داخلی سازی تجهیزات اصلی واگن مترو برای اولین بار ، تنها 56 واگن به صورت کامل از چین به ایران خواهند آمد

به گزارش وبلاگ تور چین، مقدمی با تاکید بر اینکه تنها 56 دستگاه واگن به صورت کامل از چین به ایران می آید که این امر نیز اجتناب ناپذیر است، تصریح می نماید: قرار است طی این قرارداد انتقال تکنولوژی صورت گیرد و از آنجایی که حجم زیادی از واگن ها در تهران ساخته خواهد شد.

داخلی سازی تجهیزات اصلی واگن مترو برای اولین بار ، تنها 56 واگن به صورت کامل از چین به ایران خواهند آمد

به گزارش وبلاگ تور چین، مرتضی مقدمی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در خصوص آخرین شرایط قرارداد فراوری 630 دستگاه واگن با مشارکت چینی ها می گوید: خوشبختانه این اواخر کارهای مربوط به تأمین مبلغ پیش پرداخت قرارداد به خوبی پیش رفت و پیگیری های تمام ارکان ذیربط و از جمله شرکت متروی تهران باعث شد این اقدام زیرساختی وارد مراحل عملیاتی گردد.

وی با بیان اینکه قرارداد تأمین 630 دستگاه واگن از محل مصوبه شورای اقتصاد در سال 1395 است که طی آن قرار شده بود 2000 دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها تزریق گردد، اضافه نمود: از این میان سهم تهران 630 دستگاه واگن بود که به عنوان اولین پکیج برای مناقصه آماده شد. حدودا 12 شرکت بین المللی در مناقصه این 630 دستگاه واگن شرکت کردند و نهایتا کنسرسیوم شرکت واگن سازی تهران و شرکت سی آر سی چین برنده مناقصه مذکور شدند. از این 630 دستگاه واگن کلا 56 واگن آماده از چین می آید و مابقی واگن ها یعنی574 دستگاه واگن در کارخانه واگن سازی تهران ساخته می گردد.

مقدمی با اشاره به این که ابعاد مختلف این قرارداد مهم مغفول مانده است، ادامه می دهد: این قراداد ابعاد متنوع، گوناگون و مهم دیگری دارد از جمله آنکه در نتیجه ساخت این 630 دستگاه واگن در چین و در تهران، کارشناسان شرکت واگن سازی تهران به چین رفته و در جریان ساخت 56 واگنی که قرار است آماده از چین به تهران بیاید، قرار می گیرند. بعد از آن، این کارشناسان به تهران آمده و از روی همان مدل 574 دستگاه واگن را در تهران خواهیم ساخت.

مدیرعامل شرکت واگن سازی با بیان این که علیرغم تأمین مالی پروژه به وسیله فاینانس خارجی اما شرکت های ایرانی در بحث داخلی سازی قطعات سهم زیادی خواهند داشت، می گوید: برای نخستین بار قرار است در قالب یک همکاری مشترک، تجهیزات اصلی واگن مترو همانند قوای محرکه، سیستم ترمز، درب و غیره در راستای این قرارداد، داخلی سازی گردد.

مقدمی با تاکید بر اینکه تنها 56 دستگاه واگن به صورت کامل از چین به ایران می آید که این امر نیز اجتناب ناپذیر است، تصریح می نماید: قرار است طی این قرارداد انتقال تکنولوژی صورت گیرد و از آنجایی که حجم زیادی از واگن ها در تهران ساخته خواهد شد، باید ابتدا واگن هایی در چین ساخته شده و تست هایش در آنجا انجام گیرد؛ بعد از آموزش پرسنل ما، آنها برای ادامه فراوری واگن ها به ایران خواهند آمد.البته بحث انتقال تکنولوژی در این پروژه و اینکه می گوییم داخلی سازی قطعات در قالب قرارداد 630 دستگاه واگن و یک همکاری مشترک صورت می پذیرد، با مبحث طراحی و احداث قطار ملی مترو که عمق داخلی سازی آن 85 درصد است، تفاوت دارد.

وی در خصوص خاتمه پرداخت 15 درصد پیش پرداخت قرارداد 630 واگن اظهار می نماید: در واقع شرکت واگن سازی و شرکت سی آر سی چین که بخشی از سهام شرکت واگن سازی را در اختیار دارد، کنسرسیوم بوده و این پیش پرداخت به کنسرسیوم تعلق می گیرد که خوشبختانه پرداخت 15 درصد پیش پرداخت در مراحل نهایی بوده و با نهایی شدن این امر، مابقی اعتبار که 75 درصد آن به وسیله فاینانس خارجی انجام می گردد نیز عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واگن سازی در خصوص زمان ورود اولین سری قطارها از قرارداد 630 دستگاه واگن ادامه می دهد: به محض ساخت هر قطار و انجام تست های فنی و مهندسی، واگن ها وارد ناوگان متروی تهران می شوند و امیدواریم با تأمین به موقع منابع مالی، کل 630 واگن ظرف مدت پنج سال به ناوگان متروی مرکز اضافه گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "داخلی سازی تجهیزات اصلی واگن مترو برای اولین بار ، تنها 56 واگن به صورت کامل از چین به ایران خواهند آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی تجهیزات اصلی واگن مترو برای اولین بار ، تنها 56 واگن به صورت کامل از چین به ایران خواهند آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید