انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست، هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه

به گزارش وبلاگ تور چین، ساعاتی پس از آنکه دولت بریتانیا، پروازها از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را ممنوع نمود، سازمان جهانی بهداشت نسبت به این اقدامات عجولانه هشدار داد.

انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست، هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری وبلاگ تور چین به نقل از رویترز، مقامات جهانی، روز آدینه به هشدار نسبت به سویه تازه ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، واکنش نشان دادند.

اتحادیه اروپا و بریتانیا از جمله دولت هایی بودند که کنترل های مرزی را تشدید کردند، تا محققان دریابند آیا این جهش به واکسن مقاوم است یا خیر.

ساعاتی پس از آنکه دولت بریتانیا، پروازها از آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را ممنوع و مسافرانی که از آنجا بازمی گشتند را قرنطینه کرد، سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه هشدار داد.

یک دانشمند آفریقای جنوبی، تصمیم لندن را نشانه ای از تبعیض نژادی واکسن دانست. علاوه بر آن، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت اتحادیه اروپا نیز میخواهد سفرهای هوایی از آن منطقه را متوقف کند. چندین کشور دیگر از جمله هند و ژاپن نیز محدودیت ها را تشدید کردند.

سازمان جهانی بهداشت گفت هفته ها طول می کشد تا اثربخشی واکسن ها در برابر سویه تازه تعیین گردد.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت:این سویه دارای پروتئینی است که کاملا با پروتئین ویروس کرونای اصلی که واکسن ها بر اساس آن ساخته شده اند متفاوت می باشد و این موضوع، نگرانی ها را در خصوص نحوه عملکرد واکسن های فعلی افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست، هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس مرزهایش را به روی آفریقا بست، هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به اقدامات عجولانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید