اینتل 5G را کنار گذاشت

به گزارش وبلاگ تور چین، دیجیاتو نوشت: اینتل می گوید کار توسعه مودم های 5G را متوقف خواهد نمود تا تمرکز خود را روی سایر بخش های استراتژی تازه خود بگذارد.

اینتل 5G را کنار گذاشت

ماجراجویی اینتل در دنیای 5G احتمالاً روبه سرانجام است. گزارشی تازه نشان می دهد که این شرکت به تازگی بی سروصدا تحقیق و توسعه در کسب وکار WWAN خود را متوقف نموده است و دستاوردهای فنی در زمینه 5G را هم به مدیاتک و Fibocom واگذار خواهد نمود.

براساس گزارش More than Moore، اینتل یک بار دیگر از خیر توسعه مودم 5G گذشته است و می خواهد تا انتهای ماه مه دستاوردهای فنی خود را به مدیاتک و Fibocom منتقل کند. این شرکت درنهایت در ماه ژوئیه به طور کامل از بازار 5G خارج می گردد.

البته اینتل تنها در زمینه 5G فعال نبود و با یاری Fibocom به توسعه مودم های 4G LTE هم می پرداخت. این کسب وکار قرار است اندکی بیشتر زنده بماند، اما درنهایت تعطیل خواهد شد. پیش بینی می گردد که آخرین محصولات 4G LTE اینتل در سرانجام 2025 به دست مشتریان این شرکت برسد.

بیشتر بخوانید:

  • آغاز طوفانی ماشین ملی ترکیه / عکس

  • این شهاب سنگ چقدر ترسناک است؟ خانه آدم فضایی هاست؟

  • پری دریایی ترسناک، ترکیبی از میمون و ماهی/ عکس

ناکامی اینتل در بازار 5G این شرکت را از دنیای ارتباطات خارج نمی کند

از سوی دیگر، مودم های وای فای و بلوتوث هم بخشی از کسب وکار WWAN اینتل بودند که به کار خود ادامه می دهند. این شرکت بعلاوه به توسعه پروتکل تاندربولت مشغول است و قصد ندارد از این کار دست بردارد. تحلیلگران پیش بینی می نمایند که آپدیت بزرگ این پروتکل با نام تاندربولت 5 در آینده نزدیک معرفی گردد.

اینتل در بیانیه ای درباره این گزارش گفت:

با تداوم اولویت بندی برای سرمایه گذاری در استراتژی IDM 2.0، این تصمیم سخت را گرفتیم تا از بازار LTE و 5G در کسب وکار WWAN خود خارج شویم. ما با شرکا و مشتریانمان همکاری می کنیم تا این گذار راحت رقم بخورد، از آینده این کسب وکارها حمایت کنیم و مطمئن باشیم که مشتریانمان همچنان به راهکارهای بازار کامپیوترهای متصل دسترسی خواهند داشت.

اینتل در سال 2019 کسب وکار مودم های موبایل 5G خود را به خاطر عدم سودآوری به اپل فروخت، اما همچنان پتنت های 4G و 5G خود را در اختیار داشت و به توسعه مودم برای لپ تاپ ها مشغول بود. ولی حالا به نظر می رسد که این شرکت دیگر تمایلی به فعالیت در این حوزه ندارد.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "اینتل 5G را کنار گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل 5G را کنار گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید