تا فصل انبه تمام نشده این دسر خوشمزه را درست کنید

به گزارش وبلاگ تور چین، ویژگی بیشتر دسرها شیرینی و چربی زیادشان است که همین دو مورد باعث می شوند آنهایی که در پی سلامتی هستند یا رژیم های غذایی خاص دارند، از آن پرهیز نمایند.

تا فصل انبه تمام نشده این دسر خوشمزه را درست کنید

دسرهایی هم وجود دارند که هیچ کدام از این دو ویژگی را ندارند یا لااقل این ویژگی هایشان آن قدر کم است که با دیگر دسرها قابل مقایسه نیستند. دسر ماست و انبه یک دسر سلامت فصل با همین ویژگی هاست.

مواد لازم

2 /1 یک ق س پودر ژلاتین

175 میلی لیتر آب انبه

3 عدد سفیده تخم مرغ

170 گرم ماست خامه ای

یک عدد لیموترش

2 ق س شکر

1. در یک کاسه شیشه ای آب انبه را ریخته و پودر ژلاتین را روی آبمیوه پخش کنید. ظرف را در مایکروفر با پایین ترین قدرت مایکرو (40 درصد) بدون درپوش به مدت چهار تا شش دقیقه حرارت دهید تا پودر ژلاتین حل گردد. البته در این مدت چندبار محلول را هم بزنید تا پودر ژلاتین به خوبی حل شده و محلول به دست آمده یکدست گردد.

2. سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی و با درجه تند آن قدر بزنید تا کاملا پف نموده و فرم دار شوند. پوست لیموترش را هم رنده نموده، با ماست خامه ای و شکر در ظرفی مخلوط کنید و با همزن آن قدر بزنید تا دانه های شکر به خوبی حل شوند. سپس مخلوط ماست خامه ای و شکر را کم کم به سفیده ها اضافه نموده و خوب هم بزنید تا یکنواخت گردد.

3. ژلاتین حل شده در آب انبه را به مواد اضافه نموده و با قاشق هم بزنید و خوب مخلوط کنید. قالب مورد نظر خود را هم انتخاب کنید و دسر را داخل آن بریزید. قالب را در یخچال گذاشته و به مدت سه الی چهار ساعت صبر کنید تا دسر خوب ببندد. بعد از سفت شدن دسر می توانید آن را از قالب جدا نموده، با ترافل رنگی تزئین کنید.

فوت وفن

برای اینکه دسر بعد از سفت شدن به راحتی از قالب جدا گردد قبل از آغاز کار - یعنی ریختن دسر درون قالب - آن را کمی خیس نموده در فریزر بگذارید و بعد از چند دقیقه بیرون آورده، دسر را درونش بریزید.

حل کردن ژلاتین با آب معمولا در روش های معمولی پخت (بدون دستگاه مایکروفر) به صورت بن ماری است که در اینجا با انتخاب پایین ترین قدرت و چندین مرتبه هم زدن، می توانید.

یه جور دیگه

اگر دوست دارید در دسرتان از میوه انبه هم بهره ببرید، می توانید میوه را پوره نموده یا به شکل نازک برش بزنید. البته میزان میوه برای این دسر حدود یک چهارم پیمانه کافی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تا فصل انبه تمام نشده این دسر خوشمزه را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا فصل انبه تمام نشده این دسر خوشمزه را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید