن را آنالیز خواهیم کرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

1. استفاده از میزان زیادی از پودر در جاپودر

استفاده از میزان زیادی از جاپودر در شستشوی لباس ها، می تواند علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی گردد. برای برطرف این مشکل، بهتر است از میزان مناسبی از پودر در جاپودر بهره ببرید.

2. تمیز نکردن فیلتر ماشین

تمیز نبودن فیلتر ماشین لباسشویی می تواند علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی باشد. برای برطرف این مشکل، فیلتر ماشین را به صورت منظم تمیز کنید و ذرات ریز و خرده را جدا نمایید.

3. عدم تعویض به موقع فیلتر

فیلتر ماشین لباسشویی پس از مدتی باید تعویض گردد. یک علت باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی عدم تعویض به موقع فیلتر است. برای برطرف این مشکل، فیلتر ماشین لباس شویی را در فواصل زمانی تعیین تعویض کنید و از استفاده از فیلترهای قدیمی و خراب خودداری نمایید.

عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ تور چین

4. تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی

تنظیمات اشتباه در ماشین لباس شویی هم یک علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی است. در این شرایط بهتر است تنظیمات ماشین لباس شویی را آنالیز نموده و از برنامه های مناسب برای شستشوی انواع لباس بهره ببرید.

5. قرار دادن لباس ها به شکل نامناسب و حجم زیاد

اگر حجم لباس ها را طبق ظرفیت لباسشویی رعایت نکنید و به شکل نامناسب داخل دیگ دستگاه قرار دهید، مشکل باقی ماندن آب در جاپودری پیش خواهد آمد. برای برطرف این مشکل، لباس ها را به شکل مناسبی در دستگاه قرار دهید و به ازای هر شستشوی لباس، تعداد لباس ها را نسبت به ظرفیت ماشین لباسشویی کم کنید.

بهتر است قبل از شستشوی لباس ها، آب ماشین لباسشویی را خالی کنید تا مطمئن شوید که هیچ آبی در دستگاه باقی نمانده است. بارعایت این راهکار هم می توانید علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را برطرف کنید و از شستشوی بهتر و موثرتر لباس های خود لذت ببرید.

آیا به علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، دستگاه خراب می گردد؟

به علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی احتمال خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه زیاد است. آب مانده در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث بسته شدن خروجی هوا، به وجود آمدن رطوبت و سایش زیاد بر روی قطعات دستگاه، خرابی های مکانیکی و الکتریکی، افزایش هزینه های تعمیر و نیز کاهش بهره وری دستگاه گردد.

در اینصورت بهتر است از راهکار هایی که در بخش قبلی ذکر شد، بهره ببرید و باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را به حداقل برسانید تا عمر دستگاه شما طولانی تر گردد و بدون مشکل کار کند.

توجه داشته باشید در صورتی که باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی به صورت مداوم تکرار گردد، بهتر است دستگاه ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش عیب یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی

نتیجه گیری

به علت جمع شدن آب در قسمت نرم کننده ماشین لباسشویی احتمال ایجاد کپک و قارچ در محفظه جاپوری افزایش می یابد؛ بنابراین بهتر است برای برطرف این مشکل به سرعت اقدام کنید.

در صورتی که پیروز به برطرف علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی نشدید، بهتر است از یک تعمیرکار یاری بگیرید تا شاهد مسائل جدی در دستگاه خود نباشید.

سوالات متداول

چرا آب در جاپودری ماشین لباسشویی می ماند؟

آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است به علت استفاده از میزان زیادی از پودر در جاپودری، تمیز نبودن فیلتر ماشین، عدم تعویض به موقع فیلتر، تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی یا اشتباه در قرار دادن لباس ها در دستگاه باشد.

آیا باقی ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی مشکل بزرگی است؟

این مشکل می تواند مسئله ای از نظر بهداشتی و عملکردی باشد و بهتر است با رعایت راهکار های مربوطه و یافتن علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی، این مشکل را برطرف کرد.

چگونه می توان از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی جلوگیری کرد؟

  • برای جلوگیری از ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی اقدامات زیر را انجام دهید؛ استفاده از میزان مناسبی پودر
  • تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  • تعویض به موقع فیلتر
  • توجه به ظرفیت لباسشویی و رعایت حجم لباس ها

آیاماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی باعث خرابی دستگاه می گردد؟

بله، ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است باعث افزایش خرابی و کاهش عمر مفید دستگاه گردد. همچین امکان رشد قارچ و کپک در محفظه جاپودری وجود دارد.

به "5 دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید