چطور از فرودگاه جاکارتا اندونزی به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ تور چین، حمل و نقل فرودگاه جاکارتا | Jakarta Airport Transportation

فرودگاه جاکارتا با نام اصلی فرودگاه سوئکارنو-هتا (Soekarno-Hatta Airport) فرودگاه اصلی جاکارتا، مرکز کشور اندونزی است. این فرودگاه پررفت و آمدترین فرودگاه اندونزی و یکی از پرترددترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود. سالانه بیش از 40 میلیون مسافر برای سفر به کشور شگفت انگیز اندونزی، بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه جاکارتا رزرو می نمایند و این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران خارجی به این کشور است. فرودگاه جاکارتا بسیار بزرگ است و ترمینال شماره 3 این فرودگاه که در سال 2016 افتتاح شده یکی از مدرن ترین ترمینال های فرودگاهی دنیاست. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه جاکارتا را به شما معرفی کنیم تا اگر به این فرودگاه سفر کردید به راحتی بتوانید به هتل و مرکز شهر برسید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه جاکارتا اندونزی به مرکز شهر برویم؟

اتوبوس

شرکت اتوبوسرانی دامری (Damri) یکی از گزینه های خوب و مقرون به صرفه حمل و نقل فرودگاه جاکارتا است. اگر قصد دارید به مرکز شهر جاکارتا بروید سوار اتوبوس های به مقصد ایستگاه قطار گامبیر (Gambir train station) شوید. این اتوبوس ها شما را مستقیما به سمت مرکز شهر می برند. ترافیک جاکارتا معمولا سنگین است و به ویژه اگر در بعدازظهر و ساعات اوج ترافیک به فرودگاه برسید سفر شما به مرکز شهر ممکن است کمی طول بکشد. اگر یکی دو نفر هستید اتوبوس گزینه مناسب و به صرفه ای برای شماست، اما اگر به صورت گروهی و تعداد بیشتر از 2 نفر سفر می کنید از تاکسی بهره ببرید. از باجه های فروش بلیط مربوط به شرکت دامری می توانید بلیط تهیه کنید. اتوبوس های فرودگاه از ساعت 5 صبح تا 11 شب فعال هستند و هر 20 الی 40 دقیقه حرکت می نمایند. بعضی راننده تاکسی ها سعی می نمایند به مسافران بگویند اتوبوس فعال نیست تا آن ها را مجاب به استفاده از تاکسی نمایند. اما اگر تصمیم دارید با اتوبوس سفر کنید خودتان به ایستگاه بروید و این موضوع را آنالیز کنید. گفتیم که مدت زمان سفر بسته به شدت ترافیک می تواند متغیر باشد، اما به طور میانگین اتوبوس ها این جهت را در مدت 1 الی 1.30 دقیقه طی می نمایند.

قطار

تا سال گذشته سیستم ریلی این فرودگاه را پوشش نمی داد و مسافران مجبور بودند با تاکسی یا اتوبوس به مرکز شهر بروند. اما خوشبختانه قطار نیز به حمل و نقل فرودگاه جاکارتا اضافه شده و مسافران می توانند راحت تر از پیش خود را از فرودگاه به هتل و مرکز شهر جاکارتا برسانند. با استفاده از قطار جهت 30 کیلومتری را در مدت زمان 55 دقیقه می توانید طی کنید. بنابراین همان طور که از زمان سفر معین است این قطار از نوع قطارهای عادی است و مانند قطار مگلو شانگهای سرعت بالایی ندارد. اما مزیت بسیار مهمی که دارد فرار کردن از ترافیک سنگین جاکارتاست. جارکارتا یکی از بدترین ترافیک های جاده ای را در جهان دارد و به ویژه در ساعات اوج ترافیک ممکن است ساعت ها طول بکشد تا بتوانید از فرودگاه به شهر برسید. به همین علت قطار را می توان سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه جاکارتا دانست. سرویس قطار جاکارتا که ریلینک (Railink) نامیده می گردد 42 بار در روز از سپیده صبح تا پاسی از نیمه شب به جابجایی مسافران می پردازد. قطارهای ریلینک علاوه بر ایستگاه فرودگاه جاکارتا در سه ایستگاه دیگر توقف دارند: ایستگاه سودیرمان بارو (Sudirman Baru) در قلب شهر جاکارتا و بعلاوه ایستگاه های دوری (Duri) و باتو (Batu) که به فرودگاه نزدیک تر هستند. این جهت به تازگی افتتاح شده و قرار است در سال 2019 به سمت جنوب جاکارتا نیز توسعه پیدا کند.

تاکسی

و اما تاکسی! تاکسی در هر فرودگاهی راحت ترین گزینه محسوب می گردد. در حمل و نقل فرودگاه جاکارتا نیز علیرغم ترافیک سنگین، باز هم بیشتر مسافران تاکسی را ترجیح می دهند. اگرچه کرایه تاکسی از سایر وسایل حمل و نقل گران تر است، اما مسلما رفاه و راحتی بیشتری برای مسافران به همراه دارد. کسانی که برای اولین بار به جاکارتا سفر می نمایند، با شهر آشنایی ندارند و نگران گم شدن در شهر هستند ترجیح می دهند بدون دردسر تاکسی سوار شوند و با خیال راحت دم در هتل پیاده شوند. با توجه به شدت و اندازه ترافیک، از 40 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد تا از فرودگاه جاکارتا به مرکز شهر برسید.

نکته جالب این است که شرکت های تاکسیرانی مختلفی در فرودگاه جاکارتا فعال هستند. عدم آشنایی با شرکت های معتبر ممکن است مسافران را در دام تاکسی های کلاهبردار و غیرمنصف بیندازد. به همین علت ضروری است حتما از تاکسی های مخصوص فرودگاه بهره ببرید تا مسئله ای برایتان پیش نیاید. شرکت سیلور برد (Silver Bird) یکی از خوشنام ترین شرکت های تاکسیرانی است که با اتومبیل های لوکسی مثل تویوتا کمری به جابجایی مسافران می پردازد. تاکسی ها همگی دارای کولر و تهویه هستند و از تاکسیمتر استفاده می نمایند. البته توجه داشته باشید که کرایه تاکسی با توجه به شدت ترافیک ممکن است کمی بیشتر گردد.

در صورتی که از تاکسی های بدون تاکسیمتر استفاده می کنید بهتر است قبل از سوار شدن به تاکسی در خصوص کرایه با راننده صحبت کنید تا ببینید آیا کرایه ای که به شما اعلام می نماید شامل هزینه های دیگر مثل عوارض راهداری هم می گردد یا نه. بعضی راننده ها ممکن است بابت چمدان های زیادی که دارید نیز مبلغی از شما تقاضا نمایند.

سفر به اندونزی مثل سفر به هر کشور دیگر نیازمند داشتن اطلاعات کافی از فرهنگ و ویژگی های خاص آن کشور است. اگر قصد دارید به اندونزی و شهر جاکارتا سفر کنید با کسب اطلاعات کافی می توانید سفری لذتبخش و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. در این مطلب در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه جاکارتا صحبت کردیم. این اطلاعات می تواند به انتخاب وسیله نقلیه مناسب و صحیح به شما یاری کند. اما توجه داشته باشید که در فرودگاه جاکارتا، حتی وقتی در سالن پروازها هستید ممکن است راننده هایی به شما نزدیک شوند و سعی نمایند شما را متقاعد به سوار شدن نمایند. این تاکسی ها اغلب غیرقانونی هستند و راننده ها لباس آبی رنگ می پوشند تا شبیه راننده تاکسی های مجوز دار شرکت بلو برد (Blue Birrd) به نظر برسند! بنابراین توجهی نکنید و مستقیما به سمت ایستگاه تاکسی، اتوبوس و قطار بروید.

منبع: admirablejourneys.com

منبع: الی گشت

به "چطور از فرودگاه جاکارتا اندونزی به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه جاکارتا اندونزی به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید