وال استریت ژورنال محل تأسیسات تهیه کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامی غربی فاش کرد که تأ سیسات تهیه کیک زرد در عربستان سعودی در منطقه ای در شمال غرب این کشور قرار گرفته است.

وال استریت ژورنال محل تأسیسات تهیه کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور چین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام غربی فاش کرد که محل تهیه کیک زرد در منطقه دورافتاده العلا در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، برخی مقامات غربی در این خصوص گفته اند که عربستان سعودی با کمک چین تأسیساتی برای تولید کیک زرد اورانیوم تأسیس کرده است؛ تأسیساتی که از آن برای سوخت رآکتورهای هسته ای استفاده می شود.

در این گزارش اشاره شده است که این اقدام عربستان باعث شده است مقامات آمریکایی درباره اینکه ریاض گزینه توسعه سلاح های هسته ای را همچنان پابرجا نگه داشته است، ابراز نگرانی کنند.

این روزنامه آمریکایی همچنین اشاره کرده است که برخی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا از اظهارات سال 2018 محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در خصوص اینکه اگر تهران اقدام به توسعه بمب هسته ای کند، این کشور نیز این کار را انجام خواهد داد، ابراز نگرانی کرده اند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سخن گفتن درباره اینکه آیا واشنگتن در خصوص این مسئله با ریاض رایزنی داشته است، خودداری کرد؛ با این حال، وی گفت که واشنگتن به شرکای خود درباره ممنوعیت تعامل با مؤسسه غیرنظامی هسته ای هسته ای چین هشدار داده است.

در نوامبر سال 2017 دولت سعودی اعلام کرد که طرح ساخت دو رآکتور بزرگ را در دستور کار دارد و کشورهای روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و کره جنوبی طرح های خود را برای ریاض ارسال کرده اند.

پیشتر، گزارش شده بود که کشورهای چین و کره جنوبی در حال ساخت چند رآکتور کوچک در عربستان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "وال استریت ژورنال محل تأسیسات تهیه کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال محل تأسیسات تهیه کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید