فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی گشت

به گزارش وبلاگ تور چین، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور به عنوان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه معرفی گشت.

فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی گشت

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اظهار کرد: استان کرمانشاه با بیش از 4250 اثر تاریخی ملی از استان های غنی کشور در زمینه تاریخی و فرهنگی به شمار می رود.

او حفاظت و حراست از میراث و آثار تاریخی را در گرو داشتن نیروی یگان حفاظت قوی و کارآمد دانست.

قادری با بیان اینکه کرمانشاه جزء سه استان نخست کشور از نظر تعدد آثار تاریخی ثبتی به حساب می آید، اضافه کرد: پراکندگی بیشتر آثار تاریخی در نقاط مختلف استان باعث شده حفاظت و حراست از این مواریث کهن را با سختی روبرو کند.

این مسئول افزایش میزان حفاری های غیرمجاز را از دیگر مسائل موجود خواند و تاکید کرد: انتظار داریم با حضور سرهنگ ایمان پور شاهد کاهش این حفاری ها و نواقص حفاظتی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه تعداد کل نیروهای یگان حفاظت استان را 25 نفر اعلام کرد و اضافه کرد: این تعداد نیرو به هیچ وجه با میزان آثار تاریخی تناسب ندارد.

قادری همچنین با اشاره به اینکه امکان جذب نیروی جدید هم وجود ندارد، اضافه کرد: متاسفانه کرمانشاه نسبت به استان های همجوار که بین 70 تا 80 نیروی یگان حفاظت دارند بسیار مظلوم واقع شده و این کاستی ها و غفلت ها مربوط به گذشته است.

او اضافه کرد: مکاتبات زیادی مبنی بر مشکل کمبود نیروی یگان حفاظت با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است.

این مسئول با قدردانی از تلاش سرهنگ بیداد در مدیریت چندین ساله خود در یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و علی فلاحی سرپرست این یگان حفاظت طی چند ماه اخیر اظهار امیدواری کرد که سرهنگ ایمان پور در پست جدید خود پیروز باشد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور نیز در این جلسه ارتقای ساختار حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی و همچنین افزایش تعداد گشت، نظارت و بازدیدها از این آثار را از مهم ترین برنامه های حفاظتی این اداره کل مطرح نمود.

در این جلسه که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه حضور داشت، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور به عنوان فرمانده یگان حفاظت استان کرمانشاه معرفی گشت.

منبع: میراث آریا

به "فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی گشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی گشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید