آنر مجیک V دوربین 50 مگاپیکسلی و دو نمایشگر با رفرش ریت بالا خواهد داشت

به گزارش وبلاگ تور چین، به نظر می رسد آنر تا چند هفته دیگر اولین گوشی تاشوی خود موسوم به آنر مجیک V را معرفی خواهد نمود. حالا یکی از افشاگران مشهور چینی، تعدادی از مشخصات کلیدی این گوشی را فاش نموده است. این شرکت چند روز قبل با انتشار یک تیزر تبلیغاتی طراحی آنر مجیک V را نشان داد که ظاهرا برخلاف گوشی های سامسونگ، بعد از بسته شدن گوشی شاهد شکاف بین دو بخش نمایشگر نخواهیم بود.

آنر مجیک V دوربین 50 مگاپیکسلی و دو نمایشگر با رفرش ریت بالا خواهد داشت

همانطور که احتمالا می دانید، این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد که جدیدترین تراشه پرچم دار شرکت کوالکام محسوب می گردد. مانند دیگر چیپست های پرچم دار، پردازنده آن از 3 قسمت تشکیل شده است. Cortex-X2 به عنوان هسته اصلی انجام وظیفه می نماید که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می دهد. در کنار آن از 3 هسته قدرتمند Cortex-A710 استفاده شده که با سرعت 2.5 گیگاهرتز فعالیت می نمایند. در نهایت باید به وجود 4 هسته کم مصرف A510 اشاره کنیم که از سرعت 1.8 گیگاهرتز بهره می برند. روی هم رفته سرعت این پردازنده نسبت به نسل قبلی 20 درصد افزایش یافته و مصرف انرژی با کاهش 30 درصدی روبه رو شده که یک دستاورد مهم به شمار میرود.

گفته می گردد باتری این گوشی از سرعت شارژ 66 وات پشتیبانی می نماید و این یعنی کاربران برای شارژ کردن آن لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند. بعلاوه این افشاگر اعلام نموده که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی است. باید خاطرنشان کنیم اخیرا گوشی های زیادی با دوربین 50 مگاپیکسلی عرضه شده اند زیرا بعضی از این سنسورها نسبت به نمونه های رقیب کیفیت بسیار بهتری را به ارمغان می آورند.

ظاهرا حفره نمایشگر اصلی در سمت راست بخش فوقانی تعبیه شده و همانطور که در تیزر هم می توانید ببینید، حفره نمایشگر اصلی در میان بخش فوقانی واقع شده است. در رابطه با نمایشگر اصلی و بیرونی هم به ترتیب باید انتظار پشتیبانی از رفرش ریت 120 و 90 هرتز را داشته باشیم. به نظر می رسد آنر برای این گوشی از نمایشگر بیرونی 6.5 اینچی و نمایشگر داخلی 8 اینچی استفاده نموده است. در حال حاضر سامسونگ و شرکت چینی BOE مهم ترین سازندگان نمایشگرهای تاشو محسوب می گردد و گویا آنر برای هر دو نمایشگر گوشی تاشوی مجیک V با شرکت BOE همکاری نموده است.

با وجود اینکه چند سال از عرضه گوشی های تاشو می گذرد، اما به نظر می رسد فراوری این نوع گوشی ها برای تعداد زیادی از شرکت ها به تازگی صرفه مالی پیدا نموده است. به عنوان مثال ماه ها قبل شیائومی هم اولین گوشی تاشوی خود را رونمایی کرد و مدتی قبل هم اوپو وارد این بازار شد. علاوه بر گوشی های تاشوی افقی که آنر مجیک V هم مبتنی بر این مکانیسم است، شرکت های مختلف می خواهند شانس خود را در زمینه گوشی های تاشوی عمودی امتحان نمایند. به عنوان مثال هواوی به تازگی از گوشی تاشوی P50 Pocket رونمایی نموده و شیائومی هم می خواهد در سال 2022 اولین گوشی تاشوی عمودی خود را به دست کاربران برساند.

با وجود اینکه روزبه روز شمار گوشی های تاشو افزایش پیدا می نماید، اما در نهایت سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی های تاشوی خود را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی نموده است. در این میان شرکت هایی مانند شیائومی، اوپو و حتی هواوی این نوع گوشی های تاشو را فقط به دست کاربران چینی رسانده اند. به نظر می رسد این شرکت ها برخلاف سامسونگ نمی توانند تعداد زیادی از این گوشی ها را فراوری نمایند. با توجه به همین موضوع، تقریبا تمام این بازار در اختیار سامسونگ دارد. باید ببینیم آیا در سال 2022 جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو به چالش کشیده می گردد یا نه.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنر مجیک V دوربین 50 مگاپیکسلی و دو نمایشگر با رفرش ریت بالا خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنر مجیک V دوربین 50 مگاپیکسلی و دو نمایشگر با رفرش ریت بالا خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید