هشدار هواشناسی ؛ باران و رعد و برق در 9 استان ، برخورد صاعقه و ریزش تگرگ تا آبگرفتگی

به گزارش وبلاگ تور چین، سازمان هواشناسی کشور در مورد فعالیت سامانه بارشی همراه با جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر در 9 استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی ؛ باران و رعد و برق در 9 استان ، برخورد صاعقه و ریزش تگرگ تا آبگرفتگی

به گزارش وبلاگ تور چین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در منطقه ها مستعد از یکشنبه به 1401/12/07 تا سه شنبه 1401/12/09 اطلاع داد.

فردا شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان، دوشنبه فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی و سه شنبه یزد، شمال شرق فارس، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

  • بارش باران در 7 استان | روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور | وزش باد و خیزش گردوخاک در 4 استان

بر اثر این مخاطره جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر و احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ در منطقه ها یاددشده وجود دارد.

سازمان هواشناسی در این خصوص موارد زیر را توصیه کرد: عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاک سازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری، پاک سازی دهانه پل ها و ا نجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابه جایی عشایر کوچ رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ مهم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار هواشناسی ؛ باران و رعد و برق در 9 استان ، برخورد صاعقه و ریزش تگرگ تا آبگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی ؛ باران و رعد و برق در 9 استان ، برخورد صاعقه و ریزش تگرگ تا آبگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید