رویترز: آمریکا تحریم های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه اعلام می کند

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت که دولت ترامپ قصد دارد برای نخستین بار امکان طرح شکایت علیه شرکت های خارجی در کوبا را که از املاک و اموال مصادره شده پس از انقلاب 1959 این کشور از کوبایی-آمریکایی ها و دیگر شهروندان ایالات متحده استفاده کرده اند، فراهم کند.

رویترز: آمریکا تحریم های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه اعلام می کند

این اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که می تواند شرکت های آمریکایی، اروپایی و کانادایی را در معرض اقدام قضایی قرار دهد، افزون بر جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی در کوبا، فشاری علیه این کشور برای کاهش حمایت از دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا است.

به نوشته رویترز، قرار است جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن اعلام سیاست جدید واشنگتن در این موضوع، تحریم های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه اعلام کند.

قانون همبستگی با آزادی و دمکراسی در کوبا در سال 1996 در کنگره آمریکا تصویب شد و بخشی از آن به کوبایی-آمریکایی ها و دیگر شهروندان آمریکا امکان می دهد از نهادهایی که از املاک مصادره شده توسط دولت کوبا پس از انقلاب 1959 استفاده می کنند، شکایت کنند.

از آن زمان تاکنون همه رئیسان جمهوری آمریکا این بخش از این قانون را تعلیق کرده اند تا از پیامدهای بین المللی آن جلوگیری کنند.

رفع این تعلیق می تواند سبب نارضایتی کانادا و شرکای اروپایی آمریکا شود که سرمایه گذاری های چشم گیری در اقتصاد کوبا دارند.

همچنین برخی شرکت های آمریکایی که پس از آغاز عادی سازی روابط با کوبا توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2014 در این کشور سرمایه گذاری کرده اند، ممکن است از این اقدام متاثر شوند.

منبع: انتخاب

به "رویترز: آمریکا تحریم های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه اعلام می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: آمریکا تحریم های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه اعلام می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید