کوالکام از تراشه های اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، ساعاتی قبل کوالکام از تراشه میان رده اسنپدراگون 6 نسل 1 و تراشه پایین رده اسنپدراگون 4 نسل 1 رونمایی کرد. طبق اعلام این شرکت، اولین گوشی های مبتنی بر اسنپدراگون 6 نسل 1 در سه ماهه نخست 2023 راهی بازار می شوند ولی به زودی شاهد رونمایی از گوشی های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 1 خواهیم بود.

کوالکام از تراشه های اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 رونمایی کرد

متاسفانه کوالکام بخشی از معینات فنی این دو تراشه را اعلام ننموده و مثلا فقط می دانیم که هسته های اصلی اسنپدراگون 6 نسل 1 حداکثر سرعت 2.2 گیگاهرتز ارائه می دهند و حداکثر سرعت هسته های اصلی اسنپدراگون 4 نسل 1 به 2 گیگاهرتز می رسد. بعلاوه در خصوص معینات پردازنده گرافیکی این دو هم هنوز نمی توانیم صحبت کنیم.

کوالکام اعلام نموده که اسنپدراگون 6 نسل 1 35 درصد عملکرد بهتری در زمینه گرافیک ارائه می دهد و در زمینه پردازش عمومی هم 40 درصد سرعت بیشتری دارد. اما معین ننموده که این بهبود ها نسبت به کدام تراشه ارائه می شوند. اسنپدراگون 4 نسل 1 هم ظاهرا با بهبود 10 درصدی پردازنده گرافیکی و بهبود 15 درصدی پردازنده روبرو شده است.

پردازشگر تصویر موجود در اسنپدراگون 6 نسل 1 از دوربین 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می نماید و گوشی های مبتنی بر آن قدرت سخت افزاری برای ضبط ویدیو های HDR را خواهند داشت. بعلاوه باید به پشتیبانی این تراشه از وای فای 6E اشاره کنیم.

از قابلیت های اسنپدراگون 4 نسل 1 هم نباید پشتیبانی از رزولوشن FHD+ با رفرش ریت 120 هرتز را از قلم بیندازیم. در کنار پشتیبانی از دوربین 108 مگاپیکسلی، این تراشه با ترکیب چندین فریم از عکس های ثبت شده می تواند نویز تصاویر را کاهش دهد. برخلاف مدل میان رده خبری از وای فای 6E نیست ولی این تراشه هم از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید.

گفته می گردد جدیدترین گوشی برند iQOO که با نام Z6 Lite به زودی معرفی می گردد، اولین گوشی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از تراشه های اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از تراشه های اسنپدراگون 6 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 1 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید