افسردگی و خودکشی پیامد نمایش زندگی تجملاتی از سوی بلاگرهای اینستاگرامی

به گزارش وبلاگ تور چین، یک جامعه شناس گفت: افزایش بزهکاری و ورود افراد به کارهای خلاف از دیگر پیامدهای منفی تبلیغ سبک زندگی متفاوت و تجمل گرایانه ای است که بلاگرها در آن نقش بسیار قابل توجهی دارند.

افسردگی و خودکشی پیامد نمایش زندگی تجملاتی از سوی بلاگرهای اینستاگرامی

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ تور چین، اظهار کرد: سبک زندگی که بلاگرهای اینستاگرامی در حال حاضر در ابن شبکه اجتماعی به نمایش می گذارند، در بسیاری از موارد سبکی ساختگی و دروغین بوده و با زندگی روزمره واقعی و عادی این افراد بسیار فرق دارد.

وی اضافه نمود: تصاویری که بلاگرهای اینستاگرامی از سبک زندگی خاص خود به دیکر مخاطبان شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نشان می دهند آسیبهای روحی و روانی متعددی را متوجه افراد و به ویژه نوجوانان و جوانان می نماید.

این جامعه شناس اظهار داشت: افزایش بزهکاری و ورود افراد به کارهای خلاف و جرائم مختلف از دیگر پیامدهای منفی تبلیغ سبک زندگی متفاوت و تجمل گرایانه ای است که بلاگرها در آن نقش بسیار قابل توجهی دارند.

قرائی مقدم بعلاوه یادآور شد: بلاگرها هدفهای مختلفی را دنبال می نمایند و از مهمترین تاثیرات آن میتوان به تغییر سبک زندگی افراد اشاره نمود و چون وسیله رسیدن به این اهداف برای همه نوجوانان و جوانان فراهم نیست بسیاری از دنبال نمایندگان آن ها به افسردگی مبتلا شده و در نهایت به خودکشی فکر و اقدام می نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: طبق نظریه وسیله و هدف، هر گاه هدف باشد و وسیله رسیدن به هدف برای فرد مهیا نباشد، یکی از مهمترین عواملی است که خودکشی را رقم زده و افزایش می دهد.

بدبینی سیاسی، پیامد تبلیغات بلاگرهای اینستاگرامی!

این جامعه شناس با اشاره به اینکه تقریبا می توان گفت که همه بلاگرها به نوعی مشغول فخر فروشی و نمایش تجمل گرایی هستند، اظهار کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان با مشاهده این سبک زندگی بلاگرها و اینکه خودشان نمی توانند مثل آن ها زندگی نمایند، سرخورده و ناامید می شوند.

قرائی مقدم یادآور شد: بدبینی سیاسی هم از دیگر پیامدهای تبلیغات بلاگرهایی است که نوع خاصی از یک زندگی تجملاتی و لاکچری را که با زندگی روزمره واقعی فاصله زیادی دارد را به مخاطب عرضه نموده و موجب ایجاد این بدبینی می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افسردگی و خودکشی پیامد نمایش زندگی تجملاتی از سوی بلاگرهای اینستاگرامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی و خودکشی پیامد نمایش زندگی تجملاتی از سوی بلاگرهای اینستاگرامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید