در رابطه با برق دزدی ماشین چه میدانید؟

به گزارش وبلاگ تور چین، ما در ادامه این مقاله قصد داریم که برای شما به صورت جامع در رابطه با برق دزدی ماشین صحبت کنیم.

در رابطه با برق دزدی ماشین چه میدانید؟

برق دزدی ماشین یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که می تواند مسائل زیادی هنگام استفاده از وسیله نقلیه برای شما به وجود بیاورد. همان طور که از نام این اتفاق معین است، برق دزدی به مصرف بی رویه برق از باتری خودرو گفته می گردد. هنگامی که خودروی شما خاموش است، شما هیچ گونه استفاده ای از خودرو نمی کنید که قرار باشد باتری آن خالی گردد . اما اگر برق دزدی در خودروی شما اتفاق بیافتد، حتی در صورت عدم استفاده از سیستم های برقی نیز شما ممکن است شاهد خالی شدن باتری باشید. اگر حس می کنید باتری ماشین شما در فواصل زمانی کوتاه مدت خالی می گردد، احتمالاً خودروی شما دچار مشکل شده و شما باید برای برطرف کردن ایراد موجود، اقدامات لازم را به انجام برسانید. ما در ادامه قصد داریم که برای شما به صورت جامع تر در رابطه با برق دزدی ماشین صحبت کنیم و اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه برای شما داریم. اگر شما دچار مشکل شده اید یا علاقه مند هستید تا بیشتر در این رابطه بدانید، با ما همراه بمانید.

دلایل برق دزدی ماشین

قطعات برقی متنوع و گوناگونی در خودروی شما وجود دارند که هر کدام به واسطه نحوه کارکردشان ممکن است که خودروی شما را دچار برق دزدی نمایند. شناخت دلایل برق دزدی ماشین، به شما به عنوان یک مصرف نماینده یاری می نماید تا اقدامات دقیق و تأثیرگذاری را برای برطرف کردن ایراد انجام دهید. قطعاتی مانند کویل، ضبط ماشین، دزدگیر ماشین، قفل مرکزی و ... جزو آن دسته از قطعاتی هستند که ممکن است در خودروی شما برق دزدی ایجاد نمایند. بیایید با یکدیگر در ادامه آنالیز کنیم که این قطعات چگونه و به چه علت باعث برق دزدی می شوند.

دزدگیر

نصب دزدگیرهای متفرقه که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، می تواند باعث مصرف بی رویه برق خودرو و یا به عبارت دیگر برق دزدی گردد.

ضبط ماشین

شما به عنوان یک مصرف نماینده باید همیشه هنگامی که از ضبط خودروی خود استفاده نمی کنید آن را به طور کامل خاموش کنید. خاموش نکردن ضبط می تواند مسائلی مانند برق دزدی ماشین را برای شما به همراه داشته باشد .

کویل

کویل قطعه ای در خودرو است که وظیفه اصلی آن افزایش جریان برق برای استارت خوردن و آغاز روند کار ماشین است. خرابی و نیم سوز شدن این قطعه می تواند مسائل زیادی را به وجود بیاورد که یکی از این مسائل، برق دزدی خودرو است.

قفل مرکزی

قفل مرکزی به واسطه فعالیتش به صورت مستقیم با باتری در ارتباط است. در صورتی که فیوزها یا اتصالاتی که قفل مرکزی را به باتری وصل می نمایند دچار ایراد و خرابی شده باشند، ممکن است که قفل مرکزی باعث برق دزدی ماشین گردد.

دلایل برق دزدی ماشین

روش تشخیص برق دزدی ماشین

روش های گوناگونی وجود دارند که می توانند به شما یاری نمایند که برق دزدی یا عدم برق دزدی ماشین خودتان را تشخیص دهید. با استفاده از این روش ها شما می توانید به صورت اصولی تشخیص دقیقی برای این اتفاق داشته باشید و در صورت مثبت شدن تشخیص برق دزدی، اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه سه مورد از مهم ترین روش های تشخیص برق دزدی برای شما آورده شده اند. خود شما در صورت داشتن تجربه کافی می توانید از این روش ها بهره ببرید . در غیر این صورت، بهتر است که حتماً به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید: آمپر باتری ماشین های مختلف ایران خودرو و سایپا چیست؟

استفاده از لامپ برای تشخیص برق دزدی ماشین

روش اولی که می تواند به شما یاری کند برق دزدی ماشین را تشخیص دهید استفاده از لامپ است. شما برای این کار به دو لامپ دو ولتی و یک رشته سیم نازک احتیاج دارید. بعد از این که ماشین خود را به طور کامل خاموش کردید و سوییچ را درآوردید، لامپ را به سر باتری ها وصل کنید. اگر لامپ حتی به صورت ضعیف نیز روشن باشد، خودروی شما دچار برق دزدی است و شما برای برطرف کردن ایراد باید اقدامات لازم را انجام دهید.

تست افت ولتاژ

از دیگر روش هایی که می تواند به شما یاری کند برق دزدی ماشین را تشخیص دهید، ما می توانیم به تست افت ولتاژ اشاره کنیم. شما در این روش باید از مولتی متر بهره ببرید و در ماشین هایی که دارای دو واحد کامپیوتری هستند، تشخیص دهید که آیا در هنگام خاموش بودن ماشین، برق مصرف میگردد یا خیر. معمولاً این روش روشی نسبتاً تخصصی است و باید با توجه به نوع ماشین و سیستم کامپیوتری آن مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً بیشتر مکانیک ها و افراد متخصص از این روش برای تست برق دزدی بهره می برند.

تست شدت جریان

تست شدت جریان از دیگر روش های تشخیص برق دزدی ماشین می باشد . برای این تست، در مرحله اول تمام مدارهای الکتریکی ماشین به طور کامل باید آنالیز شوند تا معین گردد که هنگامی که ماشین خاموش است، کدام بخش از خودرو در حال برق دزدی می باشد. در این شرایط به شما می توانید با استفاده از مولتی متر و وصل کردن آن به باتری تشخیص دهید که کدام بخش از خودروی شما در حال برق دزدی است. اگر کار با مولتی متر را بلد باشید، می توانید به راحتی با استفاده از این دستگاه برق دزدی خودرو را تشخیص دهید.

روش های برطرف برق دزدی ماشین

حال که شما با دلایل برق دزدی ماشین و بعلاوه روش های تشخیص آن آشنا شدید، بد نیست که کمی نیز در رابطه با روش های برطرف و برطرف کردن این مشکل اطلاعاتی کسب کنید. معمولاً به واسطه تخصصی بودن و پیچیده بودن سیستم برق خودرو، خود شما بدون هیچ گونه تخصص و سابقه ای نمی توانید برق دزدی ماشین را متوقف کنید. پس برای این کار بهتر است که حتماً به یک خدمات دهنده متخصص مراجعه کنید تا بتوانید با استفاده از خدمات او راحت تر و سریع تر این کار را انجام دهید.

جمع بندی

ما در این محتوا، به طور کامل برای شما در رابطه با برق دزدی ماشین صحبت کردیم و اطلاعات کاربردی را به شما ارائه دادیم. در بعضی موارد برق دزدی ماشین ممکن است که به باتری شما آسیب وارد کند و باعث خراب شدن باتری گردد. در این شرایط علاوه بر برطرف کردن ایراد مربوط به سیستم برقی خودرو، بهتر است که شما حتماً باطری خودروی خودتان را نیز تعویض کنید تا بتوانید به طور کلی سیستم برقی خودروی خود را نونوار کنید. اگر به دنبال برترین و باکیفیت ترین باتری ها هستید و می خواهید که از محصولات مناسبی در این زمینه بهره ببرید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فروش انواع باتری های ماشین (ایران باتری) ، محصولات مورد نظر خود را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید. فرقی نمی نماید که خودروی شما چیست و شما به چه نوع باتری احتیاج دارید، مطمئن باشید که می توانید در ایران باتری، محصول مورد احتیاج خود را تهیه کنید .

منبع: فرارو

به "در رابطه با برق دزدی ماشین چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در رابطه با برق دزدی ماشین چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید