بهترین موزه های پاریس فرانسه

به گزارش وبلاگ تور چین، شهر پاریس، بسیار شیک، ظریف و زیبا است. در آنجا، موزه های فوق العاده ای وجود دارند که آثاری ارزشمند و مجذوب کننده را به نمایش می گذارند و علاقه مندان به هنر و تاریخ می توانند شاهد آثاری گران بها باشند.

بهترین موزه های پاریس فرانسه

در ادامه به معرفی بهترین موزه های شهر پاریس فرانسه می پردازیم. همراه با ما باشید.

10. موزه کلونی

Musee de Cluny

موزه کلونی (Musee de Cluny) به هنر قرون وسطایی اختصاص یافته است و در آن، آثار و مجسمه های زیادی به نمایش در آمده اند. این موزه در ساختمانی بسیار زیبا متعلق به قرن پانزدهم میلادی قرار گرفته است که با سبک معماری گوتیک خود، بسیار تماشایی است. اتاق ها، پله ها و کلیسای درون این ساختمان، بازدید از این موزه را برای شما بسیار لذت بخش می کند. در زیر ساختمان نیز ویرانه های مجموعه حمامی رومی وجود دارد که از آنجا نیز می توانید بازدید کنید.

9. موزه بنیاد لویی ویتون

Fondation Louis Vuitton

موزه بنیاد لویی ویتون (Fondation Louis Vuitton) درون ساختمانی تماشایی قرار گرفته است که به نحوی بیانگر خانه اپرای سیدنی است. این موزه به هنر مدرن اختصاص یافته است و در آن آثار مجذوب کنندهی به نمایش گذاشته شده اند. آثاری از ریچر، لاویر و.. در این موزه قرار دارند، موزه ای که ایده آن از طریق برنارد آرنائوت ارائه شده بود. بیرون و درون موزه واقعا تماشایی است و در طراحی مدرن آن، تمام حد و مرزها شکسته شده است.

8. موزه برانلی

Musee du quai Branly

موزه برانلی (Musee du quai Branly) در ساحل رود سن قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز درختان زیادی فراگرفته اند که موزه را به مکانی آرامش بخش و جالب تبدیل کرده اند. این موزه به منظور حفاظت و نمایش آثار هنری فرهنگ های غیر اروپایی ایجاد شده است و در آن مجموعه شگفت انگیز و زیادی از اثار مختلفی همچون جواهرات، ادوات موسیقی، مجسمه ها، لباس ها و … به نمایش گذاشته شده اند. این موزه با تصاویر و ویدیوهای مختلف، اطلاعات بیشتری از فرهنگ و هنر سراسر جهان به نمایش می گذارد.

7. موزه مارموتان مونه

Musee Marmottan Monet

موزه مارموتان مونه (Musee Marmottan Monet) مجموعه هنری هفتصد ساله را در درون خود جای داده است ولی بیشتر برای نقاشی هایی شناخته می شود که از مونه در آن به نمایش درآمده اند. در این موزه، بزرگترین مجموعه از آثار مونه به نمایش گذاشته شده که شامل برخی از خیره کننده ترین نقاشی های او است که هر بیننده ای را به وجد می آورد. علاوه بر آثار مونه، نقاشی های بسیار مجذوب کننده و مطرح دیگری از هنرمندانی همچون پیکاسو، رینویر و ماگرت نیز در این موزه به چشم می خورند.

6. موزه ژاکمار آندره

Musee Jacquemart-Andre

موزه ژاکمار آندره (Musee Jacquemart-Andre) در عمارتی بسیار زیبا و ظریف متعلق به قرن نوزدهم میلادی قرار گرفته است که زمانی خانه زوجی بوده است که نام آن ها اکنون روی موزه قرار گرفته است. اتاق های مجلل این عمارت زیبا اکنون میزبان نقاشی های برجسته ای از هنرمندانی همچون ناتیر، فراگونارد و کانالتو است که می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

5. موزه ارتش

Musee de lArmee

موزه ارتش (Musee de lArmee) در مجموعه ساختمانی بسیار بزرگ و تماشایی قرار گرفته است که در ابتدا از طریق لویی چهاردهم به عنوان یک بیمارستان برای سربازان معلول ساخته شده بود. این مجموعه بسیار بزرگ و گسترده است و در درون آن چندین موزه از جمله موزه ارتش قرار گرفته است که یکی از بهترین و بزرگترین موزه های تاریخ نظامی محسوب می شود که در آن حدود 500 هزار اثر شامل نقاشی، یونیفرم، سلاح و … به نمایش درآمده است. یکی دیگر از موزه های این مجموعه نیز موزه نقش های برجسته (Musee des Plans-Reliefs) است که در آن مدل های سه بعدی زیادی از قلعه ها و شهرهای فرانسه به زیبایی به نمایش گذاشته شده اند.

4. موزه رودین

Musee Rodin

موزه رودین (Musee Rodin) در عمارتی قرار گرفته است که قبلا خود رودین در آن سکونت داشته است و امروزه، تمام آثار او از جمله مجسمه های خیره کننده اش به نمایش درآمده است. بیش از 6600 مجسمه در این موزه نگهداری می شوند و علاوه بر آن می توان به 8000 عکس و نقاشی نیز اشاره کرد. باغ های رز و اتاق های گران بهای این عمارت نیز محیطی خارق العاده را خلق کرده اند که گردش در آن ها می تواند تجربه ای به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

3. موزه اورنجری

Musee de lOrangerie

موزه اورنجری (Musee de lOrangerie) در شهر پاریس در پارک تویلری (Jardin des Tuileries) قرار گرفته است که در آن هشت نقاشی نیلوفر آبی مونه به نمایش درآمده اند. بوم های این نقاشی ها روی دیوارهایی منحنی قرار گرفته اند که منظره ای بسیار تماشایی و آرامش بخش را خلق کرده اند. این نقاشی های برجسته از مونه، دلیل اصلی بازدید افراد از این موزه به شمار می رود، هر چند آثاری از دیگر هنرمندان نیز در این موزه وجود دارد.

2. موزه اورسی

Musee dOrsay

موزه اورسی (Musee dOrsay) در یک ایستگاه قطار قدیمی قرار گرفته است و این ساختمان زیبا درون خود بزرگترین مجموعه از نقاشی های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست را جای داده است. بیش از 2000 نقاشی و 600 مجسمه در موزه اورسی وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند از آن ها بازدید کنند. از جمله برجسته ترین آثار این موزه نیز می توان به نقاشی شب پرستاره بر فراز رن (Starry Night over the Rhone) اثر ون گوگ اشاره کرد.

1. موزه لوور

Louvre

موزه لوور (Louvre) در پاریس به عنوان بزرگترین و همچنین پربازدیدترین موزه جهان شناخته می شود و سالانه میلیون ها نفر از گالری ها و آثار مختلف آن بازدید می کنند. این موزه در ساختمانی فوق العاده زیبا و خیره کننده قرار گرفته است که زمانی یک قلعه و قصر سلطنتی بوده است. بیش از 35 هزار اثر در موزه لوور به نمایش گذاشته شده اند که شامل مومیایی های مصری، نقاشی های رنسانس، آثار باستانی از خاورمیانه و… است. نقاشی مونا لیزا و مجسمه ونوس میلو دو اثر هنری برجسته ای به شمار می فرایند که در موزه لوور قرار دارند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "بهترین موزه های پاریس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین موزه های پاریس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید