کلاهبردار اینترنتی در زنجان دستگیر شد

به گزارش وبلاگ تور چین، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فردی که با ترفند استخدام در شرکت ها و مراکز دولتی از کاربران و شهروندان کلاهبرداری می کرد از سوی پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبردار اینترنتی در زنجان دستگیر شد

به گزارش وبلاگ تور چین آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی جمعه لو روز دوشنبه 4 آذر با اعلام این خبر اضافه نمود: متهم با درج و انتشار آگهی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، سایت دیوار و شیپور تحت عنوان استخدام متقاضیان در شرکت ها و مراکز دولتی و جلب نظر قربانیان مبالغی به عنوان هزینه ثبت نام از آنان اخذ نموده و دیگر جوابگوی تلفن همراه نمی شد.

وی گفت: شاکی، مدعی شد به وسیله آگهی مندرج در یکی از سایت های تبلیغاتی مبنی بر استخدام در یکی از شرکت ها، اقدام به واریز وجه به حساب شخصی به هویت معلوم نموده و پس از واریز مبلغ، آگهی دهنده گوشی خود را خاموش نموده است و دیگر جوابگو نیست.

جمعه لو توضیح داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، موضوع به منظور شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس نهاده شد و با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به جلب وی اقدام و کلیه ادله های دیجیتالی بکار گرفته شده نیز توقیف و به پلیس فتای زنجان دلالت شد.

وی اضافه نمود: متهم در بازپرسی های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و ادله موجود به کلاهبرداری معترف شد و بیان داشت به وسیله یکی از سایت های تبلیغاتی، با درج آگهی دورغین با ترفند استخدام در شرکت، پس از جلب اعتماد قربانیان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از آنها دریافت نموده و پس از واریز وجه به حساب، تلفن همراه خود را خاموش می کردم.

جمعه لو گفت: مردم توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت ها و سازمان های دولتی با شرایط و ضوابط خاص و بر اساس احتیاجمندی شغلی اداره مربوطه صورت می گیرد و اغلب این سازمان ها به وسیله فراخوان های عمومی و یا آگهی در سایت های خبری معتبر، نشریات و غیره اقدام به جذب نیروی کاری مورد احتیاج خود می نمایند و احتیاجی به واسطه و دلال برای پرداخت پول جهت استخدام نیست.

وی با بیان اینکه این قبیل افراد با روش های مذکور و ترفندهای مختلف پس از جلب اعتماد قربانیان مبالغی را هر چند جزئی کلاهبرداری می نمایند، اضافه نمود: وبلاگ تور چینان و کاربران در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی قبل از واریز هرگونه وجه ضمن آنالیز آدرس و مجوز شرکت استخدام نماینده به حتم از صحت و سقم این قبیل آگهی ها اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتای زنجان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به وسیله مرکز فوریت های پلیس 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کلاهبردار اینترنتی در زنجان دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبردار اینترنتی در زنجان دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید