صفر تا صد بازسازی ساختمان به وسیله تیمی حرفه ای در تهران

به گزارش وبلاگ تور چین، همه ما دوست داریم هر از گاهی دستی به روی خانه کشیده و ظاهر و طراحی آن را تغییر دهیم. اینکار باعث می گردد تا حس تازه شدن را به فضا منتقل نموده و آن را از یکنواختی خارج کنیم. حتی ممکن است یک ساختمان تازه را به قیمت پایین خریداری و با ایجاد تغییراتی آن را به شکل دلخواه در بیاورید. در واقع شما با اینکار در حال بازسازی ساختمان هستید. در سال های اخیر به علت هزینه های بالای ساخت مجدد و علاقه به حفظ ساختمان های قدیمی، بسیاری از افراد اقدام به بازسازی ساختمان و طراحی نما می نمایند. در این روش تغییرات جزئی یا کلی در ساختمان ایجاد شده و فرسودگی های موجود رفع می گردد. این روش معمولا هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت مجدد خانه دارد. در ادامه این نوشته قصد داریم شما را بیشتر با بازسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان آشنا کنیم.

صفر تا صد بازسازی ساختمان به وسیله تیمی حرفه ای در تهران

بازسازی ساختمان شامل چه اقداماتی می گردد؟

قبل از اینکه بخواهید بازسازی ساختمان را شروع کنید، بهتر است با مراحل آن آشنا شوید. زیرا اگر شناخت درستی از بازسازی داشته باشید، همه بخش های آن به صورت اصولی پیش رفته و با انتخاب افراد متخصص و ماهر، پروژه شما خیلی سریع تمام می گردد. در حالت کلی بازسازی ساختمان را می توان به موارد زیر تقسیم کرد.

  • برنامه ریزی

اول باید معین کنید که کدام بخش های ساختمان احتیاج به بازسازی دارند. در طول برنامه ریزی ضروری است طبق اولویت بندی پیش بروید. به عنوان مثال لوله کشی و برق کاری مهم تر از گچ بری دیوارها است. بعلاوه باید موارد بازسازی را مطابق با بودجه خود تنظیم کنید.

  • انجام فعالیت های اساسی

قبل از اینکه بخواهید بازسازی خانه را شروع کنید، باید مطمئن شوید که هیچ یک از دیوارها فرو نمی ریزد. بنابراین سقف خانه را آنالیز نموده و ببینید احتیاج به تعمیر دارد یا خیر. بعلاوه باید پی ساختمان و سنگ نماها را آنالیز نموده و در صورت احتیاج پنجره های آسیب دیده را تعویض کنید. در حالت کلی ابتدا باید موارد مسائل اساسی را رفع نمایید.

  • تخریب

در مرحله سوم باید به سراغ بخش هایی از خانه بروید که قصد تخریب آن ها را دارید. اینکار معمولا با اهداف فضاسازی، تغییر نقشه داخلی ساختمان یا چینش اتاق ها انجام می گردد.

انجام عملیات ساختمانی: اینکار شامل مواردی همانند ساخت دیوار نو و تعمیر یا تعویض درب ها و پنجره ها است. در این مرحله باید کارهایی از قبیل سیم کشی، لوله کشی و عایق کاری انجام گردد.

  • زیباسازی

بعد از اینکه موارد بالا را به طور کامل انجام دادید، وقت زیباسازی و رنگ آمیزی ساختمان رسیده است. در این مرحله می توانید دیوارها را رنگ نموده یا آن را با کاغذ دیواری بپوشانید.

طراحی نمای بخش بیرونی خانه: اگر مراحل بازسازی داخل خانه را تمام کردید، باید به سراغ فضای بیرونی خانه مثل حیاط، بالکن یا روف گاردن بروید.

اهمیت طراحی نما در بازسازی ساختمان

با اینکه طراحی نمای ساختمان آخرین چیزی است که در بازسازی ساختمان به آن پرداخته می گردد، ولی اولین چیزی است که در ساختمان به چشم می خورد. در واقع می توان گفت هویت یک ساختمان را نمای آن معین می نماید. متأسفانه بعد از گذشت مدتی از عمر ساختمان، نما فرسوده شده و جلوه بدی به آن می دهد. از طرفی فرسودگی نمای ساختمان امکان دارد باعث سقوط مصالح شده و خطراتی را در پی داشته باشد. به همین دلیل طراحی نما در بازسازی ساختمان نقش بسیار مهمی را دارد. دقت داشته باشید از آنجایی که طراحی نما یک کار کاملا تخصصی است، باید برای اینکار از افراد متخصص و حرفه ای یاری بگیرید.

انواع نما در ساختمان

برای طراحی نما می توان سبک ها و مصالح مختلفی را استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در زیر با بعضی از انواع نما در ساختمان آشنا خواهید شد.

  • نمای آجری

آجر یکی از مصالحی است که از گذشته تا به امروز در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که تنوع آجرها بسیار زیاد است، معمار با توجه به سلیقه خود می تواند طرح های مختلفی را اجرا کند. از جمله انواع آجرها می توان به آجر نما نسوز، لعاب دار حصیری، آجرنما سفید، آجرنما قرمز و دکوراتیو اشاره نمود

  • نمای کامپوزیت

در این روش از ورق های کامپوزیت آلومینیومی برای طراحی نما استفاده می نمایند که از جمله ویژگی های آن می توان به تنوع رنگ بالا، وزن سبک، مقاومت حرارتی، صوتی و رطوبتی اشاره نمود.

  • نمای سنگی

این نما جزو نماهای لوکس بوده و در طول زمان جذابیت و زیبایی خود را حفظ می نماید. قیمت نمای سنگی در مقایسه با سایر نماها کمی بالاتر است. در طراحی این نما از سنگ های مختلفی همانند سنگ مرمر، تراورتن و گرانیت استفاده می گردد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. نمای رومی نیز زیردسته نمای سنگی به شمار می رود. از دیگر نماهای مورد استفاده در ساختمان می توان به نمای سرامیکی، نمای سیمانی، نمای شیشه ای، نمای چوبی، نمای مینرال، نمای اتیکس و نمای کلاسیک اشاره نمود.

اهمیت کابینت آشپزخانه در نمای منزل

کابینت آشپزخانه نه تنها برای نگهداری از ظروف و وسایل آشپزی مناسب است، بلکه نقش بسیار مهمی در طراحی و دکوراسیون خانه دارد. به همین دلیل باید در طراحی کابینت آشپزخانه بخش های دیگر منزل را در نظر گرفته و متناسب با آن ها طراحی کنیم. سبک ها و طرح های مختلفی نیز برای کابینت آشپزخانه وجود دارد که با توجه به متراژ و احتیاجهای صاحب خانه می توان از مدل های زمینی، هوایی یا چند طبقه استفاده کرد.

انواع کابینت و کاربرد آن ها

کابینت ها با توجه به جنس و نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

انواع کابینت از نظر جنس

  • کابینت MDF
  • کابینت تمام چوب
  • کابینت ممبران
  • کابینت هایگلاس
  • کابینت PVC
  • کابینت فلزی
  • کابینت HPL

انواع کابینت از نظر کاربرد

  • کابینت زمینی
  • کابینت دیواری
  • کابینت ایستاده

خدمات بازسازی ساختمان رابین هوم

گروه مهندسی رابین هوم فعالیت خود را با رویکرد بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی، فعالیت خود را شروع نموده است. این گروه همیشه از افراد متخصص و حرفه ای برای بازسازی ساختمان استفاده نموده و آماده ارائه مشاوره به اقشار مختلف و همکاری با آن ها است. از جمله خدمات این مجموعه در بخش بازسازی ساختمان می توان به محوطه سازی، نورپردازی، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی اشاره نمود. بنابراین در صورتی که ساختمان شما احتیاج به بازسازی دارد، می توانید با کارشناسان رابین هوم تماس گرفته و از هزینه بازسازی ساختمان و سایر موارد مرتبط با آن اطلاع پیدا کنید. برای اینکار کافی است با شماره تلفن 02177728437 در ارتباط باشید.

منبع: اتاق

به "صفر تا صد بازسازی ساختمان به وسیله تیمی حرفه ای در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد بازسازی ساختمان به وسیله تیمی حرفه ای در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید