نوروز در کشورهای جهان ، آیین های کشورهای آسیایی

به گزارش وبلاگ تور چین، خیلی از کشورهای دیگر به جز ایران، نوروز را گرامی می دارند. این کشورها به واسطه فرهنگ غنی و قدیمی جشن نوروز را برگزار می نمایند. با نزدیک شدن به نوروز بد نیست که با این کشورها آشنا شویم. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با این کشورها آشنا شوید. در این مطلب نوروز در روسیه و نوروز در ویتنام را بازگو می کنیم.

نوروز در کشورهای جهان ، آیین های کشورهای آسیایی

نوروز در روسیه

نوروز در کشور روسیه بین روس ها، علی الخصوص 25 میلیون مسلمان این کشور با شادی، پایکوبی و آواز زیادی برگزار می گردد. براساس تاثیر عمیقی که در گذشته فرهنگ ایرانیان به کشورهای منطقه ها آسیای مرکزی و قفقاز داشته، قرن هاست که نوروز بین قوم های لزگی، آوار، اوستیایی روس و اقوام مهاجر تاجیک، افغان، قرقیز، ازبک، آذری و قزاق ساکن روسیه علی الخصوص بعد از فروپاشی شوروی جشن گرفته می گردد. نوروز در این کشور با برپایی نمایشگاه های آثار هنری، برگزاری جشن عید ماسلنیتسا که در زمان ممنوعیت نوروز برای زنده نگه داشتن آن به وجود آمد، مسابقات کشاورزی، دو، خوانندگی و رسوم ویژه منطقه ها ولگا، ازبک و تاتارستان برگزار می گردد.

ویتنام

نوروز در کشور ویتنام از اواسط بهمن آغاز می گردد. جشن نوروز در کشور ویتنام سه روز است و گاهی هم یک هفته طول می کشد. مردم قبل از عید خانه تکانی نموده و همه جا را با روبان قرمز تزئین می نمایند. در ایام عید لباس نو می پوشند، برای احترام به ارواح ،اجداد و بزرگان فامیل مراسم های خاصی برگزار می نمایند، به دوست، فامیل و همسایه ها هدیه می دهند، کیک چهارگوش پرتقالی و مربای نارگیل زرد می خورند، بازارها از شکلات و کاردستی ها و دوره گردها پر می گردد. این روزا مراسم نوروز در ویتنام تبدیل شده به جاذبه گردشگری برای این کشور.

منبع: همگردی

به "نوروز در کشورهای جهان ، آیین های کشورهای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز در کشورهای جهان ، آیین های کشورهای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید