ساخت قطعات راهبردی در صنعت هوایی با اتکا به دانش بومی

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از معاونت علمی و فناوری، بومی سازی قطعات مورد احتیاج صنعت هوایی؛ نقش بسزایی در توسعه پایدار این صنعت دارد. این کار با یاری شرکت های دانش بنیان و خلاق میسر می گردد.

ساخت قطعات راهبردی در صنعت هوایی با اتکا به دانش بومی

قطعاتی که با قیمت های بالایی از بازار جهانی تامین می گردد. البته به علت وجود تحریم های مالی خرید آنها با مسائل و موانع زیادی همراه است. همین مسائل، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را درصدد برآورد تا از توانمندی زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور بهره بگیرد و این احتیاجهای فناورانه را پاسخ دهد. به همین منظور تامین این قطعات را به شرکت های دانش بنیانی سپرده است که توان تخصصی و دانشی فراوری این محصولات را دارند.

از آنجایی که یکی از برنامه های مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین بومی احتیاج صنایع به قطعات و تجهیزات کاربردی است در حوزه هوایی نیز این مهم را پیگیری نموده و در پی تامین و فراوری داخلی قطعات پرمصرفی چون STG 1.2.3، Bushings، به عنوان بخشی از احتیاجهای حوزه تعمیرات و نگهداری موتور، گریس، روغن هوایی و جلیقه برای مصرف خطوط هوایی داخلی است. فراوری قطعات تخصصی مطابق احتیاجهای صنعت در اکوسیستم فناوری و منطبق با استانداردهای بین المللی نیز در این برنامه مدنظر قرار گرفته است.

در این راستا نیز رایزنی هایی با شرکت های فراوری نماینده داخلی نموده است تا در صورت داشتن توانمندی لازم اقدام به فراوری بومی این محصولات نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت قطعات راهبردی در صنعت هوایی با اتکا به دانش بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت قطعات راهبردی در صنعت هوایی با اتکا به دانش بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید