راهنمای سفر به کازان ، دیدنی ها، هتل ها و هزینه سفر

به گزارش وبلاگ تور چین، مطلب پیش رو راهنمای سفر به کازان است که به طور کامل به دیدنی های و چه طوری های سفر به این شهر زیبا می پردازد. با خبرنگاران همراه شوید.

راهنمای سفر به کازان ، دیدنی ها، هتل ها و هزینه سفر

دیدنی های کازان

بازدید از قلعه ایوان مخوف

راهنمای سفر به کازان | کرملین کازان

کرملین، مرکز تاریخی کازان، در قرن 17 از طریق تزار ایوان مخوف ساخته شد و در آن زمان مسکو در اندیشه توسعه قلمرو بی سر و سامان خود در تاتارستان بود. کرملین کازان که به عنوان یک میراث دنیای در یونسکو ثبت شده است پر از جاهای دیدنی ست؛ کلیسای جامع (که بر روی خرابه های یک مسجد بنا شده است)، برج معروف سویمبیکا که بر طبق افسانه ها و اسطوره های محلی وقتی ایوان قدرت گرفت، یک شاهزاده محلی در آن جا خودکشی کرد.

متروی نو کازان یک ایستگاه در کرملین دارد، بنابراین پیدا کردن آن چندان سخت نیست.

هنری که مردم را دور هم جمع می کند

جاهای دیدنی کازان | معبد ادیان

این معبد عجیب و غریب که از طریق لیدا خانوف ساخته شده است یکی از امیدوارکننده ترین کارهای هنری در روسیه و حتی دنیاست. در این اثر المان های هنری از تمام مذاهب دنیا در کنار هم جمع شده اند. این اثر هنری که هم یک اینستالیشن است و هم یک حرکت انسانی، نوعی اثر اعتراضی در شهری ست که تنوع نژادی را مدیریت می کند. در درون آن یک مرکز فرهنگی و گالری پیدا می کنید و همچنین شانس ملاقات با این هنرمند.

خود را برای سرگرمی و سرگرمی آماده کنید

سفر به کازان | موزه کمونیست کازان

بدون شک مجذوب کننده ترین چیزی که سفر به کازان برای ما دارد، موزه سبک زندگی شوروی است که زندگی فردی و روزمره مردم در فضای کمونیستی را به ما نشاند می دهد. این موزه که در مرکز شهر واقع شده است شامل لوازم مربوط به دوران شوروی، اسباب بازی، وسایل تزئینی، لوازم آشپزخانه، نوارهای گرامافون و لباس هایی از دهه 1950 تا دهه 1980 است. اسباب بازی های سفینه فضایی درک قابل قبولی از فضای آن دوران که رقابت شدیدی برای برنده شدن در مسابقه فتح فضا وجود داشت را برای مخاطب به نمایش می گذارد.

احیای مذهبی در کازان

دیدنی های کازان | مسجد کول شریف

در سفر به کازان متوجه تغییراتی نو در معماری این شهر خواهید شد. ساخت نو ترین مرکز مذهبی کازان که در سال 2005 به پایان رسید، مهم ترین نمونه آن است. این بنا که در کرملین واقع شده و با نام قول شریف، کول شریف یا گل شریف شناخته می شود. مکانی برای گردهمایی و همبستگی مذاهب مختلف شده و جایگزینی برای مسجد تخریب شده از طریق ایوان مخوف در قرن شانزدهم میلادی است. چهار مناره این مسجد با رنگ های آبی و سفید پوشانده شده اند و با شکوه فراوان بر فراز کرملین به اهتزاز درآمده اند. همچنین موزه کوچکی وجود دارد که داستان ققنوس گونه این مسجد را با جزئیات روایت می کند.

مرکز فرهنگی و اجتماعی کازان

جاهای دیدنی کازان | خیابان بومان

سفر به کازان حتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی خالی از لطف نیست. وقتی از کرملین، کلیسا ها، مسجد ها و موزه ها بازدید کردید، خیابان بومان تنها جایی است که باید مستقیم به آن جا بروید. این خیابان که مرکز زندگی اجتماعی کازان است، نام خود را از یک شهید در انقلاب 1905 روسیه گرفته است. در آن ردیف فانوس ها، درختان سرسبز و سنگ فرش ها جلوه بسیار زیبایی به محیط داده اند. خیابان بومان که کاملا مناسب پیاده روی طراحی شده است پر از کافه ها و مغازه هاست.

اجراهای نمایشی خیابانی در جای جای آن مردم را به خود جذب می کنند و در حالی که قدم زنان از کرملین به سوی ایستگاه متروی پلوشاد توکایا می روید می توانید از نمایشگاهی عمومی آثار هنری دیدن کنید. در هر دو سر خیابان ایستگاه مترو وجود دارد، پس نگران جهت برگشت نباشید و از اطراف لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کازان و هزینه های سفر

راهنمای سفر به کازان | بهترین فصل های سفر به کازان

برای این که راهنمای سفر به کازان کامل و کاربردی باشد باید هزینه های و بهترین زمان سفر به این شهر برای تان مشخص شود. اگر به کم هزینه بودن سفر به کازان فکر می کنید، بهترین زمان سفر ماه فوریه است. طبق آمارها هزینه یک شب اقامت در یک هتل 3 ستاره در کازان در ماه فوریه (بهمن و اسفند)، 58 دلار است که در قیاس با ماه ژوئن 156 دلار، بسیار به صرفه تر است. بهترین زمان سفر به کازان به عوامل دیگری هم بستگی دارد. یکی از مهم ترین فاکتورها آب وهواست.

طبق آمار میانگین درجه حرارت در ماه فوریه که ارزان ترین زمان سفر به کازان است، منفی دوازده درجه سانتی گراد است. پس بهتر است تنها با یک معیار به انتخاب نپردازیم و برآیند فاکتورها را برای بهترین زمان سفر به کازان در نظر بگیریم. با توجه به ترکیب دو آمار بالا ،می توان گفت که ماه می (اردیبهشت و خرداد)، بهترین زمان سفر به کازان خواهد بود.

هزینه های سفر به کازان و حمل و نقل درون شهری

سفر با هواپیما

سفر به کازان | سفر هوایی

هزینه بلیت هواپیما از تهران به مسکو به طور میانگین بین 1.5 تا 2 میلیون تومان است. از آن جا باید به مقصد کازان سوار هواپیما شوید، البته اخیرا پروازهای مستقیم از ایران به مقصد کازان راه اندازی شده است. بیش تر مسافران کازان از فرودگاه بین المللی کازان وارد می شوند که تقریباً 29 کیلومتر تا مرکز شهر کازان فاصله دارد.

سفر با قطار

سفر با قطار از سن پیترزبورگ تا کازان

بیشتر دنیاگرد ها با قطار پرسرعت (Aeroexpress) به ایستگاه کازان می فرایند که 40 روبل (هر روبل تقریباً 920 ریال) هزینه می کنند. ایستگاه قطار کازان جایگاه توقف اصلی قطارهایی است که از مسکو یا پترزبورگ و سیبریا می آیند. بنابراین جهت بسیار خوبی را با قطار طی خواهید کرد، مخصوصا اگر مسافر جام دنیای باشید و از سن پترزبورگ بخواهید به کازان بروید. اگر راهنمای سفر به کازان می خوانید و دوست دارید با قطار این سفر را تجربه کنید، حتما به سراغ قطار هیجان انگیز جهت سن پترزبورگ- کازان بروید.

سفر با ماشین

اگر بخواهید طبق این راهنمای سفر به کازان بروید باید از بزرگراه M7 و از شرق از مسکو این سفر را آغاز کنید. کازان دقیقا در شرق مسکو و در یک عرض جغرافیایی با آن است؛ بنابراین جهت شما تقریبا هموار است. از بزرگراه M7 وارد E22 غرب از پرم (perm) شوید. مراقب قیمت های بالای تاکسی ها باشید که گاهی برای دنیاگرد ها هزینه ها را بالاتر می برند.

راهنمای سفر به کازان ، هتل ها و خوراک

در این بخش از راهنمای سفر به کازان برای تان مشخص می کند که هتل های که بیش تر مورد توجه دنیاگرد ها در کازان هستند کدام هایند:

هتل شالیاپین (Shalyapin Palace Hotel)

هتل ایبیس کازان (Ibis Kazan)

هتل فاتیما (Fatima Hotel Building 2)

هتل واردیسکایا (Gvardeyskaya)

مینی هتل سایداشف (Mini-Hotel On Saydashev)

هتل آستوریا (Hotel Astoria)

قیمت هتل ها به صورت عمومی به شرح زیر است:

هتل دو ستاره بین 100 تا 220 هزارتومان

هتل سه ستاره بین 210 تا 350 هزارتومان

هتل 4 ستاره بین 300 تا 500 هزارتومان

هتل 5 ستاره بین 400 تا 700 هزارتومان

هزینه خوراک و خرید

در سفر به کازان می توانید با 8.26 دلار یک غذای ارزان بخورید. مثلا یک اسلایس پیتزا با دورچین یا 2.16 دلار یک کاپوچینو برای خودتان بخرید. اگر در پی معیاری برای خرید در کازان هستید باید بگوییم که به طور میانگین قیمت خرید یک شلوار جین 73.94 دلار است.

راهنمای سفر به کازان | رستوران های کازان

برای جابه جایی در کازان به ازای هر سفر درون شهری چیزی در حدود 0.39 دلار به طور میانه پرداخت خواهید کرد. به طور میانگین در کازان برای خورد و خوراک در یک رستوران عادی چیزی در حدود 500 روبل باید بپردازید. این رقم برای یک غذای دو نفره در یک رستوران میانه به هزار و 717 روبل می رسد. اگر مک دونالد و همبرگرش شما را راضی می کند بیش از 300 روبل نخواهید پرداخت.

پیشنهاد می کنیم در سفر به کازان کافه تریاهای زنجیره ای Dobraya Stolovaya را از دست ندهید. به علاوه،حتما سری به Bilyar در Ulitsa Butlerova بزنید. میانگین قیمت یک غذا در این رستوران ها در حدود 750 روبل است. در رستوران دامچایا (Dom Chaya) هم می توانید غذاهایی عالی با تنوع بسیار زیاد و قیمت پایین بخورید.

چه طور در کازان بچرخیم؟

حمل و نقل عمومی

سفرهای درون شهری در کازان | متروی کازان

مترو و اتوبوس راه های خوب حمل و نقل برای شما هستند. هزینه همه این ها پایین است، اما به طور کلی بلیت ها به دو صورت وجود دارد؛ تک سفره و ماهانه. هزینه بلیت ها هم فرق دارد. مثلا بلیت تک سفره 25 روبل و هزینه ی بلیت ماهانه 900 روبل است.

ماشین

بهای اجاره یک ماشین در کازان به طور میانگین 3 هزار و 834 روبل است. هزینه یک لیتر بنزین در کازان هم 36 روبل است. در مجموع برای یک سفر سرگرمیی به صرفه نیست که ماشین اجاره کنید.

تاکسی

میانگین هزینه تاکسی به ازای هر سفر در حدود 100 روبل است. 60 روبل بلافاصله بعد از نشستن محاسبه می شود و باقی به ازای هر کیلومتر 13 روبل. اگر هر جایی تاکسی منتظرتان بماند تا 295 روبل برای این انتظار از شما خواهد خواست، پس قبل از سفر خوب راهنمای سفر به کازان را بخوانید تا مسئله ای در این سفر پیدا نکنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به کازان ، دیدنی ها، هتل ها و هزینه سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کازان ، دیدنی ها، هتل ها و هزینه سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید