تعلل آمریکا در خارج کردن نیروهایش، وضع افغانستان را وخیم تر کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه بیان نمود: تعلل آمریکا و ناتو در خارج سازی کامل نیروهای نظامی از افغانستان باعث وخیم تر شدن اوضاع این کشور شد.

تعلل آمریکا در خارج کردن نیروهایش، وضع افغانستان را وخیم تر کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، الکساندر بیکانتوف در نشست هفتگی خبری وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه شرایط افغانستان وخیم می شود، اظهار کرد: این شرایط تا مقدار زیادی با تصمیم آمریکا و ناتو برای تاخیر در خارج سازی کامل نیروهای نظامی از افغانستان ارتباط دارد.

وی اضافه نمود: بر اثر این مساله گروه طالبان فعالیت خود را در سراسر افغانستان تشدید کرده است.

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه گفت: گروه طالبان در جریان عملیات نظامی خود در دوره تابستان تا 100 شهر و بخش را تحت کنترل خود در آوردند. نیروهای ارتش افغانستان ازعهده حملات طالبان برنمی آیند و توانایی رزمی آنها در سطح پایین واقع شده است.

در هفته های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به منطقه ها تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

بایدن درباره روسیه اطلاعات نادرست دارد

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه درباره سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که گفته است اقتصاد روسیه بر نفت و سلاح استوار شده است گفت: این سخنان بایدن باتوجه به اطلاعات نادرست بیان شده است.

وی اضافه نمود: بایدن در ادعای خود به اطلاعاات تحریف شده استناد کرده است.

بایدن گفته است که ولادیمیر پوتین مسائلی دارد و وی فقط نفت و سلاح هسته ای دراختیار دارد.

روسیه در مرز ارمنستان و آذربایجان نیرو مستقر نمی کند

معاون اداره اطلاعات و اخبار روسیه گفت که روسیه در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرزبان مستقر نمی کند.

وی اضافه نمود: یکی از مسائل استقرار مرزبانان روس در مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان عدم وجود قرارداد و زمینه حقوقی در این زمینه است که نبود اعتماد متقابل بین دو طرف باعث این مساله شده است.

نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیر ارمنستان به تازگی پیشنهاد کرد که مرزبانان روس در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر شوند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

به "تعلل آمریکا در خارج کردن نیروهایش، وضع افغانستان را وخیم تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل آمریکا در خارج کردن نیروهایش، وضع افغانستان را وخیم تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید